שתף קטע נבחר

יחימוביץ' נגד חסן: מקדימה הפריימריז לנובמבר

יו"ר העבודה הודיעה על החלטתה להקדים הבחירות לראשות המפלגה, שיתקיימו ב-14 בנובמבר. אם הפריימריז אכן ייערכו בתאריך זה, אנשיו של אלון חסן - שפקד מאות לעבודה - לא יוכלו להשתתף בהן. "לא אאפשר מפקד ארגזים", אמרה יחימוביץ'

מקדימים את הפריימריז: ראשת מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', הודיעה הבוקר (יום א') על החלטתה להקדים את הבחירות המוקדמות לראשות המפלגה ולקיימם אחרי הבחירות המוניציפליות - ב-14 בנובמבר. בכך ככל הנראה תמנע יחימוביץ' מיריביה "להלבין" את המתפקדים החדשים הנדרשים לתקופה של שישה חודשי התפקדות לפחות, כדי שיוכלו לקבל זכות הצבעה במפלגה. "לא אאפשר מפקד ארגזים", הבטיחה.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

זוכה היורה בנער האמריקני השחור בקפוצ'ון

1,300 ק"מ להפלה. ניצחון השמרנים באמריקה

 

התאריך שהוצע על ידי יחימוביץ' ימנע מאנשיו של אלון חסן - היו"ר המושעה של נמל אשדוד שפקד מאות למפלגת העבודה והבטיח כי ינקום במנהיגתה - להשתתף בבחירות. בסביבת המועמדים האחרים אמרו כי הם יילחמו על המועד המוצע. לדבריהם, מעולם לא קרה שבמפלגת העבודה לא אפשרו מפקד לפני פריימריז.

 

"מפלגה שמאמינה בדמוקרטיה חייבת להיות דמוקרטית בעצמה", פתחה יחימוביץ'. "יש לנו חוקה שקובעת שתוך 14 חודשים יתקיימו פריימריז לראשות המפלגה. אחרי התייעצויות עם ח"כים ואנשי שטח, אנחנו מתכוונים לכנס בהקדם את הוועידה ולקבוע מועד לבחירות אחרי הבחירות לרשויות המקומיות".

 

יו"ר המפלגה אמרה כי היא כמובן תתמודד בבחירות לראשות העבודה: "אבקש שוב את אמונם ותמיכתם של חברי המפלגה. אני מציעה לכל מי שרואה עצמו ראוי להגיש מועמדות, אין תקופת צינון למנהיג. ביום הבחירות הפנימיות נקבל את הכרעת הבוחרים ונמשיך בדרך. היריבויות הפנימיות הן לא בתוכנו, אלא כלפי הממשלה".

 

יחימוביץ' במסיבת העיתונאים. "אין תקופת צינון למנהיג" (צילום: בני דויטש) (צילום: בני דויטש)
יחימוביץ' במסיבת העיתונאים. "אין תקופת צינון למנהיג"(צילום: בני דויטש)
 

יחימוביץ' תקפה במהלך מסיבת העיתונאים את הממשלה ואמרה כי "אנחנו חומת מגן של 99 אחוז מהישראלים שהמדינה לא סופרת אותם. זו ממשלה שמילה שלה היא לא מילה, שיאים חדשים נפרצו פה. בכל אלה אנחנו מובילים בגאווה את האלטרנטיבה השלטונית". 

 

המועמדים שצפויים להתייצב מול יחימוביץ' הם חברי הכנסת יצחק הרצוג, איתן כבל ואראל מרגלית. יריביה הביעו חשש שיו"ר העבודה תחליט על הקדמת הפריימריז ככל האפשר במטרה להקשות עליהם לפתוח מפקד לקראת הפריימריז. כך, הם טענו, היא תנסה לעצור התחזקות אפשרית של המחנות המתנגדים לה.

בשיחה עם חדשות ynet ברדיו האזורי, אמר כבל כי "למרות ששלי מנסה להשיג חזית של עוצמה אין ספק שהיא חוששת. אין לי ספק שאם מפקד ייפתח היא בוודאות לא תקבל את אמון הציבור ואני יכול לומר שגם במפקד הנוכחי היא תפסיד". 

 

מקורביה של יו"ר העבודה אמרו אמש ל-ynet: "יחימוביץ' פועלת בדיוק לפי החוקה, והיא תקבע פריימריז תוך 14 החודשים הקבועים. היא לא צריכה להתנצל על כך שהיא חזקה במפלגה, ולכל היריבים שלה היה מספיק זמן לעשות מפקד בכל עת שרצו". תומכיה במפלגה הוסיפו כי "שלי כבר הציעה לשלושת המתמודדים האפשריים בחירות בספטמבר. הם פשוט לא רצו, כי הם מבינים שהיא חזקה".

 

מזכ"ל המפלגה, חיליק בר, אמר במסיבת העיתונאים כי "בשנתיים וחצי האחרונות מפלגת העבודה ערכה בחירות כמעט לכל דבר שזז. מזכירי סניפים, משמרת צעירה, מוסדות ועוד. אני מתחייב שמערכת הבחירות הזאת תהיה שקופה ומבוקרת. צריך לסיים את המאבקים הפנימיים, המאבק הוא על פני המדינה והשלטון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בני דויטש
יחימוביץ'
צילום: בני דויטש
מומלצים