שתף קטע נבחר

כתוב בכוכבים: מה משותף לצוקרברג וגייטס?

מה נדרש על פי האסטרולוגיה הסינית כדי להמציא תוכנה או שיטה שמביאה כסף רב? שרונה פומס בוחנת את המפות של מארק צוקרברג, ביל גייטס ועוד כמה ממציאים עשירים ומגיעה למסקנה מפתיעה

ביקשתי לבדוק מהו כוכב ה-DNA הנדרש במפה האסטרולוגית הסינית כדי להיות ממציא, פורץ דרך, להרוויח סכום כסף גדול שיאפשר יציאה לפנסיה בגיל צעיר וחופשה מתמדת באיים הקריביים. בדקתי את המפות של מרק צוקרברג מייסד הרשת החברתית "פייסבוק", ביל גייטס מייסד "מיקרוסופט", דיוויד קראם מייסד אתר "הטאמבלר" שנמכר ליאהו ב-1.1 מיליארד דולר וסטיב ג'ובס מייסד "אפל". המשותף להם שלא רק שהם המציאו מוצר ייחודי שעשה הבדל בחיים של רבים, הם עשו זאת כבר בסביבות גיל 20.

 

הפתיע לראות את המשותף לכל המפות: כוכבי הביטוי, הכוח הדיסהרמוני והתומכים ההרמונים המשקפים באסטרולוגיה הסינית: חשיבה ייחודית הסומכת על אינטואיציה וידע פנימי ,כשרון המצאה, יצירתית ואסטרטגיה, תעוזה וההרפתקנות ויכולת לצאת מהקופסא ולשבור חוקים, תפיסות ונורמות. אך דווקא כוכב השפע הוא לא הכוכב המניע והחשוב.


מרק צוקרברג, תאריך לידה 14.5.84 שעה 14:39

מרק צוקרברג, תאריך לידה 14.5.84 שעה 14:39
שנה חודש יום שעה עשור עשור

ינג עץ

חולדה

ין אדמה

נחש

ינג אדמה

קוף

ין אדמה

כבשה

ין מתכת

כבשה

ינג מים

קוף

 

 

למרות שגן ההמצאה התגלה בתחילת לימודיו באוניברסיטה, בשנת 2004 כשהיה בן 20, אפשר לומר שהוא רק בתחילת דרכו המקצועית וצפויות לו עוד המצאות רבות שיישארו לטווח הארוך, זה ניכר בכוכבים הנמצאים בקוף ובנחש ומעניין שכוכב הבטוי היה בעשור שבו הוא המציא ויש להניח שהוא יושב בימים אלה וחושב על תכנים חדשים. הנחש מגלם בתוכו גם חשיבה שונה ויחודית ויכולת לקבל מידע אינטואיטיבי . מצבו הכלכלי ישאר יציב ועוד ישתפר עם השנים אך כוכב השפע הוא כוכב משני בחשיבותו לעומת הכמיהה להוסיף לחקור, להמציא ולשנות.

 

צפויות לו עוד המצאות - מארק צוקרברג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
צפויות לו עוד המצאות - מארק צוקרברג(צילום: AFP)

 


ביל גייטס, תאריך לידה 28.10.55 שעה 10:30
ביל גייטס, תאריך לידה 28.10.55 שעה 10:30
שנה חודש יום שעה 16-25

ין עץ

כבשה

ינג אש

כלב

ינג מים

כלב

ין עץ

נחש

ינג

קוף

 

ייחודו של ביל גייטס בשונה מהמפות האחרות הוא השילוב של אסטרטג חכם ובעל כישורים עסקיים המאפשרים להשתלב בעולם תחרותי ומשתנה. ביל גייטס התקבל בשנת 1973 לאוניברסיטת הרווארד אך גילה עניין מועט בלימודים, וכעבור זמן לא רב פיתח את התוכנה ונטש את לימודיו כדי להקים את חברת התוכנה מיקרוסופט. ניכר שהמידע היה בתוכו עוד בנעוריו כשישב שעות מאחורי דלת סגורה וכשאימו שאלה אותו מה הוא עושה הוא ענה שהוא חושב. כוכב ההמצאה, הטרנדים והשונות אפשרו לו להמשיך להשתנות ולהתפתח ולשמור על הכסף שלו לאורך זמן.

 

לא גילה עניין בלימודים - ביל גייטס (צילום: איי פי) (צילום: איי פי)
לא גילה עניין בלימודים - ביל גייטס(צילום: איי פי)

 


דיויד קראפ, תאריך לידה 6.7.86
דיוויד קראפ, תאריך לידה 6.7.86
שנה חודש יום שעה 10-19 20-29

ינג אש

נמר

ינג עץ

סוס

ין אדמה

תרנגול

לא ידועה

ינג אש

קוף

ין אש

תרנגול

 

דיוויד בן להורים גרושים, בגיל 15 הפסיק ללמוד במוסד מסודר והמשיך ללמוד בבית. ניחן בכוכבי השונות,הידע האינטואיטיבי, חשיבה אסטרטגית עמוקה שהגמול שלה עוד יישא פירות גם לטווח ארוך. 


סטיב גובס, בתאריך לידה 28.10.55 שעה 10:30

סטיב ג'ובס, בתאריך לידה 28.10.55 שעה 10:30
שנה חודש יום שעה 16-25

ין עץ

כבשה

ינג אדמה

נמר

ינג אש

דרקון

ינג אדמה

כלב

ינג אש

חולדה

 

סטיב ג'ובס כמו קודמיו הפסיק את לימודיו בקולג' כבר אחרי הסמסטר הראשון. נקודת החוזק שלו לא היתה יכולת ניהול או כישורים עסקיים, וזו הסיבה שלפני שהוא הקים עסק משלו הוא לא השכיל למנף את מקינטוש, נזרק מאפל, ואנשים ממולחים ממנו בהיבט הפיננסי והניהולי דחקו את רגליו, כמה וכמה פעמים, למרות שהביא כסף רב לחברה בזכות המצאותיו.

 

המיוחד במפה של ג'ובס היא היכולת לחזות טרנדים, גימיקים ולהיות קשוב לצרכי הציבור, ולהוציא לפועל באופן מהיר יחד עם חשיבה מעמיקה ולטווח ארוך. מפליא לראות שאלמנט השפע חלש באופן מיוחד ונמצא כתת צ'י בכלב. ניכר שגמול יוסיף להגיע שנים רבות לאחר מותו.

 

מתוך המשוואה האסטרולוגית ניתן להניח שכאשר המטרה היא לא עשיית כסף אלא התשוקה להמציא ולחדש או אז מגיע השפע. התהליך חשוב מהמטרה. מעניין לראות שכל אחד מהם מבקש להמשיך ולהמציא ולא לנוח על זירי הדפנה.

 

מסקנה נוספת היכולה להאיר את עיני ההורים הדואגים לילדים היא לראות שמה שהניע כל אחד מהם הוא החשיבה, הישיבה מאחורי דלת סגורה מול המחשב מראה על יעילות מתגמלת רבה יותר מלימוד במסגרת קונבנציונאלית.

 

כל אחד מיוחד ויש לו את היכולת האישית שלו להשאיר חותם כל עוד הוא ימצא בדרך או כפי שהסינים נמנעים מלהגדיר ומכנים הדאו ,כאשר הולכים בדרך האישית משיגים כל מה שאנחנו רוצים עבור עצמנו באמת. כל אותם ממצאים מזכירים מה יכול לקרות גם לנו אם נפנה לזה את הזמן, הכוונה ובעיקר את הלב.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שילוב של אסטרטג חכם ובעל כישורים עסקיים - סטיב ג'ובס
צילום: רויטרס
מומלצים