שתף קטע נבחר

גיירמו דל טורו: "עשיתי את הסרט שרציתי לראות כילד"

המכסיקני גיירמו דל טורו רואה ב"פסיפיק רים" שלו את החוויה היצירתית הגדולה בקריירה הארוכה שלו. לטובתה היה מוכן לקחת סיכונים בתור התסריטאי, הבמאי והמפיק של הפרויקט. "אני חייב להיות קצת משוגע ולעשות מה שהכי טוב לסרט", הוא אומר בראיון ומודה: "אם הייתי רואה אותו כילד - הראש שלי היה מתפוצץ"

 

גיירמו דל טורו מסכם עשרים שנות נוכחות קולנועית בולטת עם "פסיפיק רים" - סרט מדע בדיוני עתיר תקציב ואפקטים, עליו הופקד כבמאי, תסריטאי ואף מפיק. "אני חושב שאחרי הרבה שנים כבמאי, אתה מרגיש יותר ביטחון באמנות שלך, בידע הטכני שלך, וזה טוב מאוד", הוא מודה בראיון ל-ynet. "אתה גם נהיה הרבה יותר עקשן, ומרגיש יותר בטוח בעצמך".

 

דל טורו מפוצץ בדינרוס

דל טורו המכסיקני בן ה-48 לקח על עצמו להוביל את הפרויקט שעלה כ-190 מיליון דולר, ולמרות שבינתיים ההשקעה לא מחזירה את עצמה בקופות (לפחות בארצות הברית - בסין לעומת זאת, הסרט שובר קופות), הוא שמח על העצמאות שעמדה זו איפשרה לו. "אני מעדיף לא לעשות סרטים, מאשר לעשות סרטים שהם פשרה יצירתית", הוא קובע, "אני לא רוצה לעשות זאת אף פעם. אני חושב שזה מיותר, נורא, ובגילי - בלתי נסלח".

 

 

מתוקף כך, איפשר לעצמו דל טורו ללהק לתפקידים הראשיים, לצד אידריס אלבה, שחקנים לא מוכרים במיוחד, צ'ארלי האנום ורינקו קיקוצ'י היפנית. השניים מגלמים צוות מפעילי רובוט ענק שמהווה חוד החנית במאבק האנושות מול מפלצות עצומות שתוקפות את כדור הארץ. האם מדובר בסיכון? "עבור האולפנים, נראה שכן", משיב דל טורו, "לפני שאני מפיק, אני קודם כל במאי, ובשבילי זה הצוות האידאלי. מנקודת מבט שיווקית כנראה מדובר בסיכון. אבל הם נתנו לי לעשות זאת, ואני חייב להיות קצת משוגע ולעשות מה שהכי טוב לסרט".

 

רינקו קיקוצ'י וצ'ארלי האנום בתפקידים הראשיים ב"פסיפיק רים" ()
רינקו קיקוצ'י וצ'ארלי האנום בתפקידים הראשיים ב"פסיפיק רים"

 

מבחינה אישית, דל טורו מודה כי מדובר ב"חוויה היצירתית הכי גדולה" מבחינתו ומודה כי "הסרט הזה היה מאוד מסובך מבחינה טכנית, אבל מתגמל מאוד מבחינה יצירתית". מאיפה הרעיון על מאבק בין מפלצות לרובוטים? הוא מספר כי המקור נמצא אי שם בילדותו. "זה הסרט שרציתי לראות כילד", הוא אומר, "גדלתי כילד עם רובוטים, מכה (mecha) ומפלצות קייג'ו - רובוטים ומפלצות. ורציתי להעניק את ההנאה שחשתי כילד לדור החדש. כי אין תחליף, אין סרטים כאלה בכלל.

 

"כל מי שהולך לצפות בסרטים מז'אנר האקשן - או שהם מלאים ברעיונות מוזרים, ולא הרפתקנים, או שהם יותר כמו סרטי מלחמה. רציתי ליצור סרט הרפתקאות אמיתי לילדים". ואיך היה מגיב כילד לסרט "פסיפיק רים" שיצר כבוגר? "הראש שלי היה מתפוצץ. הייתי יוצא מהאולם בצרחות, ואז חוזר מיד".

 

אז אחרי להיטים כמו "המבוך של פאן", ו"הלבוי" מה הופך את "פסיפיק רים" למיוחד כל כך עבור דל טורו, ומה התוכניות שלו מעתה והלאה? וגם: מה חושבים השחקנים האנום וקוקוצ'י על הבמאי שלהם ודבקותו בפרטים. צפו בראיון המלא.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גיירמו דל טורו. זה אינדי זה?
לאתר ההטבות
מומלצים