שתף קטע נבחר

עם טנקים ורקדניות. צפ' קוריאה ציינה 60 למלחמה

מזל טוב לקים ג'ונג און. מנהיג המדינה הקומוניסטית ציין את יום השנה לחתימת הסכם הפסקת האש עם הדרום ולעליית אבותיו לשלטון במצעד מפואר ברחובות פיונגיאנג. גם ההמונים באו לברך

ותודה לארה"ב וברית המועצות שהביאנו עד הלום. צפון קוריאה ציינה היום (שבת) 60 שנה לסיום מלחמת קוריאה שהובילה לחלוקת חצי האי ולעליית שושלת קים לשלטון בחלקו הצפוני. לרגל המאורע, נערך ברחובות פיונגיאנג מצעד צבאי מפואר שכלל שורות-שורות של חיילים, משגרי טילים ורקדניות בלבוש צבעוני מסורתי.

 

עוד חדשות בעולם:

 

גם עבור הקהילה הבינלאומית מדובר במאורע מיוחד, שכן זו אחת ההזדמנויות הבודדות שבהן ניתן להציץ על המתרחש במדינה המבודדת, ובמיוחד לבחון את מצבו של צבאה – גם אם מה שנראה בתמונות עוצב בקפידה על ידי המשטר הקומוניסטי, בכוונה להחדיר מורא בלב אויביו.

המוני אזרחים התכנסו בכיכר על שם מייסד המדינה קים איל סונג כדי לצפות במצעד, ונכדו, המנהיג הנוכחי קים ג'ונג און, עקב אחר הצועדים ממרפסת שבה עמדו גם בכירי הצבא. הצופים נופפו בדגלים והריעו. מעליהם חלפו מטוסי קרב, שהותירו אחריהם שובל בצבעי הדגל הקוריאני.

  

 (צילום: AFP ) (צילום: AFP )
(צילום: AFP )

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)


 (צילום: AFP ) (צילום: AFP )
(צילום: AFP )

גם הווטרנים ציינו את יום החג (צילום: AP) (צילום: AP)
גם הווטרנים ציינו את יום החג(צילום: AP)

לא רק חיילים. רקדניות בלבוש מסורתי (צילום: AP) (צילום: AP)
לא רק חיילים. רקדניות בלבוש מסורתי(צילום: AP)

קים ג'ונג און מנופף לקהל (צילום: AP) (צילום: AP)
קים ג'ונג און מנופף לקהל(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AFP ) (צילום: AFP )
(צילום: AFP )

 

המלחמה בין דרום קוריאה לצפון קוריאה התחוללה בשנים 1953-1950, ולמעשה היוותה עוד מהלך בעימות הבין-מעצמתי בין ברית המועצות לארצות הברית, שהחל לאחר מלחמת העולם השנייה, ובו ביקשה כל מעצמה לבסס לעצמה אזורי שליטה נרחבים יותר בעולם. המלחמה גבתה קורבנות רבים בנפש מן הצדדים הלוחמים ובמהלכה הגיעו שתי המעצמות אל ספו של עימות גרעיני.

 

העימות הסתיים לבסוף בהסכם הפסקת אש אשר הנציח את פיצולה של קוריאה לשתי מדינות,

ובצפון קוריאה מכנים את יום השנה לחתימה על ההסכם "יום הניצחון במלחמה לשחרור המולדת" - אף שרשמית שתי המדינות עוד נמצאות במצב מלחמה. מדי פעם המתיחות ביניהן מחמירה, כמו שאירע בחודשי מרס-אפריל השנה, אז התעורר החשש שהעימות המזוין בין הצפון והדרום עומד להתחדש.

 

במקביל, בזמן החגיגות בצפון קוריאה, בבירת השכנה מדרום התאספו כ-200 מפגינים, ששרפו תמונות של בני שושלת קים וקראו לגנות את הניסיון של פיונגיאנג לפתח נשק גרעיני. הפעילים בסיאול גם הפצירו בקהילה הבינלאומית לצאת נגד השלטון הרודני בצפון קוריאה, ש"נוקט אסטרטגיה של איומים".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
נשים בשירות המולדת
צילום: AFP
מומלצים