שתף קטע נבחר

למה לא דונאט?

עכשיו כשהקפקייקס כבר פאסה והדונאט חוזר להיות הדבר החם והמדובר, מה עוד נשאר לעשות מלבד לבקר בכמה מחנויות הדונאט המצליחות ביותר בקנדה?

אם עדיין לא שמעתם על "דונאט שואודאון", זה הזמן, כי מסתבר שכמה מחנויות הדונאט המוצלחות ביותר נמצאות לנו ממש מתחת לאף. קחו למשל את איזבל לויקאנו מ-J’adore Cakes Co. שזכתה במקום הראשון באחת התוכניות של הסדרה הטלוויזיונית המשודרת בערוץ האוכל הקנדי. השופטים, קנדים בעצמם, בחרו ביצירות שהצליחה לייצר בזמן הקצוב שניתן לה ולשותפתה על-פי כללי התחרות וזיכו אותה ב-10,000 דולר עבור הדונאטס שההשראה שלהם הייתה "קציר". איזבל, שחנותה נמצאת בדנפורת', היא אחת מ-12 קנדים שהשתתפו בתוכנית הריאליטי שעלתה לשידור באפריל.

 

שופטי התוכנית – השף הקנדי הנודע דיויד רוקו, מגי מקיואן מהתוכנית Recipe to Riches וזיין קפלנסקי, בעל הדליקטסן "קפלנסקי" שזכה לפינה משלו בתוכנית Diners, Drive-Ins & Dives של גאי פיירי – זוכים לטעום עשרות דונאטס מהממים שנאפו על-ידי המתחרים בשלושים דקות.

 

שופט וגם טועם. דיויד רוקו ()
שופט וגם טועם. דיויד רוקו
 

 

בתחילת כל תוכנית בוחרים המתחרים שלושה "מרכיבים סודיים" משולחן המרכיבים. מספיק להביט ברשימת המרכיבים כדי להבין איזה כישרון צריך כדי לעמוד במבחן. מרכיבים כמו חומץ בלסמי, חמאת קשיו, גבינת גרייר, סאקה וטימין (???) עשויים לעשות את דרכם לצלחות השופטים ולהדהים בטעמם בעוד אנו הצופים יכולים רק להזיל ריר. שני המתחרים שמגישים את הדונאטס הטעימים, היפים והיצירתיים ביותר זוכים להמשיך הלאה לשלב שבו עליהם לייצר שלושה סוגים של דונאטס על פי נושא שנבחר מראש ולייצר 12 דונאטס מכל סוג.

 

בין המתחרים העונה שישה שפים מטורונטו, שניים ממונטריאול, אחד מוונקובר ואחד מקלגרי. בין שלב לשלב ניתן לראות את המתחרים בחדר ההמתנה כשהם לוגמים קפה תוצרת "טים הורטונס". שימו לב בפעם הבאה שאתם מבקרים בקפה לדונאט החדש שמקור השראתו בתוכנית – The Apple Cobbler. אם הדונאט עומד ברמת האיכות של התוכנית, על זה אפשר לדבר, אבל כן הייתי ממליצה לעשות את דרככם באחד הימים לאחת החנויות המובחרות כדי לטעום טעמו של דונאט גורמה אמיתי.

 

Jelly Modern Doughnut שמקורו בקלגרי פתח באפריל חנות ב- 376College Street בטורונטו והוא מגיש דונאטס שנאפו עם מרכיבים אורגנים מקומיים, כמו ה-SCTV שמושפע מהשפם השעיר של יוג'ין לוי וה"מייפל ליף" שעושה שימוש במרכיב הקנדי המסורתי.

 

 

 

 

איזבל מ-J’adore Cakes היא בוגרת "קורדון בלו" שעשתה את המעבר לעוגות ופתחה חנות משלה, שמוכרת בין השאר עוגות חתונה מרהיבות וכמובן דונאטס מפוארים. בחנותה ניתן למצוא שורה של שמות מגרים כמו Banana Cream Pie, Black Forest, שוקולד וקרמל ממולח או תותים ושמנת.

 

אם אתם גרים בוונקובר בקרו ב-Cartems Donuterie כדי להינות ממגוון נאה של דונאטס שהם תאווה לעיניים וגם לחיך. ראגז נרין, אחד ממתחרי התוכנית, מכין דונאטס כמו מייפל גלייז, chocolate snowdown וגם דונאט בורבון ובייקון ודונאט ארל גריי. הוא גם מכין דונאטס לטבעוניים ודונאטס ללא גלוטן.

 

ה-Cronut, שהוא חצי קוראסון חצי דונאט, מצא את דרכו מניו-יורק למונטריאול לא מכבר אל מטבחי המאפייה La Cornetteria. בניו-יורק הפך הקרונט ללהיט, כאשר הוגו, השף דומיניק אנסל, נותר לעתים קרובות ללא קרונטס למכירה כבר בשעה שמונה בבוקר. יורשיו הקנדי, אלסנדרו פיצ'ה, מכנה את הגרסה שלו קרונטוס (cronettos) ומרשה לכל קונה לרכוש רק שניים בכל ביקור. הקרונטס נמכרים ב-4 דולר כל אחד, וזה המחיר שאתם צפויים להיתקל בו גם בבואכם לקנות דונאט גורמה.

 

בתיאבון!

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים