שתף קטע נבחר

עמיר פלג

שכור לי ואשמור לך / פלג בחמישי

חברת ההשכרה של יעקב שחר מספקת להתאחדות רכבים במיליונים. מה הפלא שהוא מגונן עליה ותוקף את הטוטו

האינטרסנט

האוטו-ביוגרפיה של יענקל'ה

יעקב שחר אף פעם לא ליכלך את ידיו בביצה העכורה של הכדורגל הישראלי. לוועדת זליכה הוא שלח את המנכ"ל שלו, איתמר צ'יז'יק, בישיבות הנהלת ההתאחדות מייצג את מכבי חיפה שליחו הנאמן צבי וייצנר. הנשיא עצמו מתנהג כביכול כמו שמעון פרס. ממלכתי, מורם מעם, משתתף בטקסים ובמסיבות עיתונאים חגיגיות. אלא שלנשיא המדינה אין חברה פרטית שמשכירה לחברי הממשלה מכוניות. חברת ההשכרה ששחר הוא אחד מזכייניה בארץ, עושה עם ההתאחדות עסקים במיליונים.

 

 

את העובדה האוטוביוגרפית הזאת חשוב להזכיר במיוחד השבוע, אחרי שכבוד הנשיא פתח פה על ראשי מועצת ההימורים. הם מתעקשים, משום מה, ליישם את מסקנות הוועדה שהקימה שרת הספורט, ודווקא שחר נבחר לפשר בין לימור לבנת לאבי לוזון. שזה בערך כמו שאבו־מאזן ינסה למצוא פשרה בין ציפי לבני לסאיב עריקאת.

 

(איור: אופיר בגון) (אופיר בגון) (אופיר בגון)
(איור: אופיר בגון)

 

המושג "ניגוד עניינים", שיו"ר ההתאחדות מסרב להכיר בו, זועק לא פחות במקרה של שחר. בכתבה שתפורסם מחר ב"ידיעות תל־אביב", נחשף כי ההתאחדות שוכרת מחברת "הרץ", של יעקב שחר, לא פחות מ־30 רכבים. בין הנהנים ניתן למצוא את היו"ר (שנוסע בוולבו בשווי כ־300 אלף שקל), המנכ"ל (שמסתפק בג'יפ שברולט בשווי כ־170 אלף), הסמנכ"ל, ראשי אגפים ומאמני הנבחרות. תמורת כל החבילה משלמת ההתאחדות להרץ 120 אלף שקל בחודש, שהם 1.4 מיליון שקל בשנה. מכיוון שהתקשורת בין הצדדים נמשכת כבר שש שנים, מדובר בכ־8 מיליוני שקלים שהועברו מקופת ההתאחדות בראשות לוזון לחברת ההשכרה הקשורה לשחר.

 

במצב עניינים שכזה, ניתן היה לצפות מהנשיא החיפאי שיודיע לכולם שלא אתי מצידו לשמש כ"מפשר" בין השרה להתאחדות, ושיפנו למישהו אחר. אבל יענקל'ה שתק, עד השבוע, כשהחליט לפתוח פה על ראשי מועצת ההימורים. "הטוטו לא עושה טובה לאף אחד", הוא אמר, למרות שהטוטו, בניגוד אליו, שפך מיליונים על האצטדיון החדש בחיפה. במשך קרוב לשלושים שנות כהונתו כספונסר וכבעלים, אוהדי הקבוצה ישבו במתקן העלוב בקריית־אליעזר בסופה ובשרב. כדי לראות משחקים בליגת האלופות, הם נאלצו לנסוע לאצטדיון ר"ג. לא בוולבו שכורה.

 

הרווח של שחר מההתאחדות: 1.4 מיליון שקל בשנה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הרווח של שחר מההתאחדות: 1.4 מיליון שקל בשנה(צילום: shutterstock)

 

בתגובה לפניית העיתון שחשף את פרטי השכרת הרכבים, נמסר מ"הרץ" כי "מדובר במכרז לרכבי ליסינג בו זכתה החברה בשל ההצעה הכספית האטרקטיבית אותה הגישה, כמו גם בשל השירות הטוב אותו היא מעניקה לכלל לקוחותיה כמו גם להתאחדות לכדורגל. מבנה הבעלות של הרץ ידוע ולא הוסתר במכרז הזה, כמו שאינו מוסתר בכל המכרזים האחרים בהם משתתפת החברה. יעקב שחר מאשר שהוא הבעלים של מכבי חיפה אך אינו פעיל בהתאחדות לכדורגל". סליחה? אינו פעיל? אז למה הוא היה חבר בוועדה שלוזון מינה? ומדוע מי שמשכיר רכבים להתאחדות מתערב בסכסוך בינה לבין הטוטו?

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

בקיצור, אני מאדם כזה לא הייתי קונה מכונית משומשת. בטח לא את הוולבו ההיא, שנהג בה עבריין תנועה שעשה כמה תאונות, וגם לא את הג'יפ שברולט, יד שנייה, מפודל.

 

לאורך כל כהונת שחר, הקהל הירוק ישב במתקן עלוב (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
לאורך כל כהונת שחר, הקהל הירוק ישב במתקן עלוב(צילום: ראובן כהן)

 

הבדיחה

אוחנה סיים חמישי במכביה!

בנבחרת הנוער השחקנים מתחלפים, אבל המאמן והתוצאות נשארים. אלי אוחנה, שהוביל את דור העתיד שלנו לכמה תבוסות בסדרי גודל של חמישה, שישה ואפילו שבעה שערים, יצא בתחילת החודש לטורניר בבלארוס, שם הובסו בחורינו 3:0 ע"י המארחים וסיימו במקום השלישי המכובד (בטורניר, אגב, השתתפו שלוש נבחרות).

 

ההישג הגדול ביותר של אוחנה עם הנוער עד היום, היה מדליית ארד במכביה ה־18 לפני ארבע שנים. לכן גם לפני המכביה הנוכחית, מול קבוצות יהודים מאולתרות מהתפוצות, חלמנו על מדליה. אלא שאפילו החלום הזה התנפץ. בבית המוקדם ישראל סיימה במקום השני, אחרי הפסד 2:1 לחבורה של כדורגלנים כשרים מברזיל, וברבע הגמר הודחה ע"י בועטים נימולים מארגנטינה, 1:0. את הטורניר סיימנו במקום החמישי, אחרי יהדות ארגנטינה, ארה"ב, מקסיקו וקנדה. ואתם יודעים מה הכי מרגיז? שאי אפשר להפיל את התיק על השיפוט האנטישמי.

 

אכן, "הצלחה מסחררת". אלי אוחנה (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אכן, "הצלחה מסחררת". אלי אוחנה(צילום: ראובן שוורץ)

 

בקרב היריבות שניצחו אותנו במכביה, לא תמצאו כוכבי כדורגל מקצוענים מהליגות הבכירות בדרום, בצפון ובמרכז אמריקה, ובטח לא נבחרות שמקיימות פעילות קבועה ושוטפת כמו זו של אוחנה. בהרכב הארגנטינאי שזכה בזהב פתחו: זלצמן, אומנסקי, גיפס, מוסרי, קוגן, פלדמן, סלומון, לוביניצקי, זייאט, קופרמן וסבן – ששמם הולך לפניהם. לוביניצקי אפילו נבחן בעבר בהפועל רעננה מהליגה הלאומית, ולא התקבל.

 

בחודש שעבר התבשרנו שמאמן־העל החדש של הנבחרות הצעירות, מיכאל ניס, ההוא שנכשל בעבר בנבחרות רואנדה ואיי סיישל, "החליט" שאלי אוחנה ימשיך בתפקידו. במכביה, כך מספרים אנשים שצפו במשחקים, המנג'ר הגרמני לא נראה וקולו לא נשמע. יכול להיות שלא הכניסו אותו בגלל שהוא גוי?

 

החרים את המכביה? מיכאל ניס (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
החרים את המכביה? מיכאל ניס(צילום: יובל חן)

 

החוצפן

דודי גיבור־על הקזחי

עד שצומחים פה פעם בדור שני טניסאים שמסוגלים לדגדג את שולי הצמרת העולמית, מסתבר ששניהם אינפנטילים. לפני שנה וחצי, שחר פאר ניצחה את הנערה דניז חזניוק בחצי גמר אליפות ישראל, ובסיום סגרה איתה חשבון על סכסוך ישן, לא לחצה את ידה ואף נזפה בה: "את בושה למדינה". מאז, שחר עשתה לא מעט בושות והידרדרה בדירוג העולמי. השבוע הגיע תורו של דודי סלע לגלם את הישראלי המכוער.

 

זה קרה בגמר טורניר אסטנה בקזחסטן, שם המחבט מספר 1 של ישראל גבר בשובר שוויון על הכוכב המקומי מיכאיל קוקושקין, שמדורג בערך מאה מקומות מתחתיו. בסיום, כשקוקושקין בא ללחוץ יד, דודי התנפל עליו בצעקות ובנפנוף זרועות, כמו איזה ערס שתפסו לו את החניה. ישראלי לקזחי – אינדיאני.

 

בתפקיד הישראלי המכוער. דודי סלע (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
בתפקיד הישראלי המכוער. דודי סלע(צילום: ראובן שוורץ)

 

"היה קצת מתח בכל פעם ליד הרשת וזרקנו מילים אחד לעבר השני", הסביר בסיום אבו־עלי מהמזרח התיכון. "אבל הוא ידוע בהתנהגות הזו שלו וזאת הסיבה שבסוף לא לחצנו ידיים". ואחר־כך עוד מתפלאים על בוראט, שהוא מלכלך על יהודים.

 

הצבועים

עלילות טביב, רביבו וקופל

מסיבת העיתונאים לכבוד פתיחת העונה של בית"ר, או בשמה האמיתי "קמפיין הבחירות של ניר ברקת", נערכה אתמול בלשכתו של האחרון, ולא חלילה במשרדי המועדון. הוא ידאג להם לתרומות, והם יביאו בעזרת השם קולות. העיקר שבינתיים אפשר למרוח את כולם במפגן צביעות שנותן יד לגזענות.

 

"אני קורא במסר מאוד חשוב – להילחם בגזענות. מי שנהג לא בסדר, שישנה את דרכו", אמר ראש העירייה האמיץ אחרי שהתחבק עם הבעלים החדשים, שהודיע כי בשלב זה אינו בשל לקבל שחקן ערבי. מי נהג לא בסדר? ראש העירייה האמיץ העז לומר. למה לאבד מצביעים?

 

"גם בהפועל תל־אביב יש גזענות", המשיך הבוס בעל קופת השרצים, והסיר את המטרד מסדר היום, ונציגו המסור, חיים רביבו, הצהיר: "אולי יהיה פה שחקן ערבי או מוסלמי בעתיד". אולי. כנראה אחרי שנעזוב.

 

גיא לוזון. ארבייטמן, יש לך מתחרה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
גיא לוזון. ארבייטמן, יש לך מתחרה(צילום: EPA)

 

אבל הכי נוגע ללב היה מנהל השיווק רב המעללים, אבנר קופל, שאמר: "הכיוון התדמיתי שאנחנו רוצים לפתוח בהנחיה של הבעלים, הוא להגיע לכל משפחה, לכל ילד. מעתה היציע הדרומי בשפת מועדון בית"ר לא ייקרא כך, אלא 'יציע המשפחות'". מצוין, רק שאנשים לא יתבלבלו עם היציע המזרחי, שימשיך להיקרא "יציע לה־פמיליה".

 

מילה זו מילה

28.7.13 - "ווי ברינג דה ספיריט אוף סטנדארד. ווי וורקד ורי הארד. ווי אר ורי אורגניזיישן".

גיא לוזון מסביר למראיינת הבלגית את הסיבות לניצחון הבכורה בליגה על מכלן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יעקב שחר, אבי לוזון
צילום: יועד כהן
מומלצים