שתף קטע נבחר

מוטו X: סמארטפון מותאם אישית

מוטורולה הציגה את הסמארטפון הראשון שלה מאז שנרכשה על ידי גוגל: טלפון שהצרכן מעצב בעצמו ובוחר לו את הצבעים, ושיודע לזהות את הקול של בעליו

מוטורולה הציגה את הטלפון החדש מביתה - המוטו X. זהו הטלפון הראשון של גוגל מאז שהכריזה שתרכוש את מוטורולה לפני שנתיים. גוגל הוציאה בעבר סמארטפונים במותג נקסוס שלה, בשיתוף פעולה עם HTC, סמסונג ו-LG.

 

 

במוטורולה אומרים כי כל צרכן יוכל לעצב לעצמו את הטלפון ולבחור את הצבעים, את האביזרים הנלווים (כמו אוזניות), שיתאימו בצבעים וכמובן את הזכרון - 16 או 32 גיגה. בחברה מציינים כי ישנן אלפי אפשרויות להרכיב טלפון, כך שכל מכשיר יהיה די ייחודי, אך בדה וורג' אומרים כי בחישוב שלהם יש בסך הכל 504 אפשרויות, וכי רק ברשת at&t תתאפשר בחירה בשבועות הראשונים.

 

המוטו X כולל זיהוי קולי עם ההפעלה דומה לממשק שקיים במשקפי גוגל גלאס - פונים לטלפון ואומרים "אוקיי, גוגל נאו", ולאחר מכן מוסרים לו פקודה. אפשר להפעיל את הטלפון בפקודה קולית גם כאשר הוא נעול, מאחר שהוא יודע ללמוד את הקול הייחודי של בעליו. גימיק נוסף שהוצג בטלפון הוא הפעלה מהירה של המצלמה באמצעות ניעור - כדי לא לפספס אף רגע. הטלפון מציג גם התראות ותצוגה מקדימה של הודעות כבר במסך הנעילה.

 

הטלפון מבוסס על אנדרואיד 4.2.2 (ולא 4.3 החדשה שיצאה זה עתה). גודלו 129.3 מ"מ על 65.3 מילימטר, ועם גב מעוגל בעובי של 5.6-10.4 מ"מ. המסך בטכנולוגית AMOLED הוא בגודל 4.7 אינץ' והוא בתקן של 720P (כלומר חצי HD). המצלמה האחורית היא ברזולוציה של 10 מגהפיקסל, עם פלאש לד ותמיכה בתקן 1080P לווידאו. המצלמה הקדמית ברזולוציה של 2MP. הטלפון, לפי מוטורולה, מגיע עם סוללת 2,200 מיליאמפר-שעה שתספיק ל-24 שעות. למוטו ערכת שבבים סנאפדרגון S4 פרו, מעבד דו-ליבתי של 1.7 גיגהרץ, מעבד גרפי Adreno 320, מעבד לניתוח שפה (לטובת הזיהוי הקולי), מעבד נוסף, וזכרון של 2 גיגהבייט.

 

הטלפון יעלה בארה"ב החל מ-199 דולר, עם התחייבות לחוזה של שנתיים באחת המפעילות. עדיין לא ברור אם ומתי הטלפון יהיה זמין בישראל או מדינות אחרות.

 

 

מורכב באמריקה

גוגל יצרה הייפ סביב הטלפון בשבועות האחרונים. ביום העצמאו האמריקני הופיעה מודעה רומזנית על המכשיר בעיתונים כמו הוול סטריט ז'ורנל והניו יורק טיימס, במסגרת קמפיין שעלותו, על פי דיווחים, חצי מיליארד דולר.

 

 "הסמארטפון הראשון שאתה יכול לעצב בעצמך", כתוב במודעה, "כי היום צריך להיות לך החופש לעצב דברים יחודיים כמוך". במודעה צוין במפורש כי זהו טלפון שמיוצר בארה"ב ככל הנראה בהנגדה לאייפון של אפל ש"מעוצב בקליפורניה, מיוצר בסין". לצד הדלפות ודיווחים לא רשמיים יו"ר גוגל, אריק שמידט, צולם עם המכשיר לפני כשבועיים במהלך ועידת Sun Valley, כאשר הוא צמוד אל אוזנו וניתן היה כבר אז לראות בבירור את צורתו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים