שתף קטע נבחר

בן עמי נפגש עם ערפאת

הפגישה נערכה במצרים. מקורות פלסטינים: לא נראה שיש התקדמות משמעותית במו"מ ולא צפוי הסכם בקרוב

מקורות פלסטינים אומרים כי לא הושגה פריצת דרך בפגישת עראפת-בן עמי אמש (ד') בקהיר. על פי המקורות, ייתכן וחלה התקדמות מסויימת, אך הדברים יתבררו רק היום לאחר פגישה של ערפאת עם נשיא מצרים חוסני מובארק.
השר שלמה בן עמי הגדיר את הפגישה כ"מעמיקה, מפורטת ובקטעים מסויימים אפילו נוקבת". מלשכתו נמסר כי בן עמי וערפאת הדגישו את החשיבות המכרעת שיש למאבק להורדת האלימות, כחלק מהנסיון לנוע קדימה בתחום המדיני.
שר פלסטיני, החבר בצוות המו"מ, אמר כי הפגישה היתה מפתיעה מאוד, אך הוא אינו צופה כל תפנית במו"מ, ובוודאי לא פריצת דרך. לדבריו, הפלסטינים עדיין מתעקשים על קווי היסוד ועל הקווים האדומים שהם מציגים: הכרה בזכות השיבה, מדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית ופירוק ההתנחלויות.
השר אומר כי הוא אינו צופה הסכם מלא: "ייתכן שמדובר על הסכם מסגרת או על הסכם חלקי, אך קשה לי להאמין שההנהגה הפלסטינית תתמוך בהסכם כזה. אני ודאי לא צופה שייחתם הסכם עד לפרישתו של קלינטון ב-20 לחודש".
בתוך כך אומר סעיב עריקאת כי הפעולות הישראליות האחרונות בשטח, הריגתם של פלסטינים ובמיוחד פעולות המתנחלים ברצועת עזה ובמקומות נוספים בשטחים, הובילו את המו"מ למבוי סתום.
הפגישה המדינית-ביטחונית שהיתה צפויה להתקיים אמש, בראשות אבו עלא וגלעד שר, נדחתה להיום. לדברי עלא, הדחיה היא תוצאה של העדרותו של יו"ר הצוות הישראלי שלמה בן עמי, אך היא נובעת גם מרצונם של הפלסטינים להיוועץ עם היו"ר ערפאת לאחר שובו מקהיר. מקור פלסטיני בכיר אומר ל-ynet כי הפלסטינים לא יילכו להסכם שלא יכלול מכניזם ברור, עם ערבויות בינלאומיות, שיבטיחו את יישומו. המקור אומר כי המאבק על פי שעה הוא נגד החלפתם של ההחלטות הבינלאומיות של האו"ם ברעיונות האמריקנים.

ברק ביקש?

התקשורת במצרים טוענת כי מצרים דחתה את בקשתו של ראש הממשלה אהוד ברק לבקר במדינה. לשכתו של ברק הכחישה את הטענות. המקורות במצרים טוענים כי בקשתו של ברק לבקר במדינה נדחתה משתי סיבות: ביקור של ראש הממשלה הישראלי לא אמור היה להניב כל תוצאה ולכן הוא מיותר. הסיבה השנייה היא כי המצרים חששו שהביקור ישמש את ברק במערכת הבחירות ומצרים "רגישה לא להתערב בענייני ישראל הפנימיים, מה גם שסיכויו של ברק לנצח בבחירות קטנים".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
מובארק. ממשיך לתווך
צילום: איי פי
צילום: איי פי
ברק. לא יבקר במצרים
צילום: איי פי
מומלצים