שתף קטע נבחר

לפיד על קרקס הנגיד: שנשכור משרד חקירות?

ראש הממשלה ושר האוצר לא ידעו שגם לליידרמן יש כנראה עניינים מעברו שדורשים בדיקה. לפיד ניסה להדוף את ההאשמות בעניין בחירת הנגיד: "ואם תהיה ועדת איתור, היא תשכור משרדי חקירות? אי אפשר לדעת כזה דבר"

שר האוצר מנסה להדוף את הביקורת עליו ועל ראש הממשלה בעניין קרקס מינוי נגיד בנק ישראל. "אין משרד חקירות לראש ממשלה ולשר האוצר", אמר הבוקר (יום א') השר יאיר לפיד באשדוד במסגרת טקס חנוכת קו הרכבת המשודרג בין אשקלון לתל אביב. "כולם דיברו על ועדת איתור. ואם תהיה ועדת איתור אז מה, היא תשכור משרדי חקירות? אלה אנשים מכובדים שיש להם קריירה של עשרות שנים במדינת ישראל. אתה לא יכול לדעת כזה דבר".

 

בשבוע האחרון עבר תהליך מינוי נגיד בנק ישראל תהפוכות רבות. בתחילת השבוע, הודיע יעקב פרנקל שזכה למינוי, כי הוא מוותר עליו בעקבות הליך הבדיקה של הוועדה למינויים בכירים והביקורת הציבורית סביב פרשת הדיוטי פרי בהונג קונג.

 

ביום ד' הודיעו ראש הממשלה ושר האוצר כי הם בחרו מחליף לפרנקל - ליאו ליידרמן. ליידרמן קיבל על עצמו את התפקיד וכעבור יומיים הודיע בפתאומיות שגם הוא מסיר את מועמדותו.

 

הסירו את מועמדותם. ליאו ליידרמן ויעקב פרנקל (צילום: פלאש90, צביקה טישלר) (צילום: פלאש90, צביקה טישלר)
הסירו את מועמדותם. ליאו ליידרמן ויעקב פרנקל(צילום: פלאש90, צביקה טישלר)

 

ליידרמן התקשר לראש הממשלה ולשר האוצר היום ומסר להם, כי לאחר שקיים שיחות אינטנסיביות עם בני משפחתו ביומיים האחרונים, הוא סבור כי הוא מעדיף להמשיך כאיש פרטי בעבודתו באוניברסיטת תל אביב ובבנק הפועלים. ליידרמן לא סיפק הסברים נוספים מעבר לכך.

 

הודעתו באה כהפתעה גמורה, לאחר שביום ד' נשאל על ידי ראש הממשלה אם יש דבר מה שעשוי להפריע לו לקבל על עצמו את התפקיד והשיב כי אין. בסוף השבוע פורסם כי יתכן שהסיבה להתפטרותו של ליידרמן בעבר מתפקידו בדויטשה בנק (שם היה מנהל וליו"ר מחלקת השווקים המתעוררים), היא דבר מה שליידרמן מעוניין להסתיר. לפי הפרסומים מדובר בטענה על הטרדה מינית, לכאורה.

 

בעקבות הודעתו של ליידרמן התייחס בסוף השבוע לפיד להתפתחויות בפרשה במייל ששלח לפעיליו: "אז מה יש לי להגיד על הפרשה? מתברר שפרופסורים לכלכלה הם חבורה מאוד צבעונית ופרועה. אני מתגעגע כבר לאנשים סולידיים ויציבים כמו יצפאן ובראבא".

 

המשנה לנגיד בנק ישראל, קרנית פלוג (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
המשנה לנגיד בנק ישראל, קרנית פלוג(צילום: גיל יוחנן)

 

עם צאת השבת שיגרה המשנה לנגיד בנק ישראל קרנית פלוג מכתב לעובדי הבנק בעקבות האירועים המסעירים של הימים האחרונים. "זה תקופה ארוכה שבנק ישראל נמצא בכותרות כלי התקשורת, בעיקר בכל הקשור למינוי הנגיד הבא", כתבה פלוג לעובדים. "בתקופה זו, חובה על כולנו להמשיך לעשות את עבודתנו כדי להבטיח שבנק ישראל ימשיך למלא את תפקידיו החשובים כיאות. אעשה כל מאמץ להתמקד במילוי מקום הנגיד בצורה מלאה ומקצועית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
לפיד ונתניהו
צילום: אוהד צויגנברג
צילום: צביקה טישלר
ליאו ליידרמן
צילום: צביקה טישלר
מומלצים