שתף קטע נבחר

מבצע אמא: עטתה רעלה וחילצה בתה ממצרים

אישה בריטית שבתה נחטפה ממנה לפני שנתיים על ידי אביה החליטה לעשות מעשה. היא הגיעה למצרים, לבשה בגד איסלאמי שכיסה את כל גופה וארבה מחוץ לבית שבו גרו בעלה ובתה. כשהבת הופיעה ברחוב ביחד עם דודתה, יצאה אמהּ מהרכב, תפסה אותה בידיה ונמלטה מהמקום. איך הן יצאו ממצרים?

יום אחד, הסיפור הזה יעובד לסרט מתח קולנועי: אלכס אבו-אל-אלה, צעירה בריטית בת 29, סיכנה את חייה ואת כל מה שהיה לה כדי לחלץ את בתה בת השלוש מונה, שנחטפה לפני שנתיים על ידי אביה והובאה למצרים, ארץ הולדתו.

 

עוד חדשות בעולם :

פריצת דרך: בורגר המעבדה הראשון נאכל

איראן: "ענף הזית" של רוחאני למערב

180 ק"מ על חסקה. בלוגוס

טורקיה: הרמטכ"ל לשעבר נידון למאסר עולם

 

העיתון "דיילי מייל" הבריטי דיווח היום (יום ב') כי האם הנואשת לבשה בגד איסלאמי שכיסה את גופה מכף רגל ועד ראש והסתירה את פניה באמצעות רעלה. כל זאת כדי לבצע משימה נועזת ולחטוף את בתה מידי אביה המצרי.

 

הבת שאלה "את אמא שלי?". אלכס ומונה בלונדון ()
הבת שאלה "את אמא שלי?". אלכס ומונה בלונדון

 

משרד החוץ הבריטי הזהיר את אבו-אל-אלה מלנסוע למצרים, אולם היא התעלמה מהאזהרה, התחפשה לתושבת מקומית כדי להשיב אליה את בתה החטופה. משימתה הצליחה בעיקר בזכות הסיוע שקיבלה מהסופרת הבריטית דוניה אל-נאהי, שזכתה לכינוי "ג'יין בונד" בגלל מאמציה לסייע לנשים לחלץ את ילדיהן שנחטפו על ידי אבותיהם הערביים.

 

איתרה את גן הילדים של הילדה

אל-נאהי, ילידת סקוטלנד, סייעה לאבו-אל-אלה לאתר את גן הילדים שבו רשומה בתה ואת בניין הדירות שבו התגוררה ביחד עם אביה מוסטפה בבכפר דאוואר שבדלתת הנילוס. השתיים שכרו נהג מקומי וארבו מחוץ לבניין הדירות עד שהילדה מונה הופיעה עם דודתה וילד נוסף בסביבות השעה תשע בבוקר. האם הבריטית ניצלה את ההזדמנות, יצאה מתוך הרכב עם לבושה האיסלאמי ועקבה אחרי השלושה.

 

"הלכתי אחריהם, יותר ויותר מהר, וראיתי את ידה של מונה מטרים ספורים ממני", תיארה אבו-אל-אלה את רגעי הדרמה. "אז אחזתי אותה, לקחתי אותה בזרועותיי והאישה הביטה בפנים שלי, אבל כל מה שיכלה לראות היו עיניי". ואז, פנתה האם הבריטית לאחור ונמלטה מהמקום בשעה שהדודה של מונה צורחת לכל עבר.

 

אבו-אל-אלה הכניסה את בתה ההמומה לתוך הרכב, הושיבה אותה במושב האחורי ונסעה מהמקום ביחד עם בתה, הסופרת אל-נאהי והנהג המצרי. מונה בכתה וקראה לעזרה מהאישה שהכירה כאמהּ. "חשתי הלם וצער לשמוע את המילים האלה יוצאות מהפה שלה על אישה אחרת, אבל אחרי חצי שעה היא הביטה בי ושאלה אותי 'את אימא שלי?", סיפרה אבו-אל-אלה.

 

האתגר הבא שניצב בפני האם האמיצה היה לצאת ממצרים מבלי לעורר את חשד הרשויות. היא השתמשה בדרכון הפולני שהיה שייך לבתה הבכורה כדי להסתיר את שם המשפחה המצרי של מונה ושיחדה גורם מצרי שיאפשר לה לעלות על הטיסה ללונדון. משימתה נחלה הצלחה והשתיים נחתו בלונדון לפני עשרה ימים. בכניסה לבריטניה השתמשה אבו-אל-אלה בדרכונה האמיתי של מונה כדי שתוכל להיכנס בצורה חוקית למדינה. כעבור זמן קצר היא יצרה קשר עם בעלה ואמרה לו שבתם נמצאת בידיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים