שתף קטע נבחר

צילום: טל שחר
אורי קופר

דילמת המפגש הכפול / לקראת מכבי ת"א - באזל

אחרי ההפסד המינימלי בשווייץ, פאולו סוזה יודע שהוא חייב לכבוש לפחות שער אחד. מצד שני, ספיגה של שער והסיכוי שהצהובים יעפילו נושק לאפס. אורי קופר על ההיערכות של מכבי לגומלין בבלומפילד הערב (20:00)

בבאזל לא ישכחו לעולם את הפעם האחרונה בה הקבוצה הגיעה למשחק חוץ עם יתרון 0:1. זה קרה בשמינית גמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן, ואלופת אירופה הנוכחית מחצה את השווייצרים עם שביעייה בגרמניה.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

עוד לפני שבמינכן נשמו לרווחה סיפר מאמן באיירן אז, יופ היינקס, שהוא יודע שהקבוצה שלו הרבה יותר טובה מהיריבה ולכן, מה שמכונה בגרמניה "דילמת המפגש הכפול", לא רלוונטית לגביו. עבור מכבי תל אביב הדילמה הזו היא דווקא עולם ומלואו.

 

פאולו סוזה. דילמה לא פשוטה הערב (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פאולו סוזה. דילמה לא פשוטה הערב(צילום: EPA)

 

הדילמה המדוברת מוכרת לכל מאמן שהפסיד במשחק חוץ בתוצאה מינימלית. איך מגיבים במקרה כזה? מצד אחד חייבים לכבוש לפחות שער אחד כדי להמשיך הלאה.

מצד שני, אם סופגים אפילו שער אחד קטן צריך להחזיר עם שלושה כדורים ברשת.

 

להיינקס, כאמור, לא הייתה בעיה - קבוצה כמו באיירן באה לדרוס קבוצה כמו באזל בכל משחק. לפאולו סוזה ומכבי, קבוצה שאי אפשר להשוות לבאיירן בכל פן מקצועי שתבחרו, הדילמה הזו דופקת חזק בראש.

 

באזל חוגגת. שחזור התמונה הזו ומכבי תיפרד כנראה מהצ'מפיונס (צילום: EPA) (צילום: EPA)
באזל חוגגת. שחזור התמונה הזו ומכבי תיפרד כנראה מהצ'מפיונס(צילום: EPA)

 

שלא יהיה ספק: אם מכבי סופגת הסיכוי שלה לעשות משהו נושק לספרה אפס. ב-20 המשחקים האחרונים של באזל באירופה היא ספגה שלושה שערים או יותר רק במקרה אחד,

מצ'לסי, עוד קבוצה שאינה ברת השוואה למשחק הערב.

 

לכן, פאולו סוזה חייב למצוא את האיזון העדין בנוגע לאסטרטגיה של מכבי. הוא מחזיק בידיו חוט דק במיוחד, שאם יימשך יותר מדי ימינה או שמאלה כנראה שגם ייקרע.

 

ראדה פריצה. עד עכשיו החלוץ לא חד (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ראדה פריצה. עד עכשיו החלוץ לא חד(צילום: EPA)

 

כדי להימנע מקרע כזה בשלב מוקדם, פאולו סוזה חייב לעשות התאמות מסוימות. יש להניח שהמסקנות מהמשחק הראשון רשומות אצלו על פתק מרגע שריקת הסיום בשבוע שעבר - עזרה למגינים שנקלעו לחיסרון מספרי שוב ושוב בבאזל; כניסה להרכב של טל בן חיים והמהירות שלו (היתרון היחיד של טב"ח על פני דור מיכה כרגע), שהצליחה לסכן, במעט אמנם, את השווייצרים; ומעבר, בחלקים מסוימים של המשחק, למערך שני חלוצים כשברק יצחקי מצטרף לראדה פריצה במרכז.

 

פריצה, לפחות לפי המסתמן עד עכשיו, הוא קריטי לעונה של מכבי. כשהוא לא חד - וכך היה במשחקים עד עכשיו - לאלופה יש חוסר בולט בחלוץ אמיתי. לטעמי, הסיכוי של מכבי ת"א להמשיך הלאה קטן, אבל אם פריצה יהיה מפוקס והשינויים של פאולו סוזה יעבדו, אז אולי, אולי, במכבי ידברו שוב על דילמת המפגש הכפול בליגת האלופות. כשהפעם פתרון הדילמה גם יוביל לכרטיס לשלב הבתים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האתר הרשמי של מכבי ת"א
פאולו סוזה
האתר הרשמי של מכבי ת"א
אריה מליניאק
מומלצים