שתף קטע נבחר

"התאומים עולים לכיתה א', בלי כסף לילקוט"

"החופש הגדול גובה מאיתנו מחיר כלכלי כבד ומאחר ואנחנו שנינו עובדים, ולא יכולים להרשות לעצמנו לקחת חופש מהעבודה, נאלצנו לרשום את הילדים לקייטנות שלמרות הסבסוד עלו כמה אלפי שקלים. נאלצנו לבחור או קייטנות, או ילקוטים וציוד לבית הספר". אמא לשלושה קוראת לסיוע בתרומות לרכישת ציוד לבית הספר

שמי רונית. בעלי חגי ואני עובדים במשרות מלאות, הוא נהג משאית ואני סייעת בגן ילדים. אנחנו מתגוררים בצפון הארץ ויש לנו 3 ילדים קטנים, שניים מהם תאומים בנים בני שש, שעולים השנה לכיתה א'.

 

ההתרגשות מכך שהילדים שלי עוברים שלב בחיים מתערבבת עם תחושת המחנק שיש לי בגרון, והאכזבה מכך שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לרכוש עבורם ציוד חדש לבית הספר.

 

החופש הגדול גובה מאיתנו מחיר כלכלי כבד ומאחר ואנחנו שנינו עובדים, ולא יכולים להרשות לעצמנו לקחת חופש מהעבודה, נאלצנו לרשום את הילדים לקייטנות שלמרות הסבסוד עלו כמה אלפי שקלים. נאלצנו לבחור או קייטנות, או ילקוטים וציוד לבית הספר.

 

בחיים לא חשבתי שאגיע למצב שבו אצטרך עזרה כלכלית, הרי אנחנו עובדים במשרה

מלאה ועושים הכל בכדי להתפרנס בכבוד.

 

עכשיו ממש לפני תחילת שנת הלימודים, אני מרגישה חנוקה. אני חנוקה כי התאומים שלי עולים לכיתה א', והם חולמים על תיק עם גלגלים, במצבי הכלכלי היום תיק עם גלגלים יישאר בגדר חלום.

 

גם תיק רגיל אנחנו לא יכולים לרכוש, התיק

הכי פשוט שיש היום שמתאים לילדים בגילאים האלה עולה מינימום 100 שקלים, וזה כמובן לא כולל את שאר הציוד לבית הספר שמסתכם בכמה מאות שקלים לילד ויוצא כמה אלפי שקלים לשנה עבור שלושת ילדיי.

 

הוצאה כמו ילקוט חדש היא הוצאה כבדה. וזאת בתקופה הכי לחוצה של ההוצאות בשנה ולפני תקופת החגים הלחוצה.

אני יודעת מה זה שאין לך ואתה מרגיש פחד לדבר על זה אפילו, לבטא את המילים "אין לי" לאדם שהיה רגיל להסתדר זה סוג של מעבר חד ממציאות נורמטיבית למציאות חדשה קשה יותר.

 

"פה לאותם הורים שמתביישים לבקש"

ידעתי שאם לא אפנה לבקש עזרה לילדים שלי לא יהיה ציוד חדש לבית הספר, הם יצטרכו להסתדר עם תיקים משומשים ורציתי למנוע מהם את ההרגשה הרעה והמבוכה להעלות לכיתה א' עם חברים חדשים ולהרגיש שונים ישר מההתחלה.

 

למרות הבושה הגדולה, החלטתי לפנות יד עזרא ושולמית, את העמותה אני מכירה כבר שנים רבות ורואה כיצד הם עוזרים לאנשים. והם הבטיחו לעזור, אני יודעת שכמוני, יש עוד מאות ואלפי משפחות שמשוועות לעזרה, ומבקשות סך הכל להתחיל את שנת הלימודים ברגל ימין ובשמחה.

 

אני בעצם משמשת כפה לאותם הורים שמתביישים לבקש, לכולנו המצב לא קל, משפחות רבות חיות עם שתי משכורות ועדיין לא מצליחות לשרוד את החודש.

 


מתנדבות ב"יד עזרא ושולמית" אורזות תיקים לחלוקה

 

מבחינתי העזרה הגדולה מתבטאת בזה שגם עם הציוד לכיתה א' עוזרים לנו ובילקוט החדש שיקבלו התאומים המתוקים שלי יהיה גם קלמר, טושים, עפרונות ומחברות. וזה מאוד משמח אותי ומרגיע שאוכל השנה לשלוח אותם לכיתה א' בצורה ראויה כך שיוכלו להתחיל את פרק הלימודים בחייהם ברגל ימין.

 

אני מאמינה שאם כל אחד יירתם, וייסע במה שהוא יכול. יהיו הרבה ילדים מאושרים הקיץ הזה.

 

השמות בדויים. השמות המלאים שמורים במערכת.

 


איך אפשר לתרום?

יד עזרא ושולמית הוקמה בירושלים, ב- 1998, על-ידי הרב אריה לאורי. מתן מענה רחב הכולל את כל קשת הצרכים למשפחות מעוטות יכולות וביניהם: קשישים, ילדים ונוער בסיכון. מתן הזדמנויות להתפתחות, שינוי וצמיחה לכל אדם באשר הוא.

 

לקראת שנת הלימודים הקרבה, עמותת יד עזרא ושולמית פותחת במבצע 'ילקוט לכל ילד', במסגרתו יחולקו אלפי תיקים לילדים ממשפחות נזקקות לקראת החזרה לבית הספר. העמותה מחלקת את התיקים לילדים ממשפחות המופנות על ידי גורמי הרווחה.

 

בבדיקה שערכה העמותה בקרב משפחות המטופלות ב"בתים החמים" שלה, דיווחו הורים רבים שהם מתכננים לשלוח את ילדיהם עם שקית לבית הספר כי אין להם כסף לקנות ילקוט.

 

הפרויקט מתקיים זו השנה העשירית ובמסגרתו חולקו עד כה למעלה מ-10,000 תיקים.

בתוך כל תיק דואגים מתנדבי של העמותה להכניס את כל הציוד הדרוש לבית הספר בכדי להתחיל את שנת הלימודים בהצלחה. התיק כולל בין היתר: מחברות, צבעים, טושים, דבק, מחק, מספריים, עטיפות ועוד.

 

מוקדי החלוקה פרוסים ברמה הארצית בחמישה אזורים: ירושלים, בצפון - קריית שמונה וכרמיאל, במרכז בת ים ובדרום – נתיבות.

 

היום, יום ד' יתאספו מתנדבים במרכז העמותה בירושלים ויארזו ערכות חזרה ללימודים עבור אותם אלפי ילדים ממשפחות נזקקות שמופנות ע"י הרווחה. לאחר האריזה יועברו התיקים עם כל הציוד לשנת הלימודים הבאה ל-5 מרכזי חלוקה:

בת ים, נתיבות, ירושלים, קריית שמונה וכרמיאל - ומשם אל הילדים.

 

  • לתרומות לפרויקט התקשרו *9171 , או תרמו באמצעות אתר מאובטח אונליין .
  •  להתנדבות לאריזת הערכות הערכות לבית הספר, צרו קשר במייל: yalkutnew@gmail.com .
  • חברות ועסקים העוסקים בציוד לבית הספר ומעוניינות לקחת חלק בפרויקט מוזמנות ליצור קשר בטלפון: יוכי 052-7676606.

 

וגם, תיקי בית ספר לאחים של חיילים:

עמותת צימאון, מיסודו של שלמה ארצי, מקיימת מבצע רכישה ואריזה של ילקוטים וציוד לבי"ס, לאחים של חיילים.

ב-13.8, יתקיים יום אריזה חגיגי של מעל 1,000 ילקוטים, באחד מבסיסי צה"ל. הילקוטים המלאים יועברו לחיילים, שיעבירו אותם בעצמם לאחיהם הקטנים.

 

  • לתרומות 10 שקלים ניתן לשלוח מסרון עם המלה "צימאון"למס' 5656. לתרומות באשראי חייגו: 054-3054051.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוכי לפין
התאומים בחופש הגדול
צילום: יוכי לפין
צילום: יוכי לפין
צילום: יוכי לפין
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים