שתף קטע נבחר

אור בקצה המנהרה

התקציב נמוך, אבל בסכנין מרגישים שבזכות מוחמד גדיר והשלישייה הספרדית אפשר לברוח סוף סוף מקרבות התחתית

"מצפה לנו עונה מאתגרת", הצהיר מאמן בני סכנין מרקו בלבול ערב פתיחת האימונים, והוא יודע על מה הוא מדבר. פעמיים הוא כבר שרד את קרבות התחתית של המועדון בליגת העל - בעונת 2009/10 ובעונה שעברה, אז החליף בחודש מרץ את שלומי דורה. בקיץ הוא קיבל את האשראי לעונה נוספת, אבל עוד שנה של מאבקי הישרדות לא תתקבל בהבנה. בסכנין רוצים יותר.

 

עוד ב-ynet ספורט:

  

למרות התקוות לעונה טובה יותר, כבר עכשיו ברור שלבלבול (46) לא מצפים חיים קלים. כי כשמדובר בסכנין, הצרות אותן צרות: תקציב נמוך, שחקנים שלא ממהרים להגיע למועדון מהמגזר, אוהדים חמים (לטוב ולרע), חיכוכים בלתי פוסקים בהנהלה. בסופו של דבר, כל הבעיות הללו נופלות על כתפיו של האיש על הקווים, וכמו שההיסטוריה בסכנין מוכיחה - לא תמיד המאמנים מצליחים להתמודד עם הקשיים, ובמקרים רבים הם אלה שמשלמים את המחיר.

 

מרקו בלבול. בדר"כ המאמן משלם את המחיר (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
מרקו בלבול. בדר"כ המאמן משלם את המחיר(צילום: ישראל יוסף)

 

 

בלבול מאמין שאצלו זה יהיה אחרת. בניגוד לשנים קודמות בסכנין, הוא הצליח לגבש את הסגל במהירות יחסית. הבסיס מהעונה שעברה ממשיך להתבסס על שחקני בית בהנהגתו של הקפטן הוותיק חאלד חלאיילה. עזיבתו של דיא סבע אמנם הייתה מכה לא קטנה, אבל היא הצליחה להשאיר את מוחמד כליבאת, שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה.

 

בגזרת הרכש ביצעה סכנין מהלכים מבטיחים, במיוחד בהתחשב בתקציב הנמוך. אחד העוגנים המרכזיים הוא הקשר מוחמד גדיר, שחזר מעונה לא מוצלחת בבלגיה. אם יצליח להתגבר על השנה הקשה ולשחזר את ימיו היפים במכבי חיפה, הוא מסוגל לשדרג את סכנין משמעותית.

 

מוחמד גדיר. יצליח לשחזר את הימים היפים בחיפה? (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
מוחמד גדיר. יצליח לשחזר את הימים היפים בחיפה?(צילום: ראובן שוורץ)

 

לצידו של גדיר ביצע המועדון רכש זר מפתיע, עם פוטנציאל גדול. השלישייה הספרדית - הקשרים כריסטיאן הידאלגו וסטיבן סאנדיי והבלם אברהם פאס - היא האחראית לציפיות שהקבוצה תצליח לברוח סוף סוף מהתחתית ואפילו להיאבק על כרטיס לפלייאוף העליון.

 

גורמים במועדון, שחלקם אפילו חוששים שהציפיות גבוהות מדי, מסבירים איך הצליחו להנחית כאן שלושה שחקנים מנוסים מספרד: "דרישות המס בספרד מעודדות שחקנים לנסות את מזלם מחוץ למדינה. העלות שלהם נמוכה מזו שדרשו ירו בלו ואלכסנדר ודוידוב, למשל".

 

השלישייה הספרדית של סכנין: אברהם פאס, כריסטיאן הידאלגו וסטיבן סאנדיי (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
השלישייה הספרדית של סכנין: אברהם פאס, כריסטיאן הידאלגו וסטיבן סאנדיי(צילום: אלעד גרשגורן)

 

מותג לא מבוקש

אם בצד המקצועי אפשר לראות את האור בקצה המנהרה בזכות סגל לא רע, הקשיים הכלכליים ממשיכים ללוות את סכנין. מאזן גנאים, או "סופר מאזן" כפי שהוא מכונה בעיר, אמנם פינה כבר מזמן את כיסא היו"ר לטובת תפקיד ראש העירייה, אך הוא נשאר בתמונה ומפנה מזמנו כדי לסייע למועדון.

 

יחד עם האוהד המושבע ח"כ אחמד טיבי, היו"ר מוחמד אבו יונס ושאר חברי ההנהלה והעמותה, פונה גנאים לאנשי עסקים - יהודים וערבים גם יחד - בניסיון לגייס ספונסרים שייתנו לקבוצה קצת אוויר לנשימה. ברוב המקרים, הניסיונות הללו עולים בתוהו. סכנין אינה מותג מבוקש כמו המועדונים הגדולים של הכדורגל הישראלי, ולקבוצה עדיין חסרים יותר ממיליון שקלים כדי להעמיד את התקציב הדרוש. המועדון אף פירסם את חשבון הבנק שלו כדי לעודד תרומות, וכל חבר הנהלה נדרש לשלם 15 אלף שקל דמי חבר.

 

מאזן גנאים. ניסיון לגייס ספונסרים (צילום: אפי שריר) (צילום: אפי שריר)
מאזן גנאים. ניסיון לגייס ספונסרים(צילום: אפי שריר)

 

אבו יונס עצמו, שנכנס לתפקיד לפני כמעט שנה, זוכה להערכה על פעולות כמו צמצום היקף החובות, שקיפות מלאה ואווירה רגועה. הוא גם מקפיד להקרין אופטימיות לקראת העונה החדשה: "המטרה היא לעשות עונה טובה ולהגיע לפלייאוף העליון".

 

ההתרגשות והציפיות כבר מורגשות היטב אצל האוהדים, שהגיעו בהמוניהם לאימון הפתיחה. אחרי לא מעט לחצים בשנים האחרונות, הם דורשים עונה רגועה יותר.

 

יו"ר ארגון האולטראס עלאא זבידאת נמצא בקשר ישיר עם ההנהלה, והבטיח לתמוך במועדון: "ארגון האולטראס מאחל לכולנו עונה מוצלחת, ושיחד עם ההנהלה ומרקו בלבול נטפס הפעם כמה שיותר למעלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים