שתף קטע נבחר

לעיני אשתו וחמשת ילדיו: טבע למוות בצפון

בחוף לא מוכרז ליד נהריה טבע ומת בן 48 משפרעם. סמוך לחוף בוגרשוב שבתל אביב נמשה בן 35, מצבו קשה. באותו הזמן דנה ועדת הפנים בחמשת מקרי הטביעה בסוף השבוע. ח"כ חנין: "מסתובב בת"א ורואה תחנות הצלה סגורות. זה לא ייאמן"

השבוע הנוכחי מתחיל באותו אופן שבו הסתיים הקודם: היום (א') גבר בן 49 טבע למוות ליד נהריה ובן 35 נמשה במצב קשה לחוף בוגרשוב בתל אביב, לאחר שבמהלך סוף השבוע האחרון טבעו למוות חמישה בני אדם. השניים טבעו ממש באותה שעה שבה בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת התקיים דיון בנוגע למקרי הטביעות הרבים.

 

הגבר בן ה-48, תושב שפרעם, טבע בחוף חצרות יסף סמוך לנהריה, שאינו חוף מוכרז. על החוף שהו אשתו וחמישה מילדיו, בגילאי 5 עד 17, שראו את האב נכנס למים, ונעלם. אחרי שגילו את גופתו, משו אותה מהמים בסיוע אזרחים, שביצעו בו פעולות החייאה עד להגעת צוותי מד"א. 

 

 

"פרמדיקים שהגיעו המשיכו בהחייאה ובמתן תרופות לטובע. המשפחה הייתה מבוהלת ונסערת, והפרמדיקים הרחיקו אותם מהמקום, על מנת שלא יצפו במחזה", אמר דובר מד"א זכי הלר. בתל אביב נמשה מהים הגבר, תושב מזרח ירושלים, לאחר שטבע סמוך לחוף בוגרשוב בעיר. פרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול ראשוני, מצבו מוגדר קשה.  

 

באותו הזמן שבו טבעו הגבר והנער, דנה ועדת הפנים של הכנסת בקריאה להאריך את שעות ההצלה בחופי הרחצה עד לשקיעה, לאפשר כניסה חופשית אליהם ללא תשלום ולהטיל פיקוח על מחירי המזון והמוצעים בהם למכירה. בישיבה שכינסה יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב (ליכוד), היא פנתה לשר הפנים ולשלטון המקומי בבקשה להתכנס ולקדם את הנושא על ההיבטים החוקיים והכלכליים שלו, והודיעה על ישיבה נוספת של הוועדה בסוגיה עוד במהלך פגרת הקיץ של הכנסת.

 

אזור הטביעה בחצרות יסף, ליד נהריה ()
אזור הטביעה בחצרות יסף, ליד נהריה

 

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי ריבוי מקרי המוות בטביעה בסוף השבוע האחרון מוכיח כי הארכת שעות שירותי ההצלה היא קריטית. "אני מסתובב בתל אביב ורואה תחנות הצלה סגורות במקומות שמוכרזים לרחצה. זה לא ייאמן. הן צריכות להיפתח, ואם צריך לשלם - נשלם על זה, כדי שאנשים לא יטבעו".

 

לדבריו, השעות האחרונות ביום, לפני החשיכה, הן החשובות ביותר להצלה, משום שבהן באים לרחוץ עם ילדיהם הורים העובדים כרגיל בקיץ ובנוסף השמש פחות מסוכנת. "חייבת להיות עמדה ברורה של הצלה עד השקיעה ולהתאים אותה לשינויים בתקופת שעון הקיץ".

 

יו"ר ארגון המצילים הארצי, אבי אפיה, אמר כי אנשי ההצלה עובדים 11 ואף 12 שעות ביממה, כולל סופי שבוע, ובנוסף מוזעקים לעתים מהבית למקרי חירום כמו חיפוש נעדרים. עם זאת אמר כי הוא מאמין שניתן לדאוג לשירותי הצלה עד השקיעה.

 

נציג משרד הפנים בדיון, אשר ורטר, טען כי הארכת שעות שירותי ההצלה לא תלויה בו: "הבעיה היא לא כספית אלא בהסכמים בין המעסיק (מרכז השלטון המקומי) למצילים (ההסתדרות) שתקפים עד 2014". יו"ר הוועדה דרשה כי לישיבה הבאה יגיע גם שר הפנים כדי לדון בפתרונות אפשריים.

 

בהכנת הכתבה השתתפו מאור בוכניק, אלי סניור וקובי נחשוני 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
כוחות ההצלה בחוף בוגרשוב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים