שתף קטע נבחר

נדחה ערעור ענקיות הפורנו: קונדומים - חובה

בדצמבר נכנס לתוקפו חוק בלוס אנג'לס שמחייב שחקני פורנו לחבוש קונדום בסצנות. בתעשייה לא אהבו את השינוי, ערערו – והפסידו. "ניצחון אדיר"

ממשיכים במין הבטוח: שופט פדרלי במחוז לוס אנג'לס שבקליפורניה דחה ערעור שהגישו מפיקי פורנו וקבע כי החוק במחוז שמחייב שחקני פורנו לחבוש קונדומים במהלך סצינות מין הוא חוקתי.

 

בחודש נובמבר הצביעו רוב תושבי מחוז לוס אנג'לס בעד הצעת חוק Measure B, יוזמה של קרן העוסקת בטיפול בנשאי HIV. בתעשיית הפורנו התנגדו לחוק וחברות ההפקה ויוויד וקאליפה, ביחד עם השחקנית קיידן קרוס והשחקן לוגאן פירס, הגישו בינואר תביעה נגד המחוז כדי למנוע את יישום החוק.

 

השופט המחוזי דין פרגרסון כתב בפסיקתו כי יוזמי החוק הציגו ראיות מספיקות אודות הסיכונים הבריאותיים שהחוק נועד לטפל בהם. בשנים האחרונות הושבתה תעשיית הפורנו בקליפורניה כמה פעמים בשל כמה התפרצויות של מחלות מין ובראשן התפרצות של נגיף ה-HIV בקרב כמה שחקנים ושחקניות.

 

נשיא הקרן למלחמה באיידס (AHF), מייקל ויינשטיין, אמר כי "הפסיקה היום היא פשוט אדירה. זה ניצחון אדיר, כזה שישפר את הבטיחות והבריאות של השחקנים בסרטים הללו".

 

סטיב הירש, יושב הראש המשותף של ענקית הפורנו ויוויד, הביע אכזבה מהפסיקה ופרסם הצהרה שבה טען כי היא פוגעת בחופש הביטוי. "נמשיך במאבקינו ונגיש ערעור מיידי", כתב. בעבר הזהירו גורמים בתעשיית הפורנו כי החוק יפגע בכלכלת מחוז לוס אנג'לס, בו מצולמים רוב הסרטים למבוגרים בארצות הברית, ויוביל ל"הגירת" התעשייה למחוזות שייאפשרו להמשיך לצלם את הסרטים הלא בטוחים.

פורסם לראשונה 19/08/2013 00:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutetrstock
מעכשיו - חובה
צילום: shutetrstock
מומלצים