שתף קטע נבחר

אישום נגד 'שודד הפתקים': בת זוגו תעיד נגדו

רונן עוזיאל מחיפה נעצר בחשד כי הוא השודד שנכנס תשע פעמים לבנקים והגיש לפקידים ולפקידות פתק שעליו נכתב: "זה שוד". בת זוגו, שזיהתה את תמונותיו ממעשי השוד, תעיד נגדו

בת זוגו של שודד הפתקים הסדרתי תעיד נגדו. כך עולה היום (ב') מכתב האישום ומבקשת המעצר נגדו. מהבקשה עולה כי האישה זיהתה את דמותו של השודד במצלמות האבטחה במהלך מעשי השוד. הנאשם עדיין מכחיש את המיוחס לו.

 

כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר מייחס לנאשם, רונן עוזיאל, בן 40 מחיפה, תשעה מעשי שוד ומקרה אחד של ניסיון שוד. המעשים החלו בחודש מרס בשוד בנק בקריית חיים, ובהמשך שדד הנאשם - כך על פי האישום - סניפים נוספים בקריית ים (בשני מקרים), זכרון יעקב, יקנעם (בשני מקרים), רמת ישי וקריית ביאליק.

 

בכל המקרים פעל הנאשם בשיטה זהה. הוא נכנס לבנק, המתין בתור וכאשר הגיע תורו הגיש לפקידה פתק שבו נכתב כי מדובר בשוד וכי עליה לתת לו את הכסף. בחלק מהמקרים הסביר כי הכסף דרוש לו לצורך ניתוח או טיפול רפואי אחר. סכומי הכסף ששדד הצטברו לכדי יותר מ-100 אלף שקל. במקרה נוסף, בבנימינה, ברח הנאשם ללא הכסף לאחר שהפקידה התעקשה ושאלה אותו כמה פעמים למבוקשו.

 

עוזיאל נעצר בתום חקירה ממושכת של משטרת זבולון, ולאחר שתמונותיו במהלך מעשי השוד פורסמו ב-ynet ובתוכנית "כלבוטק". הוא נעצר בחוף הים בחיפה בחברת בת זוגו ובתה. בת הזוג הייתה בתחילה בגדר חשודה, אולם מבקשת המעצר שהגישה התובעת, עו"ד מירה רווה, במקביל לכתב האישום, עולה כי בת הזוג תהיה אחת מעדות התביעה.

 

מחומר הראיות המפורט בבקשה עולה כי האישה זיהתה את בן זוגה בתמונות ממעשי השוד השונים. עוד התברר כי כאשר נערך ביניהם עימות על ידי המשטרה, סימן לה הנאשם שלא תדבר, בשל המצלמות בחדר.

 

הנאשם זוהה גם על ידי מכרים נוספים, ומבקשת המעצר עולה עוד כי בביתו התגלו פרטי לבוש רבים, שאיתם צולם במהלך

מעשי השוד. הוא סירב למסור טענת אליבי או להצטלם כשהוא חובש קסקט ומרכיב משקפי שמש, כדי להשוות את הצילומים עם אלה מהשוד. בנוסף, כך נטען, בניגוד לטענה שהשמיע כי לא עזב את הקריות בחודשים האחרונים, גילו מחקרי תקשורת כי שיקר.

 

הסנגור, עו"ד תומר נווה, אמר כי מרשו מכחיש את המיוחס לו. "טרם קיבלנו את חומר הראיות בתיק עב הכרס. התיק מכיל כ-90 תקליטורים ושלל חומרי חקירה. הנאשם מכחיש את האישומים המיוחסים לו, ויגיב לגופו של עניין בפני בית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות משטרת ישראל
הנאשם במעשי השוד כפי שתועד במצלמות האבטחה
צילום: באדיבות משטרת ישראל
מומלצים