שתף קטע נבחר

תקלות חוזרות בפולקסווגן? צ'מפיון דורשת כתב כניעה לפני תיקון

יבואנית מותג הרכב פולקסווגן מוכנה להשתתף בחלק מתיקון רכב על סדרת בעיות כרוניות. אלא שבתמורה היא דורשת ממנו לוותר על כל תביעה אפשרית עתידית

כאשר רכש א' - ילד המוגבל בניידות - באמצעות הוריו פולקסווגן קאדי, אי שם במאי 2010, לא ציפה שהרכב יהיה מוגבל ניידות אפילו ממנו. הלכה למעשה, כך בדיוק קרה. מיד לאחר שנרכש הועבר הרכב לחברת תמן בבאר שבע כדי להתקין בו אבזור לנכה, ובחודש ספטמבר הוחזר להוריו) כשהוא מוכן למשימה. כך לפחות חשבו הוריו של א'.

 

אלא שלקאדי היו תוכניות אחרות. במהלך שנתיים צבר הרכב 35,600 ק"מ, וגלגל התנופה הוחלף בו לא פחות מארבע פעמים. לראשונה התלוננו בעלי הרכב על הבעיה לאחר 3,000 ק"מ בלבד, אבל במוסך דחו אותם. לאחר כ-12 אלף ק"מ לא היה מנוס מהחלפת גלגל התנופה. הפעם השנייה הגיעה לאחר כ-30 אלף ק"מ, וכ-2,000 ק"מ מאוחר יותר - שוב. הרביעית הגיעה ארבע חודשים מאוחר יותר, כשמד המרחק עמד על 33,460 ק"מ - ביוני 2012.

 

באוגוסט אותה שנה (35,622 ק"מ) החלו להישמע רעשים מוזרים מהרכב. א' פנה למוסך - רכב הנגב ברחובות - והתלונן בנוסף על קשיים בהתנעה ובכיבוי המנוע. הוא ביקש להאריך את האחריות או לשקול את החלפת הרכב, אבל בקשתו נדחתה. שבעה חודשים אחר כך (41 אלף ק"מ), ב-16.3.13, קרס גם גיר ה-DSG והרכב צריך היה להיגרר למוסך.

 

הוריו של א' פנו שוב למחלקת שרות לקוחות של צ'מפיון, יבואנית פולקסווגן לישראל, וביקשו "באופן דחוף לבדוק את הרכב הנ"ל באופן יסודי ולהכיר בכך שקיים בו פגם מהותי ויסודי וצריך לתקנו ביסודיות או להחליפו, שכן הרכב משמש לצורך ניידות לילד מגובל וכל יום שהרכב נמצא במוסך ולא תקין, גורם נזק אדיר לילד שאין רכב מתאים להסיעו".

 

במוסך בדקו והשיבו אחרי 10 ימים בהם הרכב היה במוסך, כי היצרנית (פולקסווגן) מוכנה לקחת על עצמה 70% מעלות התיקון של מח הגיר, וכי בעלי הרכב חייבים לשאת בעלות של שמן הגיר, העבודה ועלות מחזירי השמן ומערכת המצמדים. ההורים המופתעים הזכירו כי בעבר ביקשו לאריך את תקופת האחריות לרכב בגלל התקלות החוזרות ונשנות בגלגל התנופה, אבל בצ'מפיון סרבו לתקן את התקלות ללא עלות, וטענו כי עבר כבר את תקופת האחריות.

 

גם אנחנו פנינו לצ'מפיון, ובעקבות כך הודיעה היבואנית לבעלי הרכב כי החברה מוכנה להחליף ברכב את החלקי הנוספים הנדרשים בתיבת ההילוכים (סט מצמדים ומכאטרוניק), אך דרשו חתימה על כתב ויתור, בו מצהיר א' כי "על מנת לסיים את המחלוקת לשביעות רצוני, מוכנה צ'מפיון מוטורס לפנים משורת הדין להעניק לי כמחווה מסחרית החלפת סט מצמדים+מכאטרוניק לפי הצורך.

 

"בחתימתי על כתב ויתור זה אני מוותר באופן בלתי חוזר על כל טענה ו-או תביעה מכל סוג שהוא בגין הרכב ו-או בגין כל הכרוך ו-או הקשור ברכב ו-או בגין כל נזק ו-או הפסד שארע לי בגין השימוש ברכב והכל בין במישרין ובין בעקיפין. הנ"ל מתייחס להחלפת סט מצמדים+מכאטרוניק בתאריך 22.4.13 והמתנה לקבלת החלק."

 

נשמע בסדר? סעיף 5 של כתב הויתור קובע כי "ידוע לי כי האמור ממצה את כל המסוכם ביני לבין צ'מפיון ואין לי ולא תהיינה לי טענות ו-או דרישות נוספות ו-או אחרות הנובעות מרכישת הרכב והשימוש בו". סעיף 6 לכתב הויתור קובע כי "ידוע לי כי הסכמת צ'מפיון מוטורס למתן ההטבה הנ"ל מותנית בוויתורי על כל טענה ו-או תביעה נגד צ'מפיון מוטורס".

 

יש כמובן גם סעיף בו מתחייב א' לשמור בסודיות את פרטי כתב הויתור הזה, לא לפרסמו ולא ליזום פרסום בדרך שהיא של עניין הקשור לרכב ו-או הקשור בצ'מפיון ולא לפגוע בשמה הטוב של החברה או במוניטין שצברה" בקיצור, כתב כניעה מוחלט.

 

הוריו של א' סירבו לחתום על כתב הויתור הזה, ובצדק. שכן הוא מחייב אותם לחתום על ויתור של כל טענה נגד החברה בנושא גלגל התנופה הכושל, אותו לא מוכנה החברה לתקן. וגם אנו חשבנו שבעלי הרכב צודקים ואינם חייבים לחתום על המסמך. הצענו לחברה לשנות את הנוסח ולהכיר גם באחריות לגלגל התנופה הכושל, אלא שמאז לא שמענו מאף אחד וחשבנו לתומנו שהפרשה הסתיימה.

 

בשבוע שעבר פנינו לצ'מפיון לשאול איך הסתיימה הפרשה, ונמסר לנו כי המשפחה לא חתמה אמנם על כתב הוויתור אבל תיבת הילוכים תוקנה. כשפנינו למשפחה לוודא את הדברים, שמענו סיפור שונה: "הרכב נמצא עדיין במוסך. הם לא מוכנים לתקן אותו מבלי שנחתום על כתב הויתור כלשונו, ולכך איננו מוכנים. עכשיו אומרים לנו שאם לא נבוא לקחת אותו, יסלקו אותו מהמוסך שם הוא חונה מאז חודש מארס. כנראה שלא תהיה לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט".

 

ומה התגובה הרשמית של צ'מפיון מוטורס? "למרות שתקופת האחריות הסתיימה, הסכמנו לספק ללקוח כיסוי מלא לתיקון. אבל למרות הרצון הטוב, הלקוח הודיע שיפעל נגד החברה באופן משפטי, ולכן נדרש לחתום על כתב ויתור בגין ההטבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
פולקסווגן - דורשת כניעה מוחלטת
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים