שתף קטע נבחר

משנות ה-90 לאנדרואיד: שוליית המכשף חוזר

חובבי הנוסטלגיה ומשחק המחשב הממכר הזה ישמחו לשמוע שהרפתקאותיו של המכשף המהולל זמינות שוב ממש בכף היד, תודות למפתחים ישראלים

שולית המכשף (Simon the Sorcerer), הרפתקה קלאסית מ-1993, זמינה החל מהשבוע בגירסה ניידת מחודשת לאנדרואיד תודות לשיתוף פעולה בין היוצרים המקוריים ב-Adventure Soft הבריטית לאולפן הישראלי Mojo Touch

 

 

סיפורו של מכשף

גרסת הדוס של Simon the Sorcerer תורגמה לפני עשרים שנה רשמית ל"שוליית המכשף" על ידי המפיצה המקומית שלה, חברת מחשבת, שגם סיפקה למשחק כתוביות מלאות בעברית. "שוליית המכשף", גם בגרסה העברית שלו, הפך לאחד המשחקים האהובים של עידן פריחת ההרפתקאות הגרפיות בזכות הומור עוקצני ועולם משחק שהורכב מפרודיות של אגדות ויצירות פנטזיה שכולם מכירים. גיבור המשחק, מתבגר אנטיפטי בשם סיימון, מוצא ספר כישוף מסתורי בעליית הגג ולא מקפיד על הוראות הבטיחות בטיפול בארטיפקטים כאלה; שאז הוא נחטף דרך כוחות הספר אל עולם פנטזיה שכמחוות ברכה ראשונה מנסה לבשל אותו, והופך מעורב בעל כורחו בעלילה הרואית להציל את העולם מכוחותיו של מכשף מרושע – למרות שסיימון עצמו נותר אנטי-הרואי בעליל לאורך כל הדרך.

 

סיימון הניב המשך דומה מהיוצרים המקוריים, ומאוחר יותר משחק שלישי בסדרה, שניסה להעביר אותה למנוע תלת-מימד וכמו הרבה סדרות הרפתקה אחרות מהתקופה, לא בהצלחה מרובה. זה היה סוף הסדרה מבחינת סיימון וודראף, האיש שיצר אותה, אבל הפופולריות הגדולה שלה באירופה, בעיקר בגרמניה, הובילה מפתחים גרמנים ליצור לה גם משחקים רביעי וחמישי בעשור האחרון. הפופולריות האירופאית של סיימון היא גם הסיבה שאנשי Mojo Touch, אולפן ישראלי קטן לאפליקציות סמרטפון שהוקם ב-2008, החליטו להביא את הגרסה המחודשת של המשחק הראשון בסדרה קודם כל לפלטפורמת האנדרואיד הפופולרית ביבשת. גרסת iOS מתוכננת למועד מאוחר יותר.

 

עוד ב-Games

 

ועכשיו - על מסך מגע

התעניינו אצל לירון ברזילי, מייסד ומנהל Mojo Touch, מה בדיוק מחדשת גרסת האנדרואיד של "שוליית המכשף". בבסיסה מדובר בגרסה המדובבת של המשחק המקורי, ללא שינויים לתוכן אבל עם כתוביות תרגום במבחר רחב של שפות (כולל עברית). הגרפיקה עברה אפקט החלקה כללי כדי לאפשר לרזולוציה הנוסטלגית של המקור (320 על 200 על ה-PC) להופיע על מסכי HD בלי להוציא לנו את העיניים עם פיקסלים ענקיים. עם זאת, מי שאוהב גרפיקת פיקסלים גם על צגים חדים הרבה יותר מאלה להם היא נוצרה בשנות התשעים, יכול לבחור לשחק ללא אפקט ההחלקה הזה.

 

 

 

השינויים המשמעותיים ביותר בגירסה החדשה הם בממשק ובמוזיקה. ממשק ההצבע והקלק המקורי, שתוכנן לעכבר, הוסב לממשק מגע, למרות שמי שרוצה לסבול מהסרבול של שליטה בסמן עכבר דרך מסך מגע יכול לבחור גם בממשק "קלאסי". המוזיקה הוקלטה מחדש בעזרת סינתיסייזר מודרני, כך שהיא צפויה להישמע הרבה יותר טוב ממה שה-Sound Blaster המסכן שלנו הצליח להפיק ב-93'.

 

גם כאן הפגינו Mojo Touch התחשבות חכמה ברגשות הנוסטלגיים של הקהל, ומאפשרים לנו לבחור בין פס הקול המחודש לכזה שמבוסס על סינתיסייזר ה-Frequency Modulation הפרימיטיבי שהיה בלב רוב כרטיסי הקול של אותן השנים, כך שאלה מאיתנו ששיחקו את Simon לפני עשרים שנה יוכלו לגרות את מוחם בצלילים המדוייקים הדרושים להערת זכרונות רדומים.

 

- הגרסה המחודשת של שוליית המכשף זמינה לאנדרואיד דרך Google Play, במחיר 15 שקלים. הורידו אותה כאן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים