שתף קטע נבחר

נפטרה ד"ר שולמית כצמן, מקימת 'גדולים מהחיים'

ד"ר שולמית כצמן, רעייתו של המיליארדר חיים כצמן, הקימה את עמותת "גדולים מהחיים" כדי לסייע לילדים חולי סרטן. שלשום נפטרה מאותה מחלה. על האישה שלא הפסיקה לפעול למען אחרים ולתרום מיליוני שקלים מכספה רק כדי לראות חיוך על פניהם של ילדים שנאלצו להתמודד עם המחלה הקשה

היא פעלה ללא לאות למען ילדים חולי סרטן. בסוף אותה מחלה הכריעה אותה. רופאת הילדים והפילנתרופית ד"ר שולמית כצמן, הלכה ביום חמישי האחרון לעולמה. ד"ר כצמן תרמה כספים רבים למען הילדים, ששימשו למימון טיפולים, נופשים וטיסות לארצות הברית ואף כונתה בפי רבים - האימא של הילדים חולי הסרטן.

 

לאחר שירותה הצבאי, המשיכה כצמן ללימודי רפואה, שבסיומם נסעה להתמחות ברפואת ילדים בארצות הברית. במהלך שהותה שם הכירה את בעלה לימים, חיים כצמן, יו"ר קבוצת גזית גלוב, מחברות הנדל"ן הגדולות בעולם.

 

תמכה בכולם וביקשה שדבר מחלתה לא יהפוך לשיחה. שולמית כצמן ובתה (צילום: לירן שטרית) (  ) (  )
תמכה בכולם וביקשה שדבר מחלתה לא יהפוך לשיחה. שולמית כצמן ובתה (צילום: לירן שטרית)

 

חברת גזית גלוב בבעלות בני הזוג כצמן הקימה מרכזים מסחריים ואאוטלטים ברחבי העולם, ומחזיקה, נכון להיום, למעלה מ-660 נכסים ב-20 מדינות שונות, ששוויים המוערך מגיע לכ-50 מיליארד שקלים. למרות שהפכו עם השנים לבעלי ממון רב ונמנו על האלפיון העליון בישראל, הקפידו בני הזוג כצמן על חיי צניעות ומתן בסתר.

 

השניים התגוררו עם בנותיהם במיאמי, אבל לבה של כצמן נותר בישראל, והיא סייעה בהקמתה של עמותת גדולים מהחיים, התנדבה בפעילויות השונות של העמותה, הקפידה להשתתף במחנות הקיץ ובמסעות החלומות באורלנדו, ארגנה ערבי תרומה, ולפני כשלוש שנים אף מונתה ליושבת ראש העמותה בארצות הברית.

 

במקביל לפעילותה הפילנתרופית למען ילדים חולי סרטן, המשיכה כצמן להתנדב כרופאת ילדים בחדר המיון של בית החולים לילדים במיאמי, עיר מגוריה, ובמקביל תרמה מיליונים מכספה למען הילדים החולים. בין היתר שימשו תרומותיה למימון טיפולים תרופתיים לילדים החולים, הסעות לבתי החולים, וסיוע למשפחות. גולת הכותרת היתה מימון המסע השנתי של העמותה לארצות הברית, במסגרתו מוטסים כ-30 ילדים חולים למסע חלומות בסיוע צוות מתנדבים.

 

שולמית ובעלה חיים כצמן, יו"ר גזית גלוב, וראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, באחד מערבי ההתרמה לעמותה (  ) (  )
שולמית ובעלה חיים כצמן, יו"ר גזית גלוב, וראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, באחד מערבי ההתרמה לעמותה

 

בשנים האחרונות לקתה כצמן במחלת הסרטן, אותה מחלה שעבור נפגעיה עשתה, תרמה ופעלה כל-כך הרבה. חרף הטיפולים האינטנסיביים, המשיכה לשמש כיו"ר עמותת גדולים מהחיים בארצות-הברית, וסייעה בגיוס תרומות. ביום חמישי האחרון הכניעה אותה המחלה והיא הלכה לעולמה. הלוויתה התקיימה אתמול (שישי) בבית העלמין בקיבוץ חורשים.

 

"ביקשה שמחלתה לא תהפוך לנושא שיחה"

"נפגשתי עם שולמית כצמן באחד ממחנות הקיץ של גדולים מהחיים, לאחר שכרתו לי את הרגל", מספרת קורל ודר, בת 17 שהחלימה ממחלת הסרטן, "היא ליוותה אותי קצת אחרי הניתוח והפליאה אותי באנרגטיות שלה, ובכך שהיא הרעיפה אהבה לכולם. בשנה שעברה פגשתי אותה לאחר שחלתה, וברגע מסויים כשהיינו לבד היא סיפרה לי על הטיפולים. היא המשיכה כרגיל באותו ערב לעזור לכולם, וביקשה שהמחלה שלה לא תהפוך לנושא שיחה מרכזי. אני כאן בשביל אחרים, היא אמרה לי. פטירתה היא אובדן גדול ועצוב לכולנו".

 

"שולמית היתה אחד מעמודי התווך של גדולים מהחיים", מספר ליאור שמואלי, מנכ"ל העמותה, "היא עשתה רבות כל חייה להצלת מאות ילדים, הן בישראל והן בארצות הברית. לבנו כואב על האובדן הכבד של אישה אמיצה ולוחמת שנתנה כל כך הרבה למען אחרים, באנושיות, אדיבות וחיוך עד יומה האחרון. היא מהווה דוגמא אישית לכולנו, בדאגה באהבה ובאנושיות הנדירים כל כך".





 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תרמה מיליונים מכספה למען ילדים החולים. שולמית כצמן ז"ל (צילום: לירן שטרית)
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים