שתף קטע נבחר

שני זוכים בתחרות "גוונים במחול"

התחרות ליצירה צעירה בתחום המחול עסקה השנה בנושאי פולחן וריטואלים כחלק מחגיגות המאה ליצירה "פולחן האביב". הפרס פוצל בין עדי בוטרוס ומירב דגן

תחרות "גוונים במחול" לעידוד יצירה צעירה בתחום המחול, ננעלה אמש במרכז סוזן דלל בתל אביב כשאת הפרס חלקו השנה שתי יצירות: עדי בוטרוס עם הדואט "מה שבאמת מרגיז אותי" ומירב דגן על עבודתה "אני רואה אותם מתקרבים". השניים התמודדו מול ארבעה יוצרים נוספים בראשית דרכם, על מענק יצירה בסכום של 18 אלף שקלים.

 

עדי בוטרוס. קושר בין האישי והפוליטי בכנות וברגש (צילום: גדי דגון) (צילום: גדי דגון)
עדי בוטרוס. קושר בין האישי והפוליטי בכנות וברגש(צילום: גדי דגון)

 

זו השנה השנייה בה מפוצל הפרס בין שני זוכים ובנימוקי השופטים להחלטה נכתב: "מצאנו לנכון להעניק את הפרס ליוצר שעבודתו עוררה את מירב הסקרנות והעניין לראות את יצירתו ממשיכה ומתפתחת בעתיד. לפיכך החלטנו לחלק את הפרס בין שני יוצרים באופן שווה".

 

בנימוקי הפרס לבוטרוס נכתב: "היצירה קושרת בין האישי והפוליטי בכנות מרגשת ומציגה שפה תנועתית ייחודית בקטעי סולו לצד סמלים ברורים בעלי מטען דתי-היסטורי-אוניברסלי. ראוי לציון האומץ לבחור לעתים בדמימה מבלי לחשוש מהיעדר תנועה". בנימוקי הפרס לדגן נכתב: "היצירה, שעוסקת בפולחן ההנצחה, משופעת רעיונות מקוריים ומציגה עולם קיצוני, עמוס דימויים ובעל היגיון ושלמות".

 

ועדת הפרס, בראשותה של חוקרת המחול ליאורה בינג, כלל השנה גם את מנהלת המסלול להכשרת רקדנים נעמי פרלוב, ראש החוג למחול באקדמיה בירושלים מאטה מוראי, הרקדנית והכוריאוגרפית ליאת ויסבורט ועורך כתב העת "כלים" למחול עכשווי, רן בראון.

 

תחרות "גוונים במחול", שמתקיימת זו השנה ה-17, נותנת במה תחרותית ליצירות מחול מקוריות של יוצרים בראשית דרכם. התחרות משמשת כחממת יצירה ולאורך השנים סימנה את ראשית דרכם של יוצרים רבים שהפכו עם הזמן לחלק מנוף העשייה המחולית הישראלית. את תהליך היצירה והיוצרים ליוותה במהלך החודשים האחרונים היוצרת ומייסדת קבוצת תיאטרון "קליפה", עידית הרמן, המשמשת זו השנה השנייה כמנהלת האמנותית של התחרות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גדי דגון
מירב דגן. מציגה עולם קיצוני
צילום: גדי דגון
לאתר ההטבות
מומלצים