שתף קטע נבחר

רק בת 16 וכבר מנכ"לית של חברה

כבר בכיתה ט' הם לובשים חליפות ונפגשים עם בעלי עסקים. יזמים צעירים שבליווי עמותת יוניסטרים הופכים למנכ"לים של חברות ישראליות. דונה כהן מעפולה היא מנכ"לית של חברה החתומה על פיתוח שיעזור להתמודד עם תופעת המציצנות ברשת

עמותת "יוניסטרים" פועלת לקידום היזמות בקרב בני הנוער הישראלים על-ידי חיבור בין בני נוער לחברות תוך הענקת ליווי מלא לאורך התהליך.   

 

דונה כהן בת ה-16 היא המנהלת של חברת "Circle" מעפולה.

 

מה הוביל אתכם לבחור דווקא בשם הזה? מעגל באנגלית?

"לסמל של החברה יש יותר משמעות מאשר השם האמת, האות L משלימה את העיגול בדרך אחרת וזה מסמל חשיבה מחוץ לקופסה, העיגול מסמל עשייה מתמשכת של החברה בכל תחומיה".

 

כמה בני נוער אתם בחברה ומה אתם בעצם מפתחים?

"אנחנו אחד עשר חבר'ה והמוצר שאנחנו מפתחים הוא כיסוי למצלמה של המחשב הנייד כדי למנוע צילום בניגוד לרצונו של המשתמש במהלך העבודה שלו עם המחשב הנייד. יש היום אפשרות להשתלט מרחוק על המחשבים הניידים והטאבלטים ולנצל לרעה את המצלמות הפנימיות שלהם. למוצר הספציפי הזה קוראים SmartCam".

 


הפיתוח של החברה הצעירה. צילום: חברת Circle

 

איך זה להיות מנכ"לית כבר בגיל כה צעיר?

 

"להיות מנכ"ל בגיל צעיר זאת חוויה, זכיתי להתנסות בחוויה שהרבה אנשים לא חווים. זה אתגר שהוא לא פשוט כי אתה צריך לנהל חברה עסקית לכל דבר תוך כדי שאתה לומד, אתה מנהל את החברים שלך וצריך לדעת להפריד במובן מסוים בין החלק העסקי והניהול השוטף לבין החיי חברה שאחרי הפגישות שלנו, התפקוד בתור מנכ"ל תורם גם הרבה לאישיות שלי, זה עזר לי לבנות ביטחון עצמי", מספרת דונה.

  

"התפקיד נותן לי הרבה כלים להתמודדות עם כל מיני קשיים ובעיות בחיי היום-יום והוא פותח הרבה דלתות לעתיד כי נפגשים ויוצרים קשרים עם הרבה מאוד אנשים שלא היית פוגש לפני", היא מוסיפה.

 

מהם הקשיים שחוויתם במהלך הפרויקט?

 

"יש כל מיני קשיים שחווים במהלך הפרויקט - בתחילת השנה נאלצנו לשנות את המוצר כי הוא לא היה בר פיתוח בגלל מאפיינים מסויימים. חוץ מזה מבחינה חברתית בתחילת הדרך היה לנו קשה להתגבש כי כל אחד הגיע מרקע אחר לדוגמא - בתי ספר שונים, אמונה, פערי גילאים, ולמרות הקשיים האלו הצלחנו להפוך לחברה מגובשת".

 

יש וויכוחים במהלך העבודה בקבוצה?

"יש לפעמים ויכוחים ומריבות בקבוצה בקשר לפרטים של המוצר אבל בסופו של דבר אנחנו פותרים את הבעיות ומתקדמים הלאה".

 

מה העיסקה שסימנה לכם בעצם את ההצלחה?

"לפני כחודשיים סגרנו עסקה עם ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ שכוללת ייצור של 10,000 יחידות מהמוצר וחלוקתו לכל תלמידי העיר עפולה"

 

אתם רואים כבר רווחים כספיים מהמוצר?

"אנחנו חברה עסקית לכל דבר שכבר ייצרה ומכרה 10,000 יחידות מהמוצר אז ברור שיהיו רווחים", היא מחייכת.

 

התוכנית דורשת הרבה מחויבות, איך אתם מסתדרים עם זה בבית הספר כשיש בגרויות?

"קודם כל אנחנו עוזרים אחד לשני, אם מישהו מתקשה אנחנו עוזרים לו, יש גם מפגשים שאנחנו דוחים. חוץ מזה בגלל שהקבוצה שלנו מורכבת משתי שכבות גיל יש לנו יתרון - שלשכבה אחת יש בגרות השכבה השניה יותר פעילה וכך גם להפך".

 

אז מה זה יוניסטרים?

יוניסטרים הוקמה לפני כעשור על ידי היזם רוני צארום, שעמד מאחורי אחד האקזיטים

הגדולים שנעשו בישראל - מכירת החברה שייסד, אקסלינק, תמורת מאות מיליוני דולרים. צארום, שגדל ברמלה ו"עשה את זה" בכוחות עצמו, הקים את יוניסטרים מתוך כוונה להעניק לנוער שגדל באזורים לא מבוססים את הכלים לקבוע את עתידם בעצמם ולהקים חברה משלהם.

 

ליוניסטרים 13 מרכזים ברחבי הארץ: נתיבות, מעלות תרשיחא, נצרת עילית, אילת, עפולה, עכו, אור יהודה, נתניה, ג'וליס, סכנין, רהט , צפת וחדרה. כאשר בכל מרכז כ-3 חברות עסקיות המנוהלות על ידי בני נוער. והשבוע חשפנו בפניכם את דונה כהן המנהלת של חברת circle מעפולה.

 

 

  • לכתבות נוספות באתר הצעירים פרוגי .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוניסטרים
הבעלים הצעירים של חברת Circle
צילום: יוניסטרים
צילום: יוניסטרים
בני הנוער מחלקים את המוצר לתושבים יחד עם ראש העיר
צילום: יוניסטרים
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים