שתף קטע נבחר

גוטמן: "אם יגידו שרוצים מאמן אחר, בכיף"

מאמן נבחרת ישראל דיבר אחרי ההפסד 3:1, והבין שהקמפיין גמור: "כשאתה לא טוב, אז גם המזל לא איתך. יכול להיות שאני הרמתי את רף הציפיות, רוסיה פשוט טובה יותר". על שחקניו אמר: "כל אחד חוזר לחיים שלו, אני נשאר עם הרגע הקשה הזה"

מונדיאל 2014 בברזיל? אפשר לשכוח מזה ולהתחיל לחשוב על שינויים לקראת מוקדמות יורו 2016. נבחרת ישראל יצאה הערב (ג') מסנט פטרסבורג עם עוד הפסד, 3:1 לרוסיה שגמר את סיפור הקמפיין הנוכחי. אחרי ה-1:1 בבית מול אזרבייג'ן - הכחולים-לבנים של אלי גוטמן נראו רע במחצית השנייה, ספגו שלישייה מהחבורה של פביו קאפלו, ובמקום להתקרב למקום השני התקרבו דווקא למקום הרביעי.

 

עוד על האכזבה מהנבחרת במוקדמות המונדיאל:

  

"מהמשחק הזה אני לא מאוכזב", סיפר בסיום המאמן הלאומי, אלי גוטמן. "רוסיה טובה יותר מאיתנו, חד משמעית. אני לא מסכם קמפיין, ולא אעשה זאת עד יומו האחרון. שתי התוצאות שמאכזבות אותי אלה שני המשחקים מול אזרבייג'ן. רוסיה ופורטוגל טובות יותר מאיתנו, ובצורה די ברורה". על שחקניו העביר ביקורת מרומזת: "כל שחקן באשר הוא חוזר לחיים שלו, מוסר או כובש ומצליח להתרחק מהרגע הקשה אותו אני חווה עכשיו. אני נשאר עם הנבחרת, את הרגע הזה אני הולך לחוות להיות עוד הרבה זמן".

 

דודו אוואט סופג את השלישי. "רוסיה טובה מאיתנו", אמר גוטמן בסיום (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דודו אוואט סופג את השלישי. "רוסיה טובה מאיתנו", אמר גוטמן בסיום(צילום: AFP)

לוח התוצאות בסנט פטרסבורג. "אם הבלם שלהם כבש - זה אומר הכל" (צילום: AP) (צילום: AP)
לוח התוצאות בסנט פטרסבורג. "אם הבלם שלהם כבש - זה אומר הכל"(צילום: AP)

 

"התחלנו טוב את המשחק", המשיך גוטמן. "ידענו מה אנחנו עושים במשחק ההגנה שלנו, יצאנו קדימה, אבל לא מספיק כדי להביך אותם. את המחצית השנייה התחלנו רע מאוד.

אם אתה מקבל גול מהבלם שלהם, ברזוצקי, זה אומר הכל. כשאתה לא טוב, אז המזל גם לא איתך".

 

לשאלה האם המערך שאיתו עלה גוטמן מול רוסיה היה נכון, ענה המאמן: "כל אחד יכול להגיד את דעתו. נבחרת ישראל מבחינתי עלתה עם מערך נכון. פשוט היריב טוב יותר מאיתנו ואנחנו לא מספיק טובים לאחד משני המקומות הראשונים בבית. יכול להיות שאני הרמתי את רף הציפיות".
מוקדמות מונדיאל 2014, הבית הישראלי

מוקדמות מונדיאל 2014, הבית הישראלי
  קבוצה משחקים נצחונות תיקו הפסדים נקודות
1

רוסיה

9 7 0 2 21
2. פורטוגל 9 5 3 1 18
3. ישראל 9 3 4 2 13
4. אזרבייג'ן 9 1 5 3 8
5. צפון אירלנד 9 1 3 5 6
6. לוקסמבורג 9 1 3 5 6

גל אלברמן. היכה על חטא (צילום: AP) (צילום: AP)
גל אלברמן. היכה על חטא(צילום: AP)

 

והאם גוטמן ימשיך בתפקיד? "נשב בסיום הקמפיין עם שטרן חלובה ואבי לוזון", הסביר גוטמן. "יש הרבה מאוד דברים שהם לא יודעים שיש בנבחרת ישראל. אם הם יגידו לי שהם רוצים מאמן אחר, בכיף. אם יגידו לי שהם מרוצים מהדרך שלי, נשב ונדבר על זה".

 

אלברמן: "מול רוסיה אסור לאבד את הראש לשנייה"

ביברס נאתכו הוסיף: "במחצית הראשונה עמדנו נכון ומנענו מהם להגיע למצבים. את המחצית השנייה פתחנו בחוסר ריכוז וחוסר מזל. אני לא בטוח שהם תכננו שהבלם שלהם יכבוש את הגול. מצד שני, מעודד אותי שאחרי 3:0 המשכנו לשחק ולא התפרקנו. אנחנו במקום הריאלי, קיווינו ושאפנו ליותר, אבל שתי הנבחרות שיותר טובות מאיתנו ממוקמות מעלינו".

 

בלם מכבי חיפה, דקל קינן: "האכזבה האמיתית היא מהמשחק מול אזרבייג'ן בשבת. היום הפסדנו לנבחרת טובה מאיתנו ואני יכול להגיד שנתנו את כל מה שיש, כולם נלחמו". הקשר גל אלברמן סיכם: "נגד נבחרות מהסוג הזה אסור לאבד את הריכוז לשנייה וזה מה שקרה. חבל, אבל נרים את הראש ונסתכל קדימה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים