שתף קטע נבחר

אופס: צפרדע קפצה לפריים בשיגור לירח

הטכנאים בסוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) היו חייבים להסתכל פעמיים. הכתם שנראה בתחילה כלכלוך על עדשת המצלמה שתיעדה אתמול (יום ו') שיגור רכב חלל בדרכו לירח, התגלה כצפרדע שצולמה בעודה "עפה" באוויר. "היא אמיתית", הבטיחו העובדים בכן השיגור באי וולופס שליד חופי וירג'יניה.

 

למען הסר ספק, ולביטול טענות על תרמית פוטושופ, בנאס"א פרסמו הודעה רשמית: "אנשי הצוות אישרו כי הצפרדע אמיתית והיא צולמה בפריים בודד על-ידי אחת המצלמות שמשמשות לתיעוד שיגורים". עם זאת, בסוכנות החלל הודו כי מצבה הנוכחי של הצפרדע "לא ברור".

הצפרדע שתועדה במעופה. לא ברור מה עלה בגורלה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הצפרדע שתועדה במעופה. לא ברור מה עלה בגורלה(צילום: רויטרס)
  

לא הפעם הראשונה: ציפורים מפריעות לשיגור מעבורת ב-2005

 

דובר מטעם הסוכנות, ג'רמי אגרס, הסביר לאתר UniverseToday.com כי ככל הנראה הצפרדע בילתה בבריכה שנמצאת במתחם כן השיגור, עד שהוצתו המבערים של רכב החלל "מינוטאור 5" ששוגר לירח. הבריכה מאפשרת לעמעם את קול השיגור, ומימיה גם מגנים על הכן מפני נזק אפשרי.

 

שטח המתחם של נאס"א הוא כ-12 קמ"ר והוא מוקף בביצות ובשטח מיוער. באזור נפוצים כמה מיני בעלי חיים, בהם צפרדעים וציפורים, ובנאס"א הבהירו כי פעילות הסוכנות אינה מסכנת אותם. "המתקנים שלנו תופסים חלק קטן מהשטח, ואילו שאר האזור נותר לא מפותח ומשמש בית גידול מצוין. המינים חשים הפרעה כלשהי רק בזמן שיגורים, אולם זו קצרה למדי".

 

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שבעל חיים "מתפרץ" לשיגור לחלל. ב-2005 המעבורת "דיסקברי" של נאס"א נפגעה מציפור שגרמה נזק למיכל הדלק שלה, וב-2009 ניסוי שיגור של החברה הפרטית Spacex הופרע על-ידי עדר של פרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
התיעוד המפתיע. "זה אמיתי", הבטיחו
צילום: רויטרס
מומלצים