שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז

עו"ד האם: "האב ניסה לרצוח אותה היום"; המשטרה: "עשינו הכול, אי אפשר היה למנוע"

עורכת דינה של האם שילדיה נרצחו לפי החשד על-ידי בעלה סיפרה: "ידענו שזה יגיע, התרענו בפני כולם". מעסיקה של האם סיפר שהיא הביאה את הילדים לעבודה מחשש לשלומם. המשטרה על פניית האם היום: "הבנו מיד שהדיווח חמור, הגבנו מהר"

שירותי הרווחה הכירו את בני הזוג, נגד האב אלי גור אף הוגש כתב אישום - ועדיין איש לא הצליח למנוע את הטרגדיה שגבתה את חייהם של שני ילדים, יהב בן ה-5 ועדן בת ה-4. "ידענו שהמצב יגיע למקום הזה והתרענו בפני כל הגורמים", הצהירה היום (ד') עורכת הדין של האם רונית, אורלי יעקב. "אם זה במשטרה, עובדים סוציאליים - כולם היו מעודכנים, וחבל שזה נגמר ככה".

 

לדברי עורכת הדין, "האמא התלוננה על אלימות קודמת והיום הבעל ניסה לרצוח אותה וחטף את הילדים". לתחנת המשטרה בטייבה, שם תושאלה האם לאחר שקיבלה את ההודעה על מות ילדיה, הגיע גם מנהל העבודה שלה פיליפ סימון. הוא סיפר כי בשבועיים האחרונים הביאה האם את שני הילדים באופן קבוע למקום עבודתה מחשש לשלומם.

 

עוד בערוץ החדשות:

אסד: מלחמות סותרות את ערכי ארה"ב

הכירו את צבא הטוקבקיסטים של ישראל

האב הרוצח, אלי גור ()
האב הרוצח, אלי גור

הילדים יהב (5) ועדן (4) (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
הילדים יהב (5) ועדן (4)(צילום: עידו ארז)

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי נגד האב הוגשו בעבר שתי תלונות. אחת מהן עסקה בזריקת נעל שגרמה לנזק בבית - אך התיק הזה נסגר. תיק אחר נפתח בחודש יוני בעקבות תלונה על איומים שהגישה אשתו. האישה התלוננה במשטרת טייבה, וזו חקרה את הבעל והוציאה נגדו צו הרחקה משטרתי שתקף לכל היותר לחמישה ימים.

 

בחודש שעבר פנתה האישה לבית המשפט כדי שגם זה יורה לאיש להתרחק ממנה בצו שתקף עד חצי שנה. בשירותי הרווחה במועצה האזורית עמק חפר ציינו כי צו ההגנה שהוצא נגד האב אסר עליו להגיע ליישוב בת חפר שבו התגוררה המשפחה. הם הוסיפו כי לבעל היו הסדרי ראייה עם ילדיו והוא פגש אותם במרכז קשר תחת פיקוח של שירותי הרווחה.

הגופות למרגלות הבניין בצפון תל אביב (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הגופות למרגלות הבניין בצפון תל אביב(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)

 (צילום: דוברות מד"א) (צילום: דוברות מד
(צילום: דוברות מד"א)

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)
 

מחקירת משטרת מרחב שרון עולה כי אחר הצהריים הגיע הבעל לבית שבשרון, תקף את אשתו, הכניס את הילדים בכוח לרכב ונמלט איתם. לפי רישומי המשטרה, האם יצרה עמם קשר ב-15:10 ודיווחה למוקד 100 על החטיפה. הדיווח הועבר למשטרת טייבה, שפתחה מיד בסריקות בסיוע מסוק. במקביל נשלחה ניידת לבית האם, אך במהלך הסריקות התקבלה הבשורה הקשה על האירוע בתל אביב.

 

חקירת המקרה הועברה למחוז מרכז של המשטרה, ומפקד המחוז ניצב ברונו שטיין הגיע לזירה בצפון תל אביב. הוא סיפר כי האם, שדיווחה על החטיפה, ציינה שהיא חוששת שהוא הולך להתאבד איתם. "היא הבינה שהוא הולך

לפגוע בהם", אמר. לדבריו, כשהתקבל הדיווח מהאם, "הבנו שמדובר במשהו חמור. בדיקה ראשונית מגלה שהגבנו מהר - העלינו מסוק, הקמנו מחסומים והודענו למחוזות סמוכים. לצערי, בין רגע הקריאה ועד המוות עברו 37 דקות". הוא הדגיש כי "עשינו הכול, אי אפשר היה למנוע את הטרגדיה".

 

לאה קדוש, תושבת הבניין, סיפרה שהאב עבד בבניין בעבר והכיר כנראה את דרכי הכניסה. "הייתי בבית בקומה השביעית כשזה התרחש", היא סיפרה ל-ynet: "שמעתי את הצעקות ואת הסירנות שהגיעו מיד. ירדתי למטה, ועדת ראייה סיפרה לי שהיה מאבק. הילדים התווכחו עם האבא למעלה בגג, אבל הוא השליך אותם ואז קפץ בעצמו".

 

בהכנת הידיעה השתתפו חסן שעלאן, אלי סניור ורענן בן צור

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
הבניין שמולו נמצאו הגופות
צילום: ירון ברנר
מומלצים