שתף קטע נבחר

בוש להגנת אובמה: זה טוב שהוא משחק גולף

הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הדף את הביקורת שספג מחליפו, שצולם משחק גולף בזמן המשברים במצרים ובסוריה. "אני מכיר את הלחצים של התפקיד", אמר בראיון, "זה מאפשר פורקן". במקביל, אובמה צולם בשיחת חולין עם דיפלומט: "הפסקתי לעשן כי אני חושש מאשתי"

הנשיא האמריקני ברק אובמה זוכה לזריקת עידוד מפתיעה מקודמו בתפקיד ג'ורג' בוש. אולם לא מדובר בהתייחסות חיובית למדיניות שלו בנושא סוריה או לנכונותו להדק את הקשרים עם איראן: בדברי התמיכה שלו התייחס הנשיא לשעבר לסוגיה שבה הוא נוקט עמדה דומה לזו של אובמה – החיבה למשחק גולף.

 

עוד בערוץ החדשות:

עצרת האו"ם נפתחת: תהיה לחיצת יד?

ליל מצור שלישי בקניה: "זה כמעט נגמר"

 

בוש הצהיר בראיון שישודר היום (ג'), כי לא נכון לבקר את אובמה על כמות הזמן שהוא מקדיש לגולף. "אני יודע איך זה להיות בבועה, ואני מכיר את הלחצים שמלווים את התפקיד", הוא ציין בראיון לתוכנית בערוץ הגולף האמריקני. "היכולת לצאת החוצה ולשחק גולף עם כמה חברים היא חשובה עבור נשיא", הוא הדגיש, "זה מאפשר לו פורקן".

בוש יוצא להגנת אובמה בראיון לערוץ הגולף 

אובמה משחק בחופשה במסצ'וסטס - בעוד מצרים בוערת (צילום: AP) (צילום: AP)
אובמה משחק בחופשה במסצ'וסטס - בעוד מצרים בוערת(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

אובמה ובוש לא היו הראשונים בבית הלבן בעלי חיבה מיוחדת למשחק. 15 מתוך 18 הנשיאים האחרונים נהגו לשחק גולף ושניים מהם – דוויט אייזנהאואר וג'ורג' בוש האב – אף נכללו בהיכל התהילה העולמי. בוש הבן, לעומת זאת, הפסיק לשחק ב-2003, אחרי שנתיים וחצי בבית הלבן, כי חש שאין זה הולם בשעה שחיילים אמריקנים נלחמים ונהרגים בעיראק ובאפגניסטן.

 

לפי רשת CBS, אובמה שיחק 140 סבבים של גולף מאז שהחל את כהונתו הראשונה כנשיא. עם זאת, באחרונה הוא ספג ביקורת קשה על רקע כך, לאחר שצולם משחק גולף במהלך חופשתו במרתה'ס ויניארד במדינת מסצ'וסטס בעוד במצרים נרשמה אלימות קשה נגד מפגינים. לפי הדיווחים, אובמה גם יצא לשחק גולף עם סגנו ג'ו ביידן ועם שניים נוספים מיד לאחר הנאום במדשאת גן הוורדים בבית הלבן שבו הודיע על דחיית הפעולה בסוריה.

 

אובמה: לא נגעתי בסיגריה שש שנים

בתוך כך, בשולי עצרת האו"ם בני יורק, שתיפתח רשמית היום, צולם אובמה מתייחס לסוגיה נוספת שבגינה ספג ביקורת – הרגל העישון שלו. בשיחת חולין, שתועדה במקרה על ידי רשת CNN, סיפר הנשיא לדיפלומט זר כי לא נגע בסיגריה כבר כשש שנים.

הווידוי של אובמה בשולי עצרת האו"ם

 

"אני מקווה שהפסקת לעשן", צולם אובמה אומר לדיפלומט, שענה: "לפעמים". בהמשך, הודה הנשיא כי הפסיק לעשן משום ש"אני חושש מאשתי". אובמה אישר בעבר כי הוא מנסה להיגמל מעישון, אולם כי מאז שנכנס לתפקיד, "הגניב" פה ושם שאכטה מזדמנת בשל הלחץ הכבד.

 

ב-2011 הודיעה הגברת הראשונה מישל אובמה כי בעלה הפסיק לחלוטין עם ההרגל המגונה. מישל העידה שהיא מעולם לא ראתה אותו מעשן, "כי הוא אף פעם לא עישן הרבה", אך מעבר לבריאותו האישית של בעלה, היא הייתה חרדה ליום שבו בנותיה מליה וסשה יגלו עניין בנושא וישאלו את אביהן אם הוא מעשן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
ג'ורג' בוש. הפסיק לשחק בזמן הלחימה בעיראק ובאפגניסטן
צילום: AP
צילום: AP
אובמה בפעולה. "חשוב לכל נשיא"
צילום: AP
מומלצים