שתף קטע נבחר

"מפה למציאת זהב נאצי הוסתרה בדף תווים"

כך טוען קולנוען הולנדי שפתח בחיפוש נרחב על סמך "קוד" שמצא במילים ובלחן של שיר ישן. שלוש פעמים הוא חפר באדמת בוואריה, עד כה ללא הצלחה

שלוות החיים בעיירה גרמנית שליד הגבול האוסטרי הופרעה באחרונה על-ידי שורה של חפירות ארכיאולוגיות וציידי אוצרות. האחראי לכך הוא קולנוען הולנדי שטוען כי פענח מפה שמובילה למטמון של זהב נאצי - אשר הוחבאה בדף תווים. האיש, לאון גיסן (51), כבר ערך שלוש חפירות בניסיון לחשוף את האוצר באזור העיירה הבווארית מיטנוואלד, אולם עד כה ללא הצלחה.

 

עוד בערוץ החדשות:

עצרת האו"ם נפתחת: תהיה לחיצת יד?

ליל מצור שלישי בקניה: "זה כמעט נגמר"

 

אגדות לגבי מטמון זהב שהוחבא על-ידי הנאצים נפוצות למדי בבוואריה, שם התרכזו רבים מכוחותיו של היטלר. כך למשל, היינריך הימלר תכנן לבנות באלפים שבאזור מבצר שממנו יילחמו כוחותיו, וב-1945 אישרו אנשי הוורמאכט תוכנית להעביר לבוואריה חלק מעתודות הבנק של הרייך. התוכנית אכן יצאה לפועל, אך במהלך ההעברה אבדו כ-100 מטילי זהב ושקים של דולרים ופרנקים שוויצריים.

 

לפי האגדה, בימים האחרונים של מלחמת העולם השנייה הסתיר מרטין בורמן, מזכירו האישי של היטלר, את הקואורדינאטות למציאת המטמון בדפי התווים של "מארש אימפרומפטו", מנגינה שהלחין גוטפריד פדרליין, אשר מת ב-1952. בורמן אז מסר את הדפים לכומר צבאי שהיה אמור להעביר את הקוד למינכן, אולם זה מעולם לא הגיע ליעדו.

 

במקום, דפי התווים הגיעו כעבור עשרות שנים לידיו של העיתונאי ההולנדי קארל האמר קאטה. אחרי שבילה שנים בניסיון לפענח את הקוד בעצמו, בדצמבר האחרון הוא פרסם את דפי התווים בתקווה שלמישהו אחר יתמזל המזל - וגיסן טוען כי הוא האיש הזה. לדבריו, המילים באחד הקטעים, שפירושן "איפה שמתיו פורט על מיתרים", מתייחסות למעשה לעיירה מיטנוואלד ולבונה כינורות מפורסם שהתגורר שם, מטיאס קלוץ.

 

עוד הוא טוען כי התווים באחד הקטעים יוצרים תרשים של מסילת רכבת שעברה ליד מיטנוואלד בשנות ה-40, והמילים "לסיים את הריקוד" שסוגרות את השיר מעידות על כך שהמטמון נמצא סמוך לסוף המסילה הישנה. בעיתון "דר שפיגל" דווח השבוע כי גיסן עסוק עתה בגיוס 25 אלף אירו למימון המשך החיפושים.

 

תגובות התושבים, יש לציין, נעות בין רוגז לשעשוע. "בחיים לא ראיתי דבר כזה", ציין אחד מהם, ואחר הודה כי הוא דווקא סקרן לראות מה יעלו החיפושים. עם זאת, היסטוריון מקומי הטיל ספק בכך שמאמציו יישאו פרי: "יכול להיות שהוא ימצא תיבת אוצר, או שיחשוף סתם פתח ביוב".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
באזור אבדו לפחות 100 מטילי זהב
צילום: איי פי
מומלצים