שתף קטע נבחר

צילום: shutterstock, AP, AFP, EPA

ארה"ב: ישראל והרשות מגבירות את המו"מ

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי הודיע כי בפגישותיו עם נתניהו ואבו מאזן סיכם עמם על הגברת שיחות המו"מ והרחבת השתתפותה של ארה"ב בשיחות

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, הודיע אמש (יום ד') כי ישראל והפלסטינים סיכמו להגביר את שיחות השלום וכן להרחיב את השתתפותה של ארה"ב בשיחות.

 

עוד חדשות ב-ynet:

 

"הסכמנו כעת ובשבוע שעבר כשנפגשתי הן עם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן והן עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שעלינו להגביר את השיחות האלה", אמר קרי במטה האו"ם, שם מתקיים בימים אלה הכינוס השנתי של העצרת הכללית של האו"ם.

 

"כמו כן הסכמנו שההשתתפות האמריקנית בשיחות צריכה לגדול במידת מה בניסיון לאפשר לעשות את זה", הוסיף קרי.

 

שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים התחדשו ביולי, אחרי שלוש שנות קיפאון שבהן סירבו הפלסטינים לשבת לשולחן המשא ומתן ללא הקפאה

מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות. השיחות התחדשו כשברקע הצהרות ספקטיות רבות משני הצדדים. תקריות ביטחוניות שאירעו בשבועות האחרונים, בהן רצח שני חיילי צה"ל בשטחים והרג פלסטינים במהלך מבצעים למעצר מבוקשים בגדה, רק החריפו את המתיחות.

 

במסגרת ההסכם על חידוש השיחות זנחו הפלסטינים את דרישתם להקפאה מיידית של הבנייה בהתנחלויות, וישראל הסכימה מצדה לשחרר אסירים פלסטינים, כולל כאלה עם דם על הידיים, שריצו תקופות מאסר ארוכות בבתי הכלא בישראל. סבב ראשון של שחרור אסירים כאלה כבר בוצע.

 

Read this article in English


פורסם לראשונה 25/09/2013 22:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
נשיא הרשות אבו מאזן
צילום: AFP
מומלצים