שתף קטע נבחר

וול סטריט ירדה זה היום החמישי ברציפות

המשקיעים חוששים מאי-השגת הסכם בעניין העלאת תקרת החוב בארה"ב. וול מארט איבדה 1.5% - לאחר שהודיעה כי היא מקצצת בהזמנות מספקים. ג'יי.סי פני צללה ב-15% לשפל של 13 שנה. מכירות הבתים עלו ב-7.9%. מחיר הנפט המשיך לרדת

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים. זהו יום המסחר החמישי ברציפות שאותו המדדים מסיימים בטריטוריה אדומה. ברקע: נתוני המאקרו שפורסמו היום והעימות המתמשך בקונגרס על התקציב והגדלת תקרת החוב של ארה"ב. מוקדם יותר היום נסגרו בורסות אסיה במגמה מעורבת, והבורסות באירופה ננעלו ביציבות. 

 

בבורסת הסחורות של ניו יורק ירד מחיר הנפט ב-47 סנט, או 0.5%, ונקבע על רמה של 102.66 דולר לחבית. מדובר ביום המסחר החמישי ברציפות שבו ירד מחיר הנפט, ובמחיר הנמוך ביותר שנקבע מאז תחילת יולי. מחיר הזהב עלה ב-19.9 דולר, או 1.5%, ונקבע על 1,336.2 דולר לאונקיה.

 

מדדי המניות

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.4% ל-15,273.26 נקודות, מדד נאסד"ק ירד ב-0.19% ל-3,761.1 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-0.27% ל-1,692.77 נקודות. 

 

ברקע המסחר

המשקיעים בוול סטריט עוקבים אחד העימות בקונגרס, כשהדד ליין לאישור התקציב הפדרלי הוא יום שני בערב בשבוע הבא, עם סיומה של השנה הפיסקאלית. במקרה שהתקציב לא יאושר, הממשל יעצור את כל הזרמת הכספים למעט שירותים חיוניים.

 

השלב הבא בקונגרס יהיה אישור הגדלת תקרת החוב של ארה"ב. התקרה עומדת כעת על 16.699 טריליון דולר, וארה"ב צפויה להגיע לסף המקסימלי ב-15 באוקטובר. אי הגדלת התקרה עד למועד זה תחייב את ארה"ב לחדול מלשלם את חובותיה, ותגרור בסבירות גבוהה הורדת דירוג אשראי. 

 

בסקירת אנליסטים של מונטקס (Montex Capital Markets) נאמר כי החששות בשוק ממבוי סתום פוליטי שימנע את הגדלת תקרת החוב הם שהורידו את מדד S&P 500 מתחת לסף של 1,700 נקודות. סוכנות הדירוג מודי'ס מסרה כי לאי הגדלת החוב תהיה השלכה שלילית על השווקים הפיננסיים והכלכלה האמריקאית. "מצב שבו ארה"ב לא תוכל להחזיר את חובותיה עלול לגרור למטה את השוק ולפגוע בעסקים ואת רמת האמון הצרכני", נאמר בדוח של מודי'ס.

 

מודי'ס מדרגת כעת את ארה"ב ברמה של AAA ואופק יציב. בפיץ' עומד הדירוג על AAA ואופק שלילי. הדירוג של S&P עומד על AA+ באופק יציב.

 

במקביל ממתינים בשוק להכרזה הרשמית של אובמה על יו"ר הפד הבא, שיחליף את בן ברננקי בינואר הקרוב. ההודעה על המינוי צפויה לצאת בקרוב, לנוכח הליך האישור הארוך הנדרש לו בארה"ב. אתמול פרסם גולדמן זאקס הערכה לפיה שבשבוע הבא יכריז אובמה על מינויה של ג'נט ילן לתפקיד.

 

מאקרו

ההזמנות בארצות הברית למוצרים בני קיימא עלו באוגוסט ב-0.1%, בעיקר בשל ביקוש ער למכוניות. תחזיות האנליסטים ציפו לירידה מותאמת עונתית של 1.5%. לא כולל סקטור התחבורה, הנחשב כנוטה לתנודתיות גבוהה, נרשמה ירידה של 0.1% בהזמנות, כך לפי דו"ח שפרסם היום משרד המסחר האמריקאי.

 

עבור יולי, עודכנו כלפי מטה הנתונים כך שנרשמה ירידה של 8.1% לעומת הערכה מוקדמת של ירידה של 7.4%. עבור שמונת החודשים הראשונים של השנה, נרשמה עלייה של 4.1% בהזמנות של מוצרים בני קיימא לעומת התקופה המקבילה ב-2012.

 

הזמנות של מוצרי הון, שנחשבות למדד להשקעות עסקיות, טיפסו ב-1.5%, זו העלייה החמישית מזה שישה חודשים.

 

מכירות הבתים עלו ב-7.9% באוגוסט, לרמה של 421 אלף בחישוב שנתי - מעט מעל התחזיות שעמדו על מכירות של 420 אלף בתים בחישוב שנתי; מדובר בקצב הגידול הגבוה ביותר מאז ינואר. ביולי עמדו מכירות הבתים על 394 בחישוב שנתי, נתון שעודכן שלשום ל-390 אלף.

 

המחיר החציוני של בית חדש עמד על 254.6 אלף דולר - עלייה של 0.6% לעומת החודש המקביל אשתקד.

 

מניות במרכז

פייסבוק זוכה לאמון של הסיטי, שהעלה אתמול את מחיר היעד של המניה באופן דרמטי, מ-32 דולר ל-55 דולר, ומעדכן את המלצתו מנייטרלי לקנייה. אנליסטים של סיטי הסבירו כי לאחר תקופה ארוכה של ספקנות, הם השתכנעו כי פייסבוק תצליח לייצר באופן סדיר ועקבי רווחים מהפעילות הסלולארית.

 

אפלייד מאטרילס הודיעה על מיזוג עם טוקיו אלקטרון היפנית. המיזוג צפוי לצאת אל הפועל במחצית השנייה של 2014, ועל פי שווין של שתי החברות כיום יעמוד שווי החברה החדשה על כ-29 מיליארד דולר. החברה הממוזגת תהיה רשומה בנאסד"ק ובבורסה של טוקיו. 

 

אמזון הציגה אתמול את הדגם החדש של הקינדל, שזכה לשם Fire HDX tablet. הדגם החדש, בעל רזולוציה משופרת, מופיע בשתי גרסאות - אחת בעלת מסך 8.9 אינצ' במחיר של 379 דולר, השנייה עם מסך 7 אינצ' ובמחיר של 229%.

 

מניית ענקית הקמעונאות האמריקאית ג'יי.סי פני נפלה ב-15% לשפל של 13 שנה, לאחר שגולדמן זאקס החל לסקר את איגרות החוב של החברה והעניק להן דירוג של תשואת חסר.

 

מניית וול מארט (איבדה 1.5%) לאחר שענקית הקמעונאות הגדולה בעולם הודיעה כי תקצץ בהזמנות מוצרים ברבעון הנוכחי וברבעון הבא - לנוכח כמויות מלאי גדולות הנמאות במחסניה.

 

ישראליות במרכז

אלביט מערכות דיווחה כי חברה בת שלה בארה"ב חתמה על עסקה בהיקף של 44.8 מיליון דולר לאספקה מתמשכת של שירותים ותמיכה טכנית למערכות כוונות הלילה במסוקי סופר קוברה של הנחתים. ההזמנות מיועדות לביצוע במהלך 5 השנים הבאות.

 

טבע הכריזה אתמול על השקת התרופה הגנרית המקבילה ל- ADENOSCAN בארה"ב. טבע הייתה החברה הראשונה להגיש (first to file), מה שמאפשר למוצר בלעדיות בשיווק למשך 180 יום. ADENOSCAN מיועדת כתרופה משלימה למיפוי פרפוזיה בשריר הלב בקרב מטופלים אשר אינם מסוגלים להתעמל באופן מספק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים