שתף קטע נבחר

צילום: טל שחר

איך שגלגל מסתובב / טור

שנתיים אחרי שאוהדי מכבי חיפה קיללו את אלישע לוי בעונתו האחרונה במועדון, אריק בנאדו מוצא את עצמו בסיטואציה דומה. עכשיו מאמן הפועל ב"ש מסתכל על האקסית מלמעלה ומחייך, ואילו הקולגה צריך לחשוב אם לא הגיע הזמן למחול על כבודו ולהחזיר את עמאשה

העונה האחרונה של אלישע לוי במכבי חיפה לא הייתה פשוטה. במחזור החמישי של אותה עונה, כמו אתמול (א'), הגיע אחד השיאים. מכבי חיפה הפסידה לסכנין ואלישע שיחרר את המשפט הבא: "הקהל צדק כשהוא קילל אותי". זו הייתה אמירה של אדם שלמרות שזכה בשתי אליפויות, עדיין הרגיש שהוא בעמדת נחיתות, כאילו לא מגיע לו להיות שם. בדיוק שנתיים עברו ועכשיו אלישע צוחק. לא על מצבה של חיפה, אלא על הגלגל שמסתובב בדרכו שלו, לכיוון לא צפוי, כאילו היה כדור שבעט שמעון אבוחצירה.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

למרות חלוקת נקודות, ומשחק בינוני של הקבוצה שלו, אלישע יכול לחייך כי עכשיו הוא מסתכל על חיפה מלמעלה והשחקנים שלו מאוכזבים משוויון בקרית-אליעזר. הוא יכול לחייך כי המטרה בסופו של דבר הושגה ושוויון הנקודות עם מכבי ת"א, אותו רוצים לשמר בבאר-שבע עד המשחק הגדול בעוד שלושה מחזורים, נשאר. הוא יכול לחייך כי היום ידברו על חיפה ולא על באר-שבע.

 

עד עכשיו, העונה של חיפה ובאר-שבע צוירה לנו בקווים כלליים. המשחק הזה היה אמור לצבוע בין הקווים. לשמש

בדיקה לגבי מה שהבנו, או שחשבנו שהבנו, עד עכשיו. אבל יותר מזה, בתוך המשחק הייתה דקה אחת שהייתה יכולה לתת לנו את סיפורה של העונה. דקה אחת, אפילו ללא שערים, ששתי הקבוצות לא הצליחו לנצל.

 

אנחנו מדברים כמובן על הדקה ה-40. כשאבוחצירה עומד לבד מול השער אתה אומר לך שזהו, שפה מתחיל המהפך של חיפה. ואז הכדור נדבק למשקוף ואתה לא מאמין שהם לא ניצלו את זה. פתאום, בקושי סובבת את הראש, ודקל קינן הופך ללואיס סוארס במונדיאל, באר-שבע זוכה בפנדל ואתה אומר לעצמך שזהו, באר-שבע הולכת עד הסוף. ואז הכדור שוב נדבק למשקוף ואתה לא מאמין שהם לא ניצלו את זה.

 

יכול לחייך. אלישע לוי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יכול לחייך. אלישע לוי(צילום: אורן אהרוני)

 

אם אבוחצירה/ברדה היה מדייק, הייתה יכולה להיות לזה

השפעה על עונה שלמה, אבל זה לא קרה, והנפגעת היא יותר חיפה מאשר באר-שבע. בנאדו צריך ללמוד טוב את מה שקרה בדקה הזו כי גם מול מכבי ת"א, חיפה חטפה שער מיד אחרי החמצה נוראית.

 

והחמצות החלוצים הן קודם כל סיפורה של חיפה, ששיחקה סביר לגמרי, בטח עד הכרטיס האדום. אבוחצירה, בעיקר, נראה אבוד ובעוד בצד השני עולים למגרש פלט, סוויסה ופלצ'וק, על הספסל של בנאדו לא היה אפילו חלוץ אחד, גם לא מישהו מהנוער. כל משחק מתחדדת ההבנה שבנאדו צריך למחול על כבודו ולהחזיר את עמאשה, גם אם רק עבור לעשות שינוי בשביל השינוי. אחרת, יש חשש שהוא עוד יתחיל לדבר כמו שאלישע דיבר בזמנו.

 

רוצים לדבר על כדורגל? עקבו אחרי אורי קופר בטוויטר

לתגובות והצעות אפשר גם במייל: ori-c@yedioth.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אריק בנאדו
צילום: אורן אהרוני
מומלצים