שתף קטע נבחר

חם, מתחמם, לוהט

פורטוגל - ישראל? הצחקתם אותנו. משחקי מוקדמות המונדיאל נכנסים ליישורת האחרונה. ריכזנו עבורכם את 10 המפגשים הלוהטים ביותר

ברזיל, ארגנטינה, הולנד, איטליה, יפן, איראן, אוסטרליה, דרום קוריאה, ארה"ב, קוסטה ריקה. עשר נבחרות כבר השיגו כרטיס למונדיאל 2014. בימים הקרובים יצטרפו אליהן נבחרות נוספות כששלב המוקדמות של הטורניר הגדול והיוקרתי ביותר נכנס לחודש האחרון שלו.

 

מתכוננים למוקדמות המונדיאל:

 

לא נשאר עוד הרבה. בחמשת הימים הקרובים ייסגרו רוב הפינות ובחודש הבא, עם משחקי פלייאוף ביבשות שונות, תינעל הרשימה. שמונה נבחרות יכולות להבטיח את העלייה כבר ב-24 השעות הקרובות. לעומתן, נבחרות גדולות כמו אנגליה, אורוגוואי או מכסיקו עלולות להיות בצרות גדולות אם לא ישיגו ניצחון. 33 משחקי מוקדמות יתנהלו בעולם בסוף השבוע הזה, החל משעה 18:00 הערב ועד מחר בשעה 20:00. ריכזנו עבורכם את עשרת המפגשים המעניינים ביותר.

 

רגע האמת גם שלו. דרוגבה (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
רגע האמת גם שלו. דרוגבה(צילום: גטי אימג'ס)

 

חוף השנהב - סנגל (שבת, 20:00)

צמרת הטבלה: אין - משחק פלייאוף

 

משחקי הפלייאוף באפריקה יוצאים לדרך (הגומלין יערך בחודש הבא) והגרלת המשחקים הייתה אכזרית. חוף השנהב וסנגל הן לא רק שתיים מהנבחרות החזקות ביותר באפריקה, אלא גם פיתחו ביניהן יריבות ענקית לאחר שהמפגש הקודם ביניהן, לפני שנה בדקאר, הופסק לפני הסיום בעקבות התפרעות אוהדים, ששרפו את אחד היציעים וזרקו חפצים למגרש. פיפ"א הגדירה את המפגש כ"משחק בסיכון גבוה", אבל גם בלי הבלגאן מסביב מדובר בקרב אמיתי בין שמות כמו דידייה דרוגבה ויאיא טורה מצד אחד לפאפיס סיסה ומוסא סו מצד שני.

 

"משחק החיים והמוות". תשאלו את זלאטן (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"משחק החיים והמוות". תשאלו את זלאטן(צילום: רויטרס)

 

שבדיה - אוסטריה (שישי, 21:45)

צמרת הטבלה: 1. גרמניה 22; 2. שבדיה 17; 3. אוסטריה 14; 4. אירלנד 11.

 

לאוסטרים יש יתרון בהפרש השערים, כך שניצחון והם מתמקמים במקום השני על חשבון שבדיה. יותר מזה, כיוון ששבדיה תשחק במחזור האחרון מול גרמניה ואילו אוסטריה תפגוש את איי פארו, הרי שגם תיקו יכול לעזור לאוסטריה. ניצחון - והם כמעט בוודאות בברזיל. בשבדיה לחוצים מאוד לקראת המשחק, שעלול להוביל למונדיאל שני ברציפות ללא זלאטן איברהימוביץ', והעיתון "אקספרסן" כינה אותו "משחק החיים והמוות".

 

הפעם, תתנהג יפה. סוארס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הפעם, תתנהג יפה. סוארס(צילום: רויטרס)

 

אקוודור - אורוגוואי (בין שישי לשבת, 00:00)

צמרת הטבלה: 1. ארגנטינה 29; 2. קולומביה 26; 3. צ'ילה 24; 4. אקוודור 22; 5. אורוגוואי 22; 6. ונצואלה 19.

 

אורוגוואי, שהגיעה עד לחצי הגמר במונדיאל הקודם, מגיעה לרגע המבחן. מקום רביעי שווה עלייה, מקום חמישי שולח לפלייאוף מול ירדן ומקום שישי ואתה בחוץ. שני משחקים לסיום, אקוודור ואורוגוואי נמצאות כרגע בשוויון נקודות ובמחזור האחרון יש להן משחקים קשים בצ'ילה ומול ארגנטינה, בהתאמה, כך שהן חייבות לנצח הלילה. דייגו פורלאן, לואיס סוארס ואדינסון קבאני צפויים לפתוח יחד בהרכב התכול.

 

ניצחון - והם בברזיל. פלקאו ורודריגס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ניצחון - והם בברזיל. פלקאו ורודריגס(צילום: רויטרס)

 

קולומביה - צ'ילה (בין שישי לשבת, 00:00)

צמרת הטבלה: 1. ארגנטינה 29; 2. קולומביה 26; 3. צ'ילה 24; 4. אקוודור 22; 5. אורוגוואי 22; 6. ונצואלה 19.

 

משחק אדיר בין שתיים מהנבחרות הטובות של היבשת. קולומביה וצ'ילה נמצאות במצב טוב מזה של אקוודור ואורוגוואי, אבל גם הן עדיין לא הבטיחו את ההשתתפות בברזיל, והפסד יכול לסבך אותן. הנבחרת של רדאמל פלקאו וחאמס רודריגס, שנמצאת במקום החמישי בדירוג פיפ"א, תעלה רשמית עם ניצחון הלילה ותחזור למונדיאל אחרי היעדרות של 16 שנים.

 

אני לוזר? הודג'סון (צילום: AP) (צילום: AP)
אני לוזר? הודג'סון(צילום: AP)

 

אנגליה - מונטנגרו (שישי, 22:00)

צמרת הטבלה: 1. אנגליה 16; 2. אוקראינה 15; 3. מונטנגרו 15; 4. פולין 13.

 

ארבע קבוצות נאבקות, אף אחת עוד לא עלתה, ולאנגליה, הנבחרת "הגדולה" היחידה שעלולה לא לעלות מאירופה, מחכים שני משחקים מול יריבות ישירות בקרב העלייה, מונטנגרו ופולין. את שתיהן, אגב, היא לא ניצחה במשחק הראשון. מלך שערי הפרמיירליג, דניאל סטרידג' מליברפול, צפוי לפתוח בחוד של רוי הודג'סון. אשלי קול הפצוע ייעדר ולייטון ביינס יחליף אותו בעמדת המגן השמאלי.

 

אם לא בשבילנו, אז תנצחו בשבילן. אוהדת אוקראינית (צילום: AFP  ) (צילום: AFP  )
אם לא בשבילנו, אז תנצחו בשבילן. אוהדת אוקראינית(צילום: AFP )

 

אוקראינה - פולין (שישי, 21:00)

צמרת הטבלה: 1. אנגליה 16; 2. אוקראינה 15; 3. מונטנגרו 15; 4. פולין 13.

 

המשחק הגדול הנוסף בבית של אנגליה יפגיש את שתי מארחות היורו האחרון. אוקראינה, שתקיים את המשחק ללא קהל אחרי שהוענשה בעקבות קריאות גזעניות, נמצאת במצב טוב כיוון שתשחק ביום שלישי מול סן-מרינו. ניצחון על פולין בתוספת מעידה של אנגליה באחד משני המשחקים, ואוקראינה יכולה למצוא עצמה במקום הראשון. פולין, לעומת זאת, תשחק באנגליה במחזור האחרון, וצריכה להפתיע לפחות את אחת משתי היריבות שלה כדי להישאר בתמונה.

 

במקום הרביעי בבית, כרגע. שחקני נבחרת נורבגיה (צילום: AP) (צילום: AP)
במקום הרביעי בבית, כרגע. שחקני נבחרת נורבגיה(צילום: AP)

 

סלובניה - נורבגיה (שישי, 21:45)

צמרת הטבלה: 1. שווייץ 18; 2. איסלנד 13; 3. סלובניה 12; 4. נורבגיה 11; 5. אלבניה 10.

 

איסלנד, שתפגוש את קפריסין, היא הנבחרת המפתיעה ביותר של המוקדמות וכרגע נמצאת במקום שמוביל לפלייאוף ואולי להעפלה לטורניר גדול ראשון בתולדות המדינה. סלובניה ונורבגיה הן אלה שינסו למנוע את הסנסציה ומי מביניהן שתנצח הערב יכולה לקבל את ההזדמנות לכך במשחק האחרון. המפסידה, לעומת זאת, עלולה לעוף מהתחרות כבר היום.

 

עוד שני משחקים ואבדנו? צ'יצ'אריטו (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
עוד שני משחקים ואבדנו? צ'יצ'אריטו(צילום: גטי אימג'ס)

 

מכסיקו - פנמה (בין שישי לשבת, 04:30)

צמרת הטבלה: 1. ארה"ב 16; 2. קוסטה ריקה 15; 3. הונדורס 11; 4. פנמה 8; 5. מכסיקו 8.

 

ארה"ב וקוסטה ריקה כבר עלו למונדיאל. הנבחרת שתסיים במקום השלישי תצטרף אליהן והרביעית תשחק בפלייאוף מול ניו-זילנד. מכסיקו, שלא החמיצה מונדיאל מאז 1990, נמצאת בצרות. שני משחקים לסיום הונדורס מקדימה אותה בשלוש נקודות ופנמה, היריבה הקרובה, נמצאת בשוויון נקודות איתה. המשחק האחרון של מכסיקו יהיה בקוסטה ריקה, כך שאם לא תנצח בשבת בבוקר הנבחרת של צ'יצ'אריטו וגו'באני דוס סנטוס עלולה למצוא עצמה בחוץ, וזו תהיה הפתעה עצומה.

 

הם כבר יכולים לתכנן את החופשה לריו. אוהדי הולנד (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הם כבר יכולים לתכנן את החופשה לריו. אוהדי הולנד(צילום: AFP)

 

הולנד - הונגריה (שישי, 21:30)

צמרת הטבלה: 1. הולנד 22; 2. הונגריה 14; 3. טורקיה 13; 4. רומניה 13.

 

הולנד כבר עלתה למונדיאל ועבורה מדובר בעוד משחק הכנה, אבל עבור ההונגרים מדובר במשחק הכי גדול של המדינה מזה שנים. הונגריה

 תארח את אנדורה ביום שלישי, כך שאם תצליח לשמור על המקום השני הערב היא תהיה במצב פנטסטי. ההולנדים מגיעים למשחק עם מצוקת חלוצים ואם גם רובין ואן פרסי לא ישחק (בספק בגלל פציעה) אז יכול להיות שדירק קאוט יקבל את המקום במרכז ההתקפה.

 

ארמניה - בולגריה (שישי, 18:00)

צמרת הטבלה: 1. איטליה 20; 2. בולגריה 13; 3. דנמרק 12; 4. צ'כיה 9; 5. ארמניה 9.

 

המשחק האחרון ברשימה הוא הראשון שייצא הערב לדרך. ארבע נבחרות מתמודדות על כרטיס לפלייאוף, כשדנמרק תארח את איטליה וצ'כיה תשחק במלטה. יש אפשרות שבולגריה, עם ניצחון, תבטיח את המקום השני כבר הערב, אבל פה הסיפור לא מסתיים. רק שמונה סגניות מתשעה בתים ממשיכות לשלב הפלייאוף וכרגע סגנית הבית הזה נמצאת במקום האחרון ברשימה. כדי להשאיר לעצמן סיכוי, בולגריה, דנמרק וצ'כיה לא צריכות רק לסיים במקום השני, אלא לנצח את שני המשחקים שנותרו להן.


פורסם לראשונה 11/10/2013 10:35

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים