שתף קטע נבחר

מה הבעיה שלכם עם המעונות ברמת אביב?

מרצ, שתמכה בהגדלת מספר המיטות במעונות הנבנים בתל אביב, פתאום מתנגדת בגלל הבחירות. בדרך הם שכחו במי הם באמת פוגעים

"מעונות הם דבר טוב וחשוב". באמירה הזו בחר ניצן הורוביץ, ח"כ מטעם מרצ ומתמודד מטעמה לראשות העיר תל אביב, לחתום פוסט ארוך בעמוד הפייסבוק שלו שעסק בהתנגדותו להרחבת מעונות הסטודנטים החדשים באוניברסיטת תל אביב - מעונות ברושים. הסתירה הזו הפתיעה גם אותי.

 

עוד בערוץ הדעות של ynet:

מבריחים מוחות, מפריחים ספינים / אהוד קינן

לא למדנו דבר מרצח רבין / יאיר צבן

 

לפני קצת יותר משנה, ואחרי שנים ארוכות של תכנונים ובירוקרטיות, החלה בניית מעונות ברושים באוניברסיטת תל אביב. המעונות הללו צפויים להכיל לא פחות מ-1,500 מיטות ובכך להכפיל את הכמות הקיימת היום באוניברסיטה. למרות השיפור במצב, מספר המיטות במעונות בתל אביב יישאר מהנמוכים בארץ באופן יחסי. על מנת לייעל עוד יותר את בניית המעונות וכדי להוסיף 300 מקומות נוספים, הוגשה בקשה לוועדת המשנה לתכנון ובנייה בעירייה לאשר הרחבת בנייה במתחם. לשמחתנו, הוועדה אישרה את ההצעה הזו וגם נציג מרצ, כצפוי, תמך בה.

 

אלא מה? לפני כמה שבועות, החליטו בסיעת מרצ בעיריית תל אביב להגיש ערר על ההחלטה הזו. כן, אין כאן שום טעות או בלבול, אותה החלטה שהם עצמם הצביעו בעדה היא זו שאותה הם רוצים עכשיו לסכל. אתם בטח שואלים את עצמכם למה, מה הסיבה לקוטביות הזו, מה הם פתאום גילו? האמת שגם אנחנו שאלנו את עצמנו את אותה השאלה והתברר שהתשובה די פשוטה. בחירות מקומיות אומר לכם משהו? מתברר שמי שבחר לנצל את העניין לעשיית הון פוליטי היא מרצ. דווקא מרצ.

 

מרצ מתנגדת לתוספת הבנייה שטענה שאין חניה ושהבניינים גבוהים מדי - "זה בכלל למען הסטודנטים". הטענות תמוהות ודי פטרוניות. כשהוצעו אלף ואחד פתרונות ל"בעיית החניה" שאמיתותה מוטלת בספק, כמו חניונים נוספים, פתיחת החניונים הקיימים בחינם לתושבי השכונה ועוד, הטיעונים עברו לבעיית הגובה. כשראו שגם זה לא מספיק מעניין ועסיסי, התחילו לזרוק לאוויר את המילה "טייקונים" - מילת הגנאי של השנים האחרונות. הם מתבססים על כך שהחברה שזכתה במכרז לבניית המעונות היא שיכון ובינוי של שרי אריסון. בדרך הם שכחו במי הם באמת פוגעים.

 

אז מה בעצם קורה פה? המתנגדים היחידים להצעה הם קומץ תושבי רמת אביב הירוקה, שהעלו בדיוק את אותן הטענות. מביני עניין שיעשו אחד ועוד אחד יבינו שלבחירות המקומיות בעוד פחות משבועיים שמור תפקיד מפתח בחיבור בין הגורמים. כל שהורוביץ נדרש לעשות הוא להתנגד לבנייה, מתוך הבנה שהסטודנטים בלאו הכי יצביעו לו - והנה, הוא מרוויח את תמיכת הדיירים בשכונה. פחות 300 מיטות לסטודנטים שווים הרבה יותר קולות למרצ. זו המתמטיקה. הרי זה מה שחשוב שבועיים לפני בחירות.

 

אז רגע לפני הבחירות, תרשו לי להתאכזב. אני מאוכזב מכך שאחת החומות האחרונות במוסר הציבורי בישראל, מרצ, נסדקה. למרות זאת, אני חלק מדור שמנסה לא ליפול לאכזבות ולהוביל שינוי, כך שלא נותר לי אלא גם לקוות. אני מקווה שיתר חברי המפלגה ידאגו מיד אחרי הבחירות לתקן את העוול שנגרם לנו, הסטודנטים, כי ברור לי שכרגע הם לא יכולים לפגוע במועמד המפלגה. אני מקווה שמרצ יחזרו לפעול לפי המצע שלהם ולא לפי ספינים פוליטיים ויצטרפו לקדם איתנו את מה שברור כבר עתה שהוא פרויקט הדיור המרכזי ביותר לאוכלוסייה הצעירה בישראל.

 

גלעד ארדיטי, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב 

 

גולשים מוזמנים להציע טורים במייל הבא: opinions@y-i.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה באדיבות אוניברסיטת תל אביב
כך ייראו המעונות בתל אביב
הדמיה באדיבות אוניברסיטת תל אביב
גלעד ארדיטי
מומלצים