שתף קטע נבחר

בריטניה: זה האיש שיוביל למדלן מקאן?

הסקוטלנד יארד פרסם קלסתרון של אדם שמוגדר "חיוני וקריטי לחקירה" ונצפה מחוץ לבקתה בפורטוגל בלילה שבו נעלמה מקאן ב-2007. היום ישודר השחזור ב-BBC ואולי יספק קצה חוט שיוביל למידע על נסיבות היעלמותה

שביב של תקווה? הסקוטלנד יארד פרסם הלילה (יום ב') קלסתרון של אדם שאותו מגדירים "חיוני וקריטי לחקירה" בפרשת היעלמותה של הילדה מדלן מקאן.

 

כלי תקשורת בבריטניה פרסמו את הקלסתרון שהורכב על פי עדותם של שני עדי ראייה במהלך חקירת הפרשה. הקלסתרון מציג שתי אפשרויות לפניו של אותו אדם, שבסקוטלנד יארד מציגים אותו כגבר לבן שגילו נע בין 20 ל-40, כנראה דובר גרמנית, שיער חום קצר ומבנה גוף חטוב. מהחקירה עולה כי אותו גבר נראה סמוך לבקתה של משפחת מקאן באתר הנופש בפורטוגל בלילה שבו נעלמה מדלן בשנת 2007.

 

זהו האיש שיודע מה קרה למדלן? (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
זהו האיש שיודע מה קרה למדלן?(צילום: רויטרס)

צפו בקטעים מסרטון השחזור שישודר היום ב-BBC

 

עוד חדשות בעולם :

איראן וארה"ב יקיימו שיחות ישירות בז'נבה

1,562 סירות באירוע השיט העמוס בים התיכון

89 נרמסו למוות: "ראינו רק גופות על הגשר"

 

הסקוטלנד יארד מפרסם את התמונות שעות לפני שיפורסם סרטון וידאו באורך 25 דקות בתוכנית Crimewatch של רשת BBC ובמהלכו יוצג השחזור המדויק ביותר של היום שבו נעלמה מקאן.

 

בסרטון יוצגו קלסתרונים נוספים, אך הקצין הבכיר בחקירה אנדי רדווד אומר כי הקלסתרון שפורסם כעת הוא של אדם שהחיוניות שלו לחקירה היא קריטית: "הוא אחד מהברגים המרכזיים בחקירה הזאת. אני לא יודע אם הוא המפתח לפתרון הפרשה, אבל איתורו והבאתו לחקירה הם חשובים עד מאוד", אמר רדווד והוסיף: "יש לנו עדי ראייה שמציבים אותו באתר הנופש בזמן היעלמותה של מדלן".

הוריה של מדלן מקאן עם תמונת בתם לפי איך שהייתה אמורה להיראות כיום (צילום: AP) (צילום: AP)
הוריה של מדלן מקאן עם תמונת בתם לפי איך שהייתה אמורה להיראות כיום(צילום: AP)

עם זאת, הקצין הבכיר הדגיש כי זהו אינו קו החקירה היחיד. "ישנם עוד אנשים שדרושים לחקירה וקלסתרונים שלהם יוצגו במהלך התוכנית הערב וישודרו גם בתחנות טלוויזיה בגרמניה ובהולנד, משם אנו מאמינים מגיעים החשודים המרכזיים שלנו".

 

בחודשים האחרונים מנהלת המשטרה הבריטית חיפוש חובק עולם אחר מקאן, שהייתה בת 3 כשנעלמה, וחיברה גרסה שונה לאירועים שסבבו את מה שנראה כמו חטיפתה. מקאן נעלמה ב-3 במאי 2007, ככל הנראה בין השעות 21:00 ל-22:00 בערב, בזמן שהוריה סעדו עם חברים בכפר הנופש פראיה דה לוז בדרום פורטוגל. מאז נוהלה חקירה בפורטוגל שלא הניבה תוצאות, ולמרות פנייה של הוריה של הילדה והתגייסות אפילו של ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, לא אותרה הילדה. ביולי נפתחה החקירה מחדש בבריטניה ורדווד אמר שישנם 38 אנשים שיכולים להיות קשורים לאירוע.

 

במהלך הקיץ נשלחו בקשות מהסקוטלנד יארד ל-31 מדינות, רובן באירופה. הבקשות נגעו לאנשים שיכולים היו להתעניין בילדה וכן לגבי כמה מספרי טלפון לא מזוהים של שוהים באתר הנופש בפורטוגל בשעות שנעלמה מקאן. רוב השוהים באתר הגיעו מהולנד, אירלנד, גרמניה ובריטניה.

 

גם הוריה של מדלן, קייט וגארי, יופיעו בתוכנית הפשע של רשת BBC ויבקשו שוב מכל מי שראה או שמע לחשוף מידע חדש על היעלמותה של בתם. מהלך זה מראה כי הסקוטלנד יארד לא מתייחס להורים כחשודים, כפי שעשתה משטרת פורטוגל, והם גם משותפים במידע החדש שמגיע. "אנחנו מקווים שהופעתם בתוכנית הטלוויזיה תספק מידע חדש שיוביל לפריצת דרך ולמציאתה של מדלן", אמר דובר המשפחה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הקלסתרון של המבוקש לחקירה
צילום: רויטרס
צילום: EPA
מדלן מקאן
צילום: EPA
מומלצים