שתף קטע נבחר

חדש בלימודי רפואה בת"א: קורס כתיבה בוויקיפדיה

בקורס ראשון מסוגו בישראל, ילמדו הסטודנטים לרפואה באוניברסיטת תל אביב כיצד לכתוב ולערוך באנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה - תמורת נקודות אקדמיות. בסוף הקורס יוכלו התלמידים לכתוב ערכים חדשים בנושאי רפואה ובריאות, להעשיר ערכים קיימים ולשפר את אמינותם

ויקיפדיה מגיעה לאקדמיה: אוניברסיטת תל אביב פתחה קורס חדש לסטודנטים לרפואה, שבו יילמדו רזי העריכה באנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה. מדובר בקורס בחירה שיזכה בנקודות אקדמיות, ובסיומו יכתבו התלמידים ערכים רפואיים חדשים ויעשירו ערכים קיימים. 

 

 

עוד חדשות בריאות:

 

ברחבי העולם וגם בישראל מתקיימים כמה שיתופי פעולה בין מוסדות חינוך ואקדמיה לוויקיפדיה, שבמסגרתם נכתב ערך בוויקיפדיה כמטלה אקדמית. אולם, זו הפעם הראשונה בישראל שבה ייכתבו ערכים במוסד אקדמי במסגרת קורס ייעודי המוקדש כולו ללימוד על האנציקלופדיה הפופולרית. 

  

ויקיפדיה היא אנציקלופדיית תוכן חופשית הפועלת באינטרנט. היא מנוהלת ומתופעלת בידי קרן ויקימדיה, מוסד ללא כוונת רוח שמרכזו בארצות הברית. ראשיתה של ויקיפדיה כפרויקט מיקור המונים בשפה האנגלית שהחל ב-15 בינואר 2001. נכון לאפריל 2013, פועלים מיזמי ויקיפדיה ב-285 שפות שונות וויקיפדיה הוא האתר העשירי הנצפה בישראל.

 

הקורס החדש הוא כאמור קורס בחירה אשר יזכה את הסטודנטים בקרדיט אקדמי מלא. לאורך סמסטר שלם ילמדו הסטודנטים כיצד לערוך ערכים בממשק ויקיפדיה, ייפגשו עם כותבים מוויקיפדיה העברית והאנגלית, ירכשו את היכולת לבדוק את אמינות הערכים וילמדו על זכויות יוצרים. בסופו של הקורס יכתבו בעצמם ערכים בנושאי בריאות ורפואה. 

 

שני אבנשטיין, חברת הוועד המנהל של עמותת ויקימדיה ישראל ויוזמת הקורס, ציינה כי ויקיפדיה היא היום האתר החמישי בגודלו בעולם. לדבריה, "הסטודנטים שישתתפו בקורס יתרמו ליצירת תוכן חופשי בוויקיפדיה העברית, אשר ישמש את הציבור הרחב בחינם. אנו מקווים שהסטודנטים ישתמשו בידע ובניסיון שירכשו בקורס ויהפכו לעורכים קבועים מעבר למסגרת הקורס, ובכך יגדילו את מספר העורכים המתנדבים בוויקיפדיה, התורמים מזמנם החופשי להגדלת מאגר הידע האנושי הגדול בעולם".

 

פרופ' יוסי מקורי, דקאן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, בירך על היוזמה החדשה וציין כי בעידן שבו הציבור כולו תר ברשת אחרי מידע על בריאות, יש חשיבות רבה מאוד להקניית ידע לסטודנטים בכתיבת ערכים בנושאי רפואה ובעריכתם. "אני משוכנע שהסטודנטים שישתתפו בקורס ישדרגו לאין ערוך את הרמה של המידע הרפואי שיהיה זמין לציבור ברשת", אמר פרופ' מקורי.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הסטודנטים ילמדו לערוך בממשק ויקיפדיה
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים