שתף קטע נבחר

עבר את הגבול: מקרי פוליו התגלו בסוריה

בימים האחרונים התקבלו דיווחים כי כמה אנשים בסוריה בשיתוק בשל נגיף הפוליו. במשרד הבריאות הזהירו את בתי החולים הקולטים פצועים מהמדינה השכנה לשים לב לסימני פוליו. בישראל, לא התגלו עד כה חולים במחלה

איום הפוליו מתרחב: מקרים ראשונים של פוליו (שיתוק ילדים) בבני אדם התגלו בימים האחרונים בסוריה. ככל הנראה, מדובר באותו זן של נגיף שהתגלה גם במצרים ובישראל. משרד הבריאות מזהיר את בתי החולים בצפון: תהיו ערניים לסימני שיתוק בבני אדם.

 

את אפליקציית הבריאות לסמארטפון כבר הורדת? הורידו לאייפון או לאנדרואיד   

 

חיסון הפוליו - התפתחויות אחרונות:

הוחלט: חיסון חי לפוליו חוזר לשגרת החיסונים

מש' הבריאות: 300 ילדים חולים יישארו בבית עד נובמבר

עושים סדר: מי צריך להימנע מחיסון הפוליו?

פוליו: איפה מתחסנים ועד מתי אפשר?

 

נגיף הפוליו נמצא באזור מזרח התיכון כבר כמעט שנה. בדצמבר האחרון הוא התגלה בביוב במצרים, ובפברואר השנה הופיע לראשונה גם בדגימות ביוב בישראל. בחודשים האחרונים חוסנו כמעט מיליון ילדים עד גיל 9 נגד המחלה. עד כה לא התגלו חולים בה לא אצלנו ולא במצרים.

 

בימים האחרונים התברר כי הנגיף האלים גרם לשיתוק בבני אדם בסוריה. עוד לא ידוע פרטים על החולים, אולם ארגון הבריאות העולמי עוקב כעת בדאגה אחר המתרחש במדינה השרויה במלחמת אזרחים קשה. לאחרונה הזהירו מספר מומחים כי המצב הקשה בסוריה עלול לגרום להתפרצות מגפות קשות כתוצאה מהתנאים הירודים במדינה.

 

בשל הופעת המקרים בבני אדם, הזהיר אתמול משרד הבריאות את בתי החולים פוריה וזיו, הקולטים פצועים מסוריה, להיות ערניים לסימני פוליו בבני אדם.

 

בכיר במערכת הבריאות אמר אמש כי מקרי התחלואה בסוריה מעידים על הסיכון הסביבתי הנשקף מהנגיף, ואמר כי חיסון הילדים מצמצם את האפשרות להופעת מקרים כאלה בישראל.

 

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הנגיף עבר את הגבול לסוריה
צילום: AFP
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים