שתף קטע נבחר

ליברמן על טורקיה: להפסיק להשלות עצמנו

ארצות הברית חשפה, טורקיה תקפה וישראל מגיבה. "אני מקווה שכולנו נפסיק להשלות את עצמנו ונבין את המציאות שבה אנו חיים ואת ההבדל בין רצוי למצוי", הדגיש יו"ר ועדת חוץ וביטחון בסטטוס בפייסבוק

המתח האזורי שהביא עמו הדיווח האמריקני על חשיפת פעילות מודיעינית ישראלית באיראן על ידי טורקיה עורר תגובות רבות בטורקיה ובישראל. בין הטענות הטורקיות לטביעת אצבע ישראלית מאחורי הפרסום והגיבוי לראש המודיעין שעמד במרכז הפרשה, הצהיר הערב (שבת) ח"כ אביגדור ליברמן כי הוא אינו מופתע מהשתלשלות האירועים. "טורקיה בראשות ארדואן איננה מעוניינת בשיפור היחסים עם ישראל. אני מקווה שכולנו נפסיק להשלות את עצמנו ונבין את המציאות שבה אנו חיים ואת ההבדל בין רצוי למצוי", הדגיש.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

קרובי הישראלי ש'נהרג' בסוריה: הוא התקשר

בהלת החונק מתל אביב. השבוע לפני

 

בסטטוס שפרסם בדף הפייסבוק שלו, הבהיר יו"ר ועדת החוץ והביטחון כי התנגד להתנצלות הישראלית בפני טורקיה על אירועי המשט לעזה, וחשב שזו "לא תביא לשיפור היחסים בין המדינות אלא רק תפגע במעמדה של ישראל באזור ותשחק לידי הגורמים הקיצוניים במזרח התיכון, וביניהם גם טורקיה של ארדואן האיסלאמיסט הקיצוני".

 

הוא הוסיף כי לא הופתע מהאשמותיה של טורקיה שישראל היא זו שעומדת מאחורי הפרסום ב"וושינגטון פוסט" והדגיש כי הוא "איננו יודע אם בכלל הייתה רשת ריגול כזאת. גם ההאשמה הטורקית שישראל עומדת מאחורי הפרסום כדי להימנע מתשלום פיצויים למשתתפי משט המרמרה, כמו ההאשמות הקודמות כאילו ישראל עמדה מאחורי המהומות של מפגינים טורקים בכיכר טקסים ודבריו של ארדואן על כך שיש לו

'מסמכים והוכחות' שישראל עמדה גם מאחורי ההפיכה במצרים שהביאה להדחת מורסי, היא חסרת כל בסיס".

 

בעל הטור האמריקני דיוויד איגנשיוס, שמקורב למקורות בכירים בממשל אובמה, כתב ב"וושינגטון פוסט" כי טורקיה גילתה למודיעין האיראני את זהותם של עד עשרה מרגלים מקומיים שנפגשו בטורקיה עם מפעילם מהמוסד. העיתון ציין שהמודיעין הישראלי הפעיל חלקית את רשת המרגלים באיראן מטורקיה בשל התנועה הנוחה לאורך הגבול בין שתי המדינות. לפי הדיווח, מקורות יודעי דבר הגדירו את המהלך הטורקי כ"אובדן מודיעין משמעותי שנועד לפגוע בישראל". בדיווח האמריקני צוין עוד כי ישראל חושדת בחקאן פידאן, ראש המודיעין הטורקי שמקורב לשלטון האיראני, כמי שהעביר את המידע הרגיש לטהרן.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
ליברמן
צילום: אלי מנדלבאום
חקאן פידאן, ראש המודיעין הטורקי
מומלצים