שתף קטע נבחר

קסם: מיליון צפיות ביומיים

איך הסרטון יודע באיזו שקית בחרתם על המסך? למי שלא אוהב קסמים שהוא לא מבין - ספוילר מתמטי בפנים

לקוסם ריצ'ארד ווייזמן יש ערוץ יוטיוב פופולרי, שבו הוא מעלה טריקים, קסמים, מתיחות ודרכים לנצח בהתערבויות קטנות, וידאו שהעלה לפני יומיים זכה למליון צפיות. הסרטון מאפשר לכם, לכאורה, לבחור שקית - כאשר בסוף הוא מצליח לגלות במה בחרתם ועושה משהו מפחיד.

 

 

ועכשיו להיות האבא שאומר "אני יודע איך עשו את זה": ווייזמן כמובן לא באמת קרא את המחשבות דרך האינטרנט, ומדובר בטריק חשבוני די פשוט, שתחשבו עליו פעם הבאה כשאתם צופים בקסם מבקש ממישהו לבחור שקית, קלף או כל דבר אחר.

 

כך זה נעשה: לשם ההסבר נניח שהשקית השמאלית ביותר היא שקית מספר 1, והימנית ביותר היא שקית מספר 5.בהתחלה אומר לכם ווייזמן לזוז 5 פעמים ולהתחיל משקית מספר 1. מספר אי זוגי של פעמים לעולם יכריח אתכם להגיע לשקית מספר 2 או 4. תמיד כאשר מוסיפים מספר אי זוגי (במקרה הזה 1) למספר אי זוגי (במקרה הזה 5) ייצא מספר זוגי. כן, אפשר לזוז אחורה, אבל החוק הזה תקף גם למספרים שליליים. למשל 3 ועוד מינוס 1, ייצא 2.

 

 

 

וויזמן הוציא את שקיות מספר 1 ו-5, ותאורטית יכל להוציא גם את שקית מספר 3, אבל זה יותר מרשים אם משאירים אותה ונראה שיש באמת אפשרות בחירה. ברגע שהוא אומר לכם לזוז פעם אחת, אתם יכולים להגיע רק לשקית מספר 3.

 

ועכשיו כששוב זזתם רק צעד אחד, ויש רק שתי שקיות, בחרתם בשקית מספר 4, ששם הבובה הייתה כל הזמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים