שתף קטע נבחר

התעורר הקצין שנפצע קשה בתקרית בעזה

סג"מ אחיה קליין, שנפצע קשה מפיצוץ מטען ליד גדר המערכת ביום חמישי, התעורר ומתקשר עם סביבתו. הוא יזדקק לניתוחים נוספים, אולם הרופאים אופטימיים לגבי הצלת מאור עיניו. הרמטכ"ל גנץ: איום המנהרות משמעותי

קצין צה"ל סג"מ אחיה קליין שנפצע ביום חמישי בתקרית ברצועת עזה התעורר בבית החולים סורוקה בבאר שבע. מבית החולים נמסר כי הוא מדבר ומתקשר עם סביבתו. עם זאת, הפציעה בעיניו עדיין מוגדרת קשה, והוא יזדקק לניתוחים נוספים. עוד נמסר כי הרופאים מגלים אופטימיות זהירה לגבי הצלת מאור עיניו.

 

עוד חדשות בארץ:

 

סג"מ קליין מכפר עציון נפצע באורח קשה מפיצוץ מטען כאשר פעל במסגרת המשך חשיפת מנהרת הטרור שאותרה בגדר המערכת לפני חודש. חייל נוסף נפצע בינוני, וסגן אלוף ורב סרן נפצעו קל. החמישה, לוחמי הנדסה קרבית, אושפזו בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

 

סג"מ אחיה קליין, מימין        (צילום: חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות) (צילום: חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות)
סג"מ אחיה קליין, מימין (צילום: חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות)

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ביקר את הלוחמים שנפצעו בתקרית ואמר: "אני כאן להביע תודה והערכה ליחידות וללוחמים שלנו הפועלים גם במקרים שבהם יש סכנת חיים, כמו שאנחנו רואים במקרה הזה, שבו החבר'ה נפצעו, ובכל זאת המשימה הושלמה".

 

באשר לעזה הבהיר גנץ: "נמשיך את הפעילות ברצועה. איום המנהרות הוא משמעותי, ונמשיך לפעול מולו ככל שיידרש. שנה לאחר מבצע 'עמוד ענן' המציאות הביטחונית הרבה יותר טובה. ברור שנותרו איומים רלוונטיים מתוך רצועת עזה. אנחנו ממשיכים להתמודד איתם ונמשיך להתמודד איתם. כפי שאמרנו בעבר - יהיה שקט, יהיה שקט, יהיה רעש - יהיה מאוד כואב בצד השני".

התקרית בשבוע שעבר          (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
התקרית בשבוע שעבר (צילום: רועי עידן)

 (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
(צילום: הרצל יוסף)

 (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
(צילום: הרצל יוסף)
 

האירוע התרחש גם על רקע עזיבת חיילי צה"ל את עמדות השמירה ביישובים בעוטף עזה. בשבוע שעבר הסתיימה האבטחה של צה"ל ב-13 יישובים בעוטף עזה והחיילים העבירו את האחריות על האבטחה לידי התושבים. בהתייחסו לביטול האבטחה ביישובי עוטף עזה אמר: "נמשיך להגן על התושבים. אנחנו מאוד מעריכים אותם ומאוד מעריכים את המנהיגות שלהם".

 

הבוקר ביקר את הפצועים גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ואמר: "תופעת המנהרות מדאיגה אותנו. חמאס ראה בזה דרך להכין תשתית לפיגועים נגדנו. אנו רואים את חמאס אחראי מתוקף היותו עוסק בחפירה ושולט בעזה. שקט ייענה בשקט".

 

יעלון הוסיף: "כל פרובוקציה תיענה בתגובה קשה משלנו. אין קשר בין מה שקורה ברצועת עזה לבין המשא ומתן עם הפלסטינים.

חמאס מורתע, ולכן שומר על שקט, אך מכין את עצמו לחידוש האלימות באמצעים שונים. המנהרות זה חלק מההכנות שלו לעתיד".

 

בתגובה לתקרית ביום חמישי פתח צה"ל באש. הפלסטינים דיווחו שאדם אחד נהרג ואחד נפצע. לפי הדיווחים ברצועה, ההרוג הוא רביע ברכה, בן 21. הוא וגם הפצוע משתייכים לזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. בהמשך תקף חיל האוויר מנהרה בדרום הרצועה.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות
סג"מ קליין
צילום: חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות
צילום: הרצל יוסף
פינוי הפצועים לסורוקה בשבוע שעבר
צילום: הרצל יוסף
צילום: יוסי זליגר
הרמטכ"ל גנץ. "איום המנהרות משמעותי"
צילום: יוסי זליגר
מומלצים