שתף קטע נבחר

עמיר פלג

הסמרטוטים / פלג בחמישי

המסקנות האמיתיות של הוועדה שהקימה שרת הספורט להבראת הכדורגל: פרופ' זליכה הוא שפן שפוחד לדבר, וצחי פישביין חנפן חסר כבוד

הרכיכות

זליכה שותק, פישביין מלקק

 

עשרה חברים, שני משקיפים, שני רכזים, ארבעה עורכי דין, שלושה רואי חשבון, שני מאמנים מנוסים ושחקן עבר בנבחרת. כך נראתה הוועדה להבראת הכדורגל שהקימה שרת הספורט. בראשה עמד פרופסור, שקיבל שני עוזרים בעלי תואר דוקטור, ובסוף מי שמחליט מה יהיה זה יו"ר ההסתדרות. תחי רפובליקת הבננות.

 

 

מה שקרה מאז הגשת המסקנות מבטא בצורה מושלמת את עליבותו של משרד הספורט ואת עלבונם של חברי הוועדה בראשות ירון זליכה. העובדה שיו"ר ההתאחדות אמר עליו ש"המוח שלו רקוב", קרא ליו"ר הטוטו צחי פישביין "שקרן", ואחיו כינה אותו "סמרטוט", לא הפריעה לצדדים לפצוח במסחרה מבישה, שהסתיימה בהתרפסות מביכה.

 

לבנת, זליכה ופישביין (איור: אופיר בגון) (איור: אופיר בגון)
לבנת, זליכה ופישביין(איור: אופיר בגון)

 

יו"ר הטוטו, שאבי ועמוס לוזון שמו עליו אחת־שתיים איקס, זה שרק שבועיים קודם הטיח ביו"ר ההתאחדות "לא אאשר אף הסכם שלא יכלול את עזיבתך" , חייך פתאום למצלמות, טפח על שכמו של הצ'ילבה, ואמר בלי למצמץ "יש ללוזון תפקיד אדיר בכדורגל. אני לא מחליט מי יהיה יו"ר ההתאחדות. אבי תרם הרבה מאוד לענף והוא עוזר לי מאוד. יש לו עבר, הווה ולדעתי גם עתיד בענף, אבל באיזו צורה - זו החלטה שלו". לשמוע - ולהקיא.

 

בעקבות התמונות הקשות, החלטתי להרים טלפון לראש הוועדה פרופ' זליכה, ולשמוע מה יש לו לומר על ההתקפלות וההתרפסות. "אני לא רוצה להגיב", השיב לי האיש שזכה בעבר בתואר "אביר איכות השלטון" ובעוד כמה אותות ומופתים. אבל אתה לא מאלה שפוחדים להגיד מה שהם חושבים, ניסיתי שוב. "באמת אין לי מה להגיד", ענה לוחם הצדק, שבעבר לא דפק חשבון לממשלת ישראל ולעומד בראשה. עשו מהדו”ח שלכם מסחרה, לחצתי. "אמרתי דברים מאוד ברורים, אני לא רוצה לדבר", התעקש הגבר־גבר שלא חס בעבר על פקידי האוצר הבכירים. אבל זהו, את החבילה שלו ממשרד הספורט הפרופסור לקח, ואל תטרידו אותו יותר בנושאי כדורגל.

 

"מאוד מפתיע אותי שזליכה שותק, כי כבר בישיבה הראשונה נאמר לנו שהוא היחיד שמוסמך לדבר", סיפר לי אתמול אחד מחברי הוועדה.

 

ולא פחות מעיקה שתיקתה של השרה לבנת. מיניסטר שמעוניין לקבור נושא, מקים ועדה, ואחריה עוד אחת שתבדוק את יישום המסקנות של הוועדה הראשונה. לוזון ושות' ליגלגו על ראש הוועדה שמינתה, עשו צחוק משלישה לענייני הימורים, אבל לימור עושה קולות של שטיח ואנשיה עולים לרגל ללשכת יו"ר ההסתדרות. באה לנקות את הלכלוך, ונשארה עם שני סמרטוטים סחוטים.

 

הלוזונים סימנו עליו איקס. פישביין (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הלוזונים סימנו עליו איקס. פישביין(צילום: ראובן שוורץ)

 

לפישביין, אגב, אפילו לא ניסיתי להתקשר, כי זה היה כרוך בהליכה לבית המרקחת וברכישת כדורים נגד בחילה. עמוס לוזון ידע כנראה על מה הוא מדבר. סמרטוטו.

 

השכונה

עידו חג'ג' מתחכך עם סלבס

 

שפל נוסף בברדק הניהולי בהפועל ת"א. עידו חג'ג', שמחזיק ב־5 אחוזי שליטה במועדון, החליט להתחכך ולעשות רושם על כמה מידידיו הסלבריטאים, ואירגן שלשום משחק בינם לבין שחקני הקבוצה. שכונה כזאת לא הייתה במתחם וולפסון אפילו בעידן אלי טביב.

 

לפי התוכנית המקורית היו אמורים להשתתף באירוע שלישיית מה קשור, שהם אוהדי בית"ר ירושלים, והאוהד האדום אייל קיציס, חברו הטוב

 של טביב, אלא שארבעתם קיבלו כנראה רגליים קרות בעקבות מחאת אוהדי הפועל. וכך נאלץ המנג'ר חג'ג' להתייצב למשחק בהרכב חסר, אבל עדיין עם שני כוכבים נוצצים – אקי אבני וצביקה פיק. בלטו בהיעדרם: אלירז, ג'קי וקותי.

 

עם זאת חשוב לציין שבין השחקנים שחיזקו את קבוצת הסלבריטאים היה גם סיימון כץ, עוד אחד מהבעלים, שיש לו 4 אחוזי שליטה (במועדון, לא בכדור), ועוד כמה סחבקים שחג'ג' הביא מטעמי שופוני.

 

את הפארסה הזאת היו אמורים למנוע כמובן בעל הבית הראשי, חיים רמון, שלמרות ה־50 אחוזים שלו איבד שליטה כבר מזמן, והמאמן רן בן־שמעון, שהיה חייב להסביר למר חג'ג' שקבוצת כדורגל מקצוענית לא יכולה להתנהל כמו שכונה ושאת יחסי הציבור הילדותיים שלו יעשה בפגרה. בטח לא באימון לקראת משחק.

 

לא מנע את הפארסה. רמון (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
לא מנע את הפארסה. רמון(צילום: עוז מועלם)

 

אבל המאמן, שהתבכיין אחרי התיקו הביתי מול רעננה שזה נראה "כמו משחק בין קבוצת בוגרים לקבוצת נוער", לא השמיע הפעם קול. למרות שזה נראה כמו משחק בין קבוצת בוגרים לקבוצת אינפנטילים.

 

הבכיין

עודד קטש בורח מאחריות

 

בשבוע שעבר כתבתי כאן על יוסי מזרחי, מאמן מכבי נתניה שהוביל 1:2 על מכבי הרצליה, הפסיד 3:2, ובסוף הפיל את התיק על שחקן מחליף. היום נארח בפינתנו "מאמנים פשלנים שבורחים מאחריות" את הטפלון הידוע עודד קטש.

 

הטפלון הידוע. קטש (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
הטפלון הידוע. קטש(צילום: ראובן כהן)

 

בהפסקת המשחק מול מכבי חיפה הובילה הפועל אילת שלו 31:40, אבל אז איבדו המאמן ושחקניו את הראש והובסו 88:73. "מאמן יכול לסבול אם יש לו חוליה חלשה אחת או שתיים", התבכיין קטש בסיום, "אבל תשעה שחקנים ביחד, רכים ועצלנים, ואף אחד לא מגלה אחריות. השחקנים יצטרכו לתת את הדין על מה שהיה פה. למעט ניצן חנוכי כולם היו שערורייה ולא היה לי כבר את מי להחליף. זה עניין מנטלי, כי בחצי הראשון תוכנית המשחק עבדה".

 

הבנתם? בחצי הראשון, כשאילת הובילה, זה קרה בזכות תוכנית המשחק שלו. בחצי השני, כשהיא הובסה, זה בגלל המנטליות של השחקנים.

 

קבוצת כדורסל יכולה לסבול אם יש לה חוליה חלשה או שתיים, אבל כשהיא מוכנה רק למחצית אחת משתיים, החוליה הזאת היא המאמן.

 

הפייטר

איפה היה יואב כץ ב-1967

 

תמיד כשהפועל חיפה מנצחת כמה משחקים רצופים, יואב כץ תופס ביטחון, תרתי משמע. השבוע למשל הוא הגיע לאימון, הרצה לשחקניו על מלחמת ששת הימים, ודרש מהם "ליישם את האסטרטגיה של חיל האוויר". קצת מוזר, כי בסיום ההרצאה הוא דווקא ביקש מהם "להוריד פרופיל".

 

"נתתי להם דוגמאות על המהירות והיעילות של הצבא במלחמת ששת הימים", סיפר רב־קשקשן במיל' לתקשורת. "הצבא תידלק את המטוסים בשש דקות, מה שיכול היה לקחת שעות, היו 600 גיחות עם 120 מטוסים והיות שהם תידלקו מהר, הם עשו פי שלושה גיחות. זה משול לכמות הריצה של השחקנים על המגרש, בכך שהם מכסים פי שניים את השטחים במגרש ביחס ליריב".

 

איפה הוא היה ב-67? כץ (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
איפה הוא היה ב-67? כץ(צילום: ראובן כהן)

 

עכשיו נראה כמה התדרוך הזה ישפיע בשבת באשדוד, כי בכל זאת, כץ עבר כאן עבירה קשה של ביטחון שדה. בניגוד להפתעה המוחלטת שיצחק רבין הכין למצרים, לסורים ולירדנים במלחמה ההיא, הרמטכ"ל של הפועל חיפה שיתף את האויב בטקטיקה האווירית שלו, ועכשיו גם השחקנים של אשדוד יוכלו לתדלק הרבה יותר מהר.

 

מעבר לעניין הזה, דרישת בעל הבית משחקניו שיקחו דוגמה מצה"ל החזירה אותי חמש שנים אחורה, כאשר זרם המים בקריית־חיים נותק בגלל אי־תשלום חוב, ואימוני קבוצות הבוגרים והנוער של הפועל חיפה בוטלו. "השחקנים לא פרימדונות והם יכלו להתקלח בבית", התלונן אז כץ לתקשורת, והוסיף: "מה קרה, הם צעירים שעשו צבא"... העיקר שעכשיו הוא רוצה שיהיו לוחמים.

 

ואגב, אתם יודעים מתי יואב עזב את הארץ? בדיוק בשנת 1967. עד כדי כך חיל האוויר הרשים אותו, שהוא תידלק מהר־מהר, וטס לאמריקה.

 

המותחן

פתיחה מוחצת לליגת הנשים בכדורגל

 

ביום חמישי האחרון יצאה לדרך עונת 2013/14 של ליגות הנשים בכדורגל, ושימו לב לדיווח שמצאתי באתר ההתאחדות. "לאחר התחזקותן של מספר קבוצות וצירוף שחקניות זרות לליגה", נכתב שם, "העונה הקרובה צפויה להיות מותחת ומעניינת במיוחד".

 

מרוב מתח ועניין, החלטתי לבדוק את תוצאות שני המחזורים שנערכו עד כה, ושימו לב לתוצאות. מחזור ראשון: מכבי באר־שבע - מכבי חולון 9:0, אס"א ת"א - הפועל פ"ת 1:7, מכבי כישרונות חדרה - מ.ס קריית־גת 1:4, בנות סכנין - רמת־השרון 4:0. מחזור שני: אס"א ת"א - קריית־גת 0:2, מכבי באר־שבע - כישרונות חדרה 8:0, הפועל פ"ת - בנות סכנין 1:5. מה זה מעניין, אפשר לחתוך את המתח בסכנין.

 

מילה זו מילה

19.8.13 - "אנחנו יכולים לסיים בפלייאוף עליון, גם בשנה שעברה פרשנים אכלו את הכובעון"

 

רפי יצחק, יו"ר רמת־השרון, באירוע פתיחת העונה. שלשום הוא נאלץ לבלוע את הגלולה והתפטר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
לימור לבנת
צילום: אורן אהרוני
מומלצים