שתף קטע נבחר

האחים כהן עם טימברלייק ואייזק, בחינם

לאחר שהביאו לתחייתו של הפולק האמריקני ("אחי, איפה אתה?"), חוזרים האחים כהן ועושים זאת ב"Inside Llewyn Davis", עם ג'סטין טימברלייק ואוסקר אייזיק. האזינו לפסקול היפהפה. וגם: דבנדרה בנהארט בקליפ חדש, ורוק משובח מניו זילנד להאזנה חופשית

קליפ השבוע

הילדגרד פון בינגן היתה נזירה גרמניה במאה ה-12, שבניגוד לרוב אחיותיה למסדר הנזירות, פרצה את מעגל התפילה והביטול העצמי ועסקה בהתלהבות בהלחנה, מיסטיקה ופילוסופיה. אשת רנסנס אמיתית, לפני הרנסנס האמיתי.

 

 

אהוב המדור דבנדרה בנהארט כתב שיר נפלא בשם "Für Hildegard von Bingen" ועכשיו הוא מלווה אותו בקליפ שחור-לבן כובש במיוחד, כולל ריקודים בחשיכה.

 

ארוחת החינם של השבוע

לפני 13 שנה לקחו אותנו האחים כהן למסע המופלא הביתה בסרטם "אחי, איפה אתה?". בנוסף לגיבור הסרט, שמנסה לחזור הביתה במסע אודיסאי מחוכם, היתה בסרט עוד שיבה מעניינת: שיבתה של מוזיקת הבלו-גראס והפולק של שנות השלושים למרכז הבמה. אף אחד לא צפה מראש את ההצלחה האדירה של זכה הפסקול, בהפקתו של המוזיקאי המצוין טי בון ברנט (מי שניגן עם דילן והפיק אלבומים לבי בי קינג, אליסון קראוס, קאונטינג קרואוז ורבים אחרים).

 

הפסקול תפס את המקום הראשון במצעד המכירות האמריקאי (הישג כביר לפסקול מקורי), זכה בגראמי לאלבום השנה ונתן דחיפה עצומה לתחייתו של הפולק האמריקאי, תחייה שאנחנו רואים היום בהצלחת הענק לה זוכים בשנים האחרונות הרכבים כמו Mumford and sons, The Avett brothers ו-The Lumineers.

 

 

עכשיו מתרחשת שיבה נוספת: האחים כהן חוזרים למוזיקת הפולק האמריקאית, בסרטם החדש Inside Llewyn Davis, שמספר את סיפורו של מוזיקאי פולק בסצינת תחיית הפולק הניו יורקית של תחילת שנות השישים, אותה סצינה שהצמיחה את בוב דילן וגם את טי בון ברנט. ברנט חוזר לנצח על הפסקול, מביא איתו את הבחור שהרוויח הכי הרבה מתחיית הבלוגראס והפולק של העשור האחרון - מרקוס מאמפורד, הסולן של מאמפורד ההם - ולא שוכח להצדיע לדילן ולדייב ואן רונק, שניים מגיבורי הסצינה המקורית. הפסקול, אם לא היה ברור עד עכשיו, הוא פנטסטי. למרבה השמחה, הוא גם ניתן להאזנה במלואו באתר של NPR.

  

אמן השבוע

משהו טוב קורה באוסטרליה וניו זילנד בשנים האחרונות, והנה עוד הוכחה. Ghost wave נשמע כמו עוד ז'אנר שהמציאו בפיצ'פורק אבל הוא בעצם שם של להקת רוקנרול ממש ממש טוב מאוקלנד, ניו זילנד. אלבום הבכורה שלהם, Ages, יצא בקיץ האחרון והוא בחירה מעולה למי שגלש על גלי תחיית הרוק הבריטי בשנים האחרונות אבל התחיל להשתעמם קצת, ומחפש מישהו שיחזיר לו את הרוח למפרשים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך הסרט
ג'סטין טימברלייק ואוסקר אייזק. מתוך הסרט החדש של האחים כהן
צילום: מתוך הסרט
לאתר ההטבות
מומלצים