שתף קטע נבחר

פלאפון תפצה על תמונת אישה במכשיר חלופי

לקוח של החברה, אדם מסורתי, נתן את הטלפון שלו לתיקון וקיבל סלולרי חלופי. בבית מצאו בנו ורעייתו תמונת אישה בלבוש לא צנוע בזיכרון המכשיר. הבעל טען שהדבר גרם לו למשבר משפחתי, ופלאפון תשלם לו 10,000 שקל

בשנת 2010 שלח לקוח של חברת פלאפון את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו לתיקון וקיבל תמורתו מכשיר חלופי. הוא ביקש מבנו בן ה-16 לעדכן עבורו מספרי טלפון, אלא שאז נחשף הנער לתמונות של אישה זרה בלבוש לא צנוע, שככל הנראה הושארו במכשיר על ידי לקוח אחר.

 

 

הבן הראה את התמונות לאמו, שהאשימה את בעלה בניהול רומן. בתביעה שהגיש האב לבית משפט השלום בחיפה נגד החברה הוא טען שמכאן ואילך הידרדרה האווירה בביתו ונגרמה לו עגמת נפש רבה.

 

חברת פלאפון טענה שאינה יודעת כיצד הגיעו התמונות למכשיר ושלא מן הנמנע שהוא עצמו הכניס אותן. לטענתה קיים נוהל קפדני ביותר של מחיקת תכנים מטלפונים מחודשים בטרם הם מועברים ללקוחות. פלאפון טענה גם שיתכן שבנו של התובע הוריד את התמונות מהאינטרנט, אלא שהתובע הוכיח שאפשרות זאת הייתה חסומה במכשיר.

 

חיפשו שלום בית

השופטת רויטל באום נתנה אמון מלא בגרסת התובע וכן בעדים מטעמו. לדבריה ניתן היה להתרשם שהתובע ואשתו מצויים במצוקה אמיתית וכואבת בגין התמונות. רעיית התובע, אישה מסורתית, הסבירה שהמצב בבית הידרדר עד כדי כך שבני משפחה ומכרים נאלצו להתערב ולנסות לפשר בין בני הזוג.

 

השופטת ציינה גם שהנתבעת לא הצליחה להוכיח שהתכנים במכשיר נמחקו בטרם מסירתו ללקוח, ובכך חיזקה את גרסת התביעה. אף שפלאפון טענה שפעולה כזאת אכן בוצעה וכי היא מתועדת במחשביה, היא לא הראתה כל תיעוד שכזה.

 

לפיכך נקבע כי לתובע ולמשפחתו אכן נגרמה עגמת נפש. יתרה מכך, הוסיפה השופטת, בעת חקירת התובע ועדיו אף הגדילה הנתבעת ורמזה שהתובע אכן אשם ב"בגידה", בלא שהובאה על ידה כל ראייה לדבר, ותוך שהיא מעמיקה את הקרע בין התובע לבין אשתו.

 

השופטת פסקה שהחברה תפצה את התובע ב-10,000 שקל בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו, וכן בהוצאות משפט בסך 1,500 שקל ושכר טרחה בסך 3,500 שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלומי כהן
סניף חברת פלאפון
צילום: שלומי כהן
מומלצים