שתף קטע נבחר

מכה למשטרה: ראש ארגון פשע שוחרר הביתה

אבי רוחן וחנוך עצמון שנעצרו בחשד שהיו מעורבים בחיסול הכפול בצומת ירקונים בחודש יולי שוחררו הבוקר על ידי המשטרה למעצר בית של חמישה ימים. בית משפט השלום ברמלה קבע כי ההתפחות בחקירת הפיצוץ ברכב דלה

ראש ארגון הפשיעה אבי רוחן והעבריין חנוך עצמון, שנעצרו בשבוע שעבר בחשד למעורבות בחיסול הכפול בצומת ירקונים בחודש יולי, שוחררו הבוקר (יום ב') על ידי המשטרה למעצר בית של חמישה ימים. בית משפט השלום ברמלה קבע כי ההתפתחות בחקירת הפיצוץ ברכב, שממנו נהרגו דקל צפר ושרון פרחי, מינורית. עורך דינו של עצמון, ירום הלוי, אמר שמרשו מכחיש את המיוחס לו. "המשטרה צריכה להפסיק לרצות את הציבור במעצרי שווא", אמר אחד הסניגורים.

המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו. מכה למשטרה (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו. מכה למשטרה(צילום: אלכס קולומויסקי)

רוחן (משמאל) בבית המשפט ()
רוחן (משמאל) בבית המשפט
 

 

עצמון (מימין) עם עו"ד הלוי ()
עצמון (מימין) עם עו"ד הלוי

 

ב-25 ביולי בערב התפוצץ מטען חבלה במכונית מאזדה בצומת ירקונים הסמוך לפתח תקווה. שני הנוסעים במכונית, דקל צפר ושרון פרחי מראש העין, נפצעו אנוש ולאחר מכן נקבע מותם. במשטרה אמרו שמדובר במטען רב עוצמה ולנוסעי הרכב לא היה סיכוי. חקירת הפיצוץ הועברה ליחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז בפיקודו של ניצב ברונו שטיין. שני ההרוגים היו בדרכם לחתונה באזור פתח תקווה. מכרים שלהם סיפרו כי הם היו אמורים לקחת חבר נוסף.

 

אתמול ספגה המשטרה את המכה הראשונה לאחר שבקשתה להארכת מעצרם של השניים בחמישה ימים נדחתה על ידי בית המשפט. השופטת אפשרה להאריך את מעצרם ביום אחד בלבד, ואף אישרה לרוחן לצאת לברית של נכדו - שבה ישמש כסנדק, אולם ההחלטה שונתה בבית המשפט המחוזי. במשטרה הבינו את המתרחש והחליטו הבוקר לשחרר את השניים מבלי להביאם להארכת מעצר נוספת.

 

סנגורו של אבי רוחאן, עו"ד קובי בן שעיה, אמר ש"קולות הרקע שפיזרה המשטרה בעת מעצרם התפוגגו במהרה. מדובר במעצר ראווה בלבד עקב האירועים האחרונים. המשטרה הפיקה מצג שווא כאילו נתפסו הרוצחים האמיתיים, אולם כפי שטענתי לאורך כל הדרך מרשי חף מפשע לחלוטין ואין לו שום קשר לאותם חשדות שבגינן נעצר".

 

סניגורו של עצמון, עו"ד ירום הלוי, אמר בתגובה כי שחרורם של השנים מוכיח את טענתו כי מדובר במעצר מלאכותי. "זה מעצר מקומם שכל כולו נועד לרצות את הלך הרוח בציבור על חשבון חירותם של השניים, תוך רמיסת זכויותיהם", טען. "אני קורא למשטרה להפסיק את 'השתוללות' מעצרי השווא ולרכז את האנרגיות בחיפוש אחר ראיות חוקיות לשם פענוח פשעים".

 

רוחן טען לאורך כל מעצרו כי אין לו חלק בפרשה. במשטרה הגדירו אותו כאחד שהחל בקטן אך הפך לראש ארגון גדול, בעיקר בתחום ההימורים. בשנת 2007 הוגש נגד רוחן ונגד 15 נאשמים נוספים כתב אישום בגין חברות בארגון פשיעה שעסק בהפעלת הימורים בארץ ובעולם, כחלק מפרשת הטסת מהמרים לקזינו הישראלי באוגנדה. הוא הורשע בעסקת טיעון יחד עם שאר הנאשמים. בעבר הגדירה אותו המשטרה "שר האוצר של כנופיית פרדס כץ", וטענה כי הוא האיש שמימן את רצח אנשי כנופיית רמת עמידר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערן יופי כהן, ידיעות אחרונות
אבי רוחן
צילום: ערן יופי כהן, ידיעות אחרונות
עו"ד קובי בן שעיה
מומלצים