שתף קטע נבחר

רוצים דרכון אירופי? שלמו 650 אלף אירו

ממשלת מלטה, החברה באיחוד, החליטה למכור את אזרחות המדינה בתשלום חד פעמי שנועד למשוך "אישים ממעמד גבוה". התנאי היחיד: ללא רקע פלילי

הפרלמנט של מלטה אישר אמש (ג') מכירה של אזרחות המדינה הים תיכונית ב-650 אלף אירו למי שאינו מהאיחוד האירופי. ראש הממשלה של רפובליקת האיים, שבמרכז הים התיכון, ג'וזף מוסקט אמר כי התוכנית נועדה להכניס רווחים לצד משיכת אנשים "בעלי ערך גבוה" שעשויים להיות משקיעים פוטנציאליים במדינה.

 

עוד חדשות בעולם :

"המערב ידע על הונו של חמינאי ועצם עין"

העוצר נגמר: מצרים הסירה את מצב החירום

 

במלטה מעריכים שמכירת האזרחויות תכניס לממשלה המקומית 30 מיליון אירו בשנה הראשונה. כלומר ההערכות הן שבסביבות 45 רוכשים ישלמו את המחיר הגבוה שמקנה מגורים ועבודה ב-28 המדינות החברות באיחוד האירופי.

 

במרחק נגיעה מאיטליה: מלטה על המפה


View Larger Map

 

מלטה היא חברה באיחוד האירופי, חתומה על אמנת שנגן המאפשרת מעבר חופשי במדינות אירופה וכן בעלת הסכם לוויתור הצורך בוויזת כניסה לארצות הברית. הממשלה המקומית התחייבה כי המועמדים יעברו תהליך בדיקה כדי למנוע מכירת אזרחות לאנשים הקשורים לעולם הפשע.

 

החברה הבינלאומית שקיבלה ממשלת מלטה את הסמכות להוציא לפועל את המהלך היא "הנלי ושות". המנכ"ל אריק מייג'ור אמר לתקשורת המקומית כי בין 200 ל-300 איש צפויים להגיש מידי שנה בקשה לרכישת האזרחות. "זו תהיה פרוצדורה פתוחה ושקופה", הבטיח מנכ"ל החברה. התוכנית הממשלתית זכתה לביקורת חריפה מצד המפלגה הלאומנית מהאופוזיציה שהזהירה כי מלטה עשויה להפוך למדינת "מקלט מס", בדומה למדינות בקריביים. לאחר אישור המהלך בפלרמנט שוקלים באופוזיציה לאסוף מספיק חתימות שייאלצו את הממשלה להעביר את החוק במשאל עם.

 

מלטה, בדומה לאיטליה וליוון, נושאת בנטל "משבר ההגירה" של האיחוד בשל היותה יעד קל להסתננות מהגרים עניים מאפריקה המחפשים חיים חדשים ביבשת אירופה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: זיו ריינשטיין
מלטה. שווה לא רק בשביל הכניסה לאיחוד
צילום: זיו ריינשטיין
מומלצים