שתף קטע נבחר

אישום: חייל גנב אמצעי לראיית לילה מאל"מ

הפרקליטות הצבאית טוענת שחייל גנב ציוד בשווי 35 אלף שקל ממפקד החטיבה המופקדת על ההגנה על הגבול. הציוד הגנוב עדיין לא נמצא. החשד: מכר את הציוד למבריחים

פרשייה מביכה בעוצבת אדום החולשת על גבול ישראל-מצרים: כתב אישום שהגישה הפרקליטות הצבאית מייחס ללוחם צה"ל גניבת אמצעי מתקדם לראיית לילה מסוג "עדי", בשווי 35 אלף שקל, ממפקד החטיבה המרחבית שגיא. כך נודע ל-ynet. במקביל נמשכת חקירה בחשד שהחייל, ששימש קשר של סגן מפקד החטיבה, מכר את הציוד למבריחי גבול. הציוד הגנוב לא נמצא עד כה.

 

כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:

 

על פי כתב האישום, הגניבה התרחשה במהלך אחד החגים בספטמבר. מהחקירה עלה שהלוחם ניצל את העובדה שהמח"ט, קצין בדרגת אלוף משנה, יצא לביתו והציוד נשאר בג'יפ שבמפקדת החטיבה בהר שגיא. החשוד ניצל את גישתו ללשכת שני הקצינים הבכירים בגזרה כדי לקחת משם את המפתח של ג'יפ המח"ט ולקחת את הציוד לאור יום.

גבול ישראל-מצרים (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
גבול ישראל-מצרים(צילום: רועי עידן)

על פי החוקרים, את הציוד הוא העביר לקרוב משפחה שחיכה לו בכניסה למוצב בהר חריף, ולשם הגיע באמצעות טרמפ שנתן לו קצין אחר בחטיבה. על פי כתב האישום, החייל וקרוב משפחתו סיכמו שהציוד יימכר והשניים יתחלקו ברווחים.

 

באשר לגורל הציוד נמסר מדובר צה"ל: "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית".

 

אמצעי לראיית לילה נחשבים בצה"ל "צלם", כלומר הפקרתם זהה בחומרתה ובענישתה להפקרת נשק. מפקד החטיבה נחקר על ידי מצ"ח בפרשייה אך נוקה מחשד להתרשלות. חקירת מצ"ח, בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, צפויה להימשך ואחד מכיווני החקירה שנבדקים הוא שהציוד מיועד לשמש את חוליות ההברחה הפועלות בגבול מצרים, שעמן מתמודדים מדי לילה הכוחות בחטיבה המרחבית שגיא.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארכיון. אמצעי לראיית לילה
מומלצים