שתף קטע נבחר

אבו מאזן: מוכן לנאום בכנסת - אך ללא תנאים

הנשיא הפלסטיני הגיב להזמנתו של ראש הממשלה נתניהו להגיע לבית המחוקקים: "אם הוא יזמין אותי לומר את מה שאני רוצה - אני מוכן ללכת לשם"

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לו להגיע לביקור היסטורי ולשאת דברים מעל בימת הכנסת, הנשיא הפלסטיני אבו מאזן מאותת כי בתנאים מסויימים הוא יהיה מוכן לקבל את ההצעה. בראיון לתחנת הרדיו "קול רוסיה" לקראת ביקורו במוסקבה התייחס אבו מאזן להצעה ואמר כי בנימין נתניהו מציע לו להגיע, אך יחד עם זאת מכתיב לו מה הוא צריך לומר. "אם הוא מזמין אותי עם תנאים - אני לא אקבל תנאים, אבל אם הוא יזמין אותי לומר את מה שאני רוצה - אני מוכן ללכת לשם ולומר את מה שאני רוצה ולא את מה שהוא רוצה".

  

בביקורו ברוסיה צפוי אבו מאזן לעדכן את ההנהגה הרוסית בנוגע להתפתחויות במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים אשר מתקיים כזכור בתיווך אמריקני, וכן בממצאי דו"ח החקירה הבינלאומי שבדק את שרידי גופתו של יאסר ערפאת וקבע כי ישנו סיכוי גבוה לכך שהוא הורעל. אבו מאזן צפוי גם להעלות על סדר היום של ביקורו ברוסיה את המצב בסוריה ועל תמיכתם של הפלסטינים בפתרון המצב דרך שיחות ומשא ומתן.

 

ביום שני האחרון נשיא צרפת פרנסואה הולנד התארח בכנסת ונשא דברים. ראש הממשלה נתניהו נאם גם כן ואמר: "אני קורא לאבו מאזן מכאן: בוא נשבור את הקיפאון, בוא לכנסת ישראל, אני אבוא לרמאללה. עלה על הבמה הזו והכר באמת ההיסטורית - ליהודים יש קשר קרוב ל-4,000 שנה לארץ ישראל. היהודים הם עם בר זכות הגדרה עצמית ובשלום אמת יסתיימו כל תביעות הפלסטינים למדינת ישראל, לרבות תביעות לאומיות על שטחה וריבונותה של המדינה".

 

נתניהו הוסיף כי "בבית הזה אמרתי כמה פעמים שאני מקבל את פתרון שתי מדינות לשני עמים וזאת במסגרת שלום אמיתי וסיום הסכסוך בצד הסדרי ביטחון איתנים לישראל. לא כל הח"כים בבית מסכימים לדבריי אלו אבל לגבי דבר אחד רובנו מאוחדים - כדי שהשלום יהיה אמיתי עליו להיות דו-סטרי. אי אפשר לבקש מהיהודים להכיר במדינת לאום פלסטינית מבלי לדרוש מהפלסטינים להכיר במדינת הלאום של העם היהודי".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן
צילום: AP
מומלצים