שתף קטע נבחר

עימות חזיתי

ערב המשחק מול מכבי חיפה (א', 20:10), בהפועל ת"א חושבים גם על הדרבי ורוצים להגיע אליו במרחק של לא יותר מ-5 נקודות ממכבי. כדי שזה יקרה, האדומים יצטרכו להתחיל לשמור על יציבות ובן-שמעון הבהיר לחניכיו: "רוצה שתראו את הכח שלנו". הירוקים לא מתכוונים לוותר: "זה משחק מפתח". עידן ורד בהרכב

פער של 8 נקודות ממכבי ת"א במחזור העשירי? לזה לא ציפו אפילו אחרוני הפסימיים בהפועל ת"א. ההפרש עוד יכול להצטמק הערב (א', 20:10) ל-5 אם השחקנים של רן בן-שמעון יצליחו לנצח את מכבי חיפה בתחילת סדרת משחקים בעלת משמעות להמשך העונה: אחרי הירוקים, יצפו לאדומים מפגשים עם עירוני קריית-שמונה, מ.ס. אשדוד ואז הדרבי התל-אביבי הגדול בעוד שלושה שבועות.

 

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

"מכבי חיפה, בלומפילד מלא, זה בדיוק הזמן הטוב ביותר בעבורכם לנצח ואני רוצה שתראו את הכח של הפועל ת"א, שתשחקו כמו גברים", אמר בן-שמעון לשחקניו באסיפה המסכמת לפני חיפה כשגם הוא יודע שזה משחק שיכול לעשות את ההבדל בין הפועל שתאבק על המקום השני לכזו שתיצור משולש בצמרת יחד עם מכבי ובאר-שבע.

 

בן-שמעון לשחקנים: "רוצה שתשחקו כמו גברים" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
בן-שמעון לשחקנים: "רוצה שתשחקו כמו גברים"(צילום: ראובן שוורץ)

 

מכבי, אותה קבוצה שבן-שמעון העדיף לא לחשוב עליה וכעת מנסה לשנות את גישתו - בלחץ האוהדים - ולהפוך אותה לתחרותית יותר, איבדה 5 נקודות בשני המחזורים שלפני משחקה מול הפועל חיפה, אבל הפועל ת"א לא ניצלה את זה. במקום להתקרב ליריבה העירונית, האדומים סיימו ב-2:2 מול בני יהודה, מנמושות הליגה ואחת שהפסידה 7 פעמים ב-10 משחקים.

 

אחת הבעיות שהפועל של בן-שמעון סובלת מהן הכי הרבה היא חוסר היציבות. גם ערב המחזור העשירי, לא ברור איזו גירסא של האדומים תעלה על הדשא מול חיפה, וזו בעיית זהות. על ההשוואה לקבוצות שאימנו אלי גוטמן או דרור קשטן (בקדנציות הראשונות) בצד האדום של ת"א אין בכלל מה להשוות כשמסתכלים על מה שהפועל מציגה מתחילת העונה.

 

לא יציבים. שחקני הפועל ת"א (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
לא יציבים. שחקני הפועל ת"א(צילום: עוז מועלם)

 

וזה בא לידי ביטוי גם בטבלה. בזמן שבטדי שותים לאלי כהן את הדם עם קשית, ויש לו קבוצה מוגבלת עם תקציב הרבה יותר נמוך מזה של הפועל, שנאמד ב-45 מיליוני שקלים, לבן-שמעון יש אמנם משחק חסר, אבל רק נקודה אחת יותר מאשר לבית"ר. מי שציפה לראות בבלומפילד העתק של ק"ש מעונת האליפות, התבדה ובזמן שהצפוניים הציגו יכולת אדירה בטדי והביסו את הירושלמים 1:4, הפועל הפסידה להם. ובשבת מחכה להפועל אותה ק"ש, או במילים אחרות: בן-שמעון מול איזי שרצקי.

 

בן-שמעון עדיין לא מספק את הסחורה, הוא עוד לא הביא את הבשורה שציפו לה בבלומפילד ותחתיו, הפועל לא ממש נראית טוב העונה במשחקים מול הקבוצות ה"גדולות" או כאלה שממוקמות בצמרת. בב"ש היא הפסידה, גם בטדי ובישורת האחרונה של הסיבוב הראשון, בן-שמעון והאדומים יעמדו בפני מבחן.

 

לא נראים טוב מול ה"גדולות". שחקני הפועל נגד בית"ר (צילום: ראובן שוורץ ) (צילום: ראובן שוורץ )
לא נראים טוב מול ה"גדולות". שחקני הפועל נגד בית"ר(צילום: ראובן שוורץ )

 

המטרה של הפועל ברורה: אחרי חיפה, ק"ש ואשדוד, להגיע לדרבי התל-אביבי, אותו תארח מכבי, עם פער של לא יותר מחמש נקודות מהיריבה העירונית. זו תהיה משימה לא ממש קלה בהתחשב בחוסר היציבות שמפגינים האדומים מתחילת העונה, אבל עוד לפני שהם חושבים על המפגש עם מכבי, המגן הראשון בבחינות של בן-שמעון מתחיל כבר הערב בבלומפילד.

 

המאמן כינס את שחקניו אתמול לפני האימון וקיים אסיפה טקטית. "יש לחיפה יכולות התקפיות מצוינות, אבל הכח הגדול שלה הוא מההתקפות המתפרצות שלה והמגינים, במיוחד טוואטחה שהוא שחקן המפתח של חיפה", הוא הסביר לחניכיו שמבינים את המשמעות בחסרונם של חן עזרא, דקל קינן וגוסטבו בוקולי.

 

"שחקן המפתח של חיפה". טוואטחה (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
"שחקן המפתח של חיפה". טוואטחה(צילום: אלעד גרשגורן)

 

אחרי ההרחקה של יורגן קולין במשחק מול בני-יהודה, החליט בן-שמעון להרכיב במקומו את זאב חיימוביץ', שעבורו יהיה זה משחק בכורה בהפועל העונה. עוד שינוי בהרכב היא ההחלטה לספסל את ישראל זגורי ולהכניס במקומו את סשה לוקאש שלא שיחק במשחקים האחרונים.

 

המערך של הפועל יישאר 4:4:2, אולם עם שחקנים דפנסיביים יותר, כשרועי גורדנה ישחק כקשר ימני, ולוקאש יחד עם בראיין גרזיצ'יץ' כקשרים אחוריים. איתי שכטר שנטש את המשחק מול בני-יהודה, יהיה כשיר ויפתח בחוד יחד עם עומר דמארי, כשגילי ורמוט ישחק אף הוא אחרי שהציג יכולת גבוהה באימונים האחרונים. השאלה היא האם זה יספיק לנצח את חיפה, שלושה שבועות לפני הדרבי.

 

מציג יכולת גבוהה באימונים. ורמוט עם שכטר (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מציג יכולת גבוהה באימונים. ורמוט עם שכטר(צילום: עוז מועלם)

 

דריכות בחיפה: "משחק מפתח"

במכבי חיפה מודעים לחשיבות המשחק מול הפועל ת"א בבלומפילד. שחקן בקבוצה אמר ל-ynet ספורט לקראת הקרב הגדול: "מדובר במשחק מפתח ואנחנו חייבים להביא את היכולת שלנו כדי לצאת עם תוצאה טובה. הפועל קבוצה מצוינת וזה לא יהיה פשוט".

 

בצד המקצועי, ייאלץ אריק בנאדו לבצע שני שינויים כפויים בהרכב: דקל קינן המוצהב ייעדר ואת מקומו במרכז ההגנה יתפוס אדין צוצאליץ'. האחרון יפתח לצידו של סארי פלאח, שהיה מצוין במשחקים האחרונים. חן עזרא, שעבר ניתוח ארתרוסקופיה, מחוץ לסגל ומי שיעלה ב-11 הוא עידן ורד. גם אייל משומר בתמונת ההרכב, אך אלעד גבאי, שהיה טוב מול בית"ר, זוכה לעדיפות.

 

יפתח בהרכב של בנאדו. עידן ורד (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
יפתח בהרכב של בנאדו. עידן ורד(צילום: ראובן כהן)

 

מי שנראה מצוין באימונים האחרונים הוא החלוץ שמעון אבוחצירה, שכבש צמד במשחק אימון וימשיך לקבל קרדיט בהרכב לצידו של אלון תורג'מן. 1,800 אוהדים ירוקים ילוו את הקבוצה הערב והם הבטיחו תפאורת עידוד מיוחדת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
רן בן-שמעון
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים