שתף קטע נבחר

לחיזוק הגוף: מה שמן העיסוי שמתאים לכם

עיסוי הוא אחד מתחומי הטיפול הקדומים המוזכרים בתרבויות שונות. הוא משפיע על חיזוק המערכת החיסונית, על האצת חילוף החומרים בגוף ועל פתרון בעיות בריאות רבות ומתאים בעיקר לעונה הזו. איך שמן עיסוי יכול להשלים את הפעולה המרפאת ואיזה שמן יכול להתאים?

איך למצוא את שמן העיסוי הנכון? בדיוק בעונה שבה הסתיו, החורף והשמש מבלבלים לנו את הגוף זה הזמן למצוא את שמן העיסוי הנכון, ולנצל את המיטב שלו. הפחתת כאב, חיזוק הגוף והשגת תחושת חיוניות. הכל אודות "מפלס השמן" בגוף ו חשיבות המגע, והעיסוי.

 

  • את אפליקציית הבריאות לסמארטפון כבר הורדת? הורידו לאייפון או לאנדרואיד

     

    מחקרים רבים מצביעים על כך כי שימוש במגע הוא תנאי הכרחי וקיומי לאדם. הצורך שלנו כבני אדם למגע הוא טבעי, ואין לנו אפשרות לחיות ללא תחושת מגע כזו או אחרת. עוד בשלבי חיינו המוקדמים בעת יציאתנו מרחם אימנו חווינו את תנועות העיסוי על גופנו, וכך אנו נולדים עם התובנה הגופנית והמנטאלית אודות חשיבות המגע בחיינו.

     

    עוד כתבות

    המצעד: השמנים הכי טובים לעור שלכם

    טיפולי ספא שיפתרו לכם בעיות של חורף

    5 צעדים קטנים שתורמים לירידה בלחץ הדם

     

    העיסוי והטווינא הנם אחד מתחומי הטיפול הקדומים המוזכרים בהיסטוריה של הרפואה הסינית. תרבויות רבות עשו שימוש בשיטת העיסוי והטווינא על מנת לטפל בגוף, ולשמר בריאות וחיוניות של האדם.

     

    השיטות הינן טכניקות ייחודיות מאחר והן משלבות בתוכן שימוש והפעלה של מרכזים אנרגטיים בהתאם לזרימת המרידיאנים ונקודות הדיקור הסיני המסורתיות הפרושות על גופו של האדם.

     

    העור שלנו הוא האיבר והרקמה הגדול ביותר בגופנו, באמצעותו אנו יוצרים תקשורת עם העולם סביבנו, ובזכותו הגוף שלנו מוגן וארוז כהלכה. על גבי העור קיימת רשת תקשורת עצומה הכוללת מיליוני תאי עצב אשר מטרתם לשדר ולהמחיש לנו מהמתרחש וליצור את הקשר בין פנים הגוף לחוץ. זו אחת הסיבות שחשוב מאוד לטפל ולטפח את רקמת העור, ואחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות שמנים ועיסוי.

     

    עולם נטול מגע

    בעידן המודרני בו הטכנולוגיה הקרה גזלה את מקומה של החמימות האנושית יתרונות וחשיבות המגע, העיסוי והטווינא עולים בנחיצותם, ולעיתים קרובות השפעתם גדולה יותר ביחס לדרכי טיפול אחרות. יש בנו נטייה וצורך טבעי לעשות שימוש במגע בקרב תינוקות וילדים ופחות בעולם המבוגרים.

     

    אך הניסיון המצטבר מלמד שהשימוש במגע חיוני גם לעולם המתבגרים, הבוגרים והקשישים. כך שעם השנים הגוף שלנו מפתח "צמא" למגע וחלקים רבים בגופנו שהוזנחו נותנים את אותותיהם כ"מקופחים". כאבים, תחושות נימול, הירדמות של הגפיים ועוד אלו הם מקצת התסמינים שמסמלים על מצוקת הגוף, והצורך למגע.

     

    יתרונות המגע

    מערכת חיסון חזקה הנה תולדה של עיסוי וטווינא. טכניקות טיפוליות אלו מעודדות את אנרגיית הגוף לזרום ברבדים החיצוניים של הגוף ולא לשקוע. כך שהימצאות האנרגיה ברקמת העור מאפשרת למערכת ההגנה והחוסן הטבעית שלנו להיות חזקה.

     

    טיפול והפגת כאבים בשכמות, כתפיים וגב כתוצאה מקיבעון גופני יטופלו ביעילות על ידי עיסוי וטווינא שיסייעו להמרצת האנרגיה ברמה הלוקאלית. תחושות נימול בגפיים, בעיות עיכול, כשל בסירקולציה וזרימה של הדם ותסמינים קדם ווסתיים אף הם יוטבו באמצעות המגע שיעודד הפרשת אנדורפינים בגוף וכך הכאב יוטב ותחושת החיוניות והאיזון תשלוט. שחרור מטענים רגשיים, האצת תהליכי חילוף חומרים, ושיפור היציבה ואחיזת הגוף כל אלו יושפעו מטיפול נכון במגע.

     

    השמן המתאים - מזרים, מעורר או מרגיע ?

    מגוון השמנים הטיפוליים שניתן לשלב בטיפול העיסוי והמגע הוא רחב. ניתן לשייך לכל פתולוגיה, חולי או תסמין את השמן הטיפולי המתאים לאדם. תמציות הצמחים הייחודיות המצויות בשמנים משפיעות על הגוף דרך חדירתן לגוף והשפעתן על מערכות הגוף.

     

    השפעתן מהירה וחדירתן הנה כתוצאה מטכניקות העיסוי. השימוש בשמנים אתריים יעשה תמיד על מצע של שמן בסיס (שמן שקדים, שמן מקדמיה) שלתוכו נזלוף מספר טיפות מהשמנים הצמחיים.

     

    צמח האנג'ליקה יחזק את הגוף, יגביר את תחושת החיוניות ויעלה את הרמה החיסונית של הגוף. במצב של הצטננות 2 טיפות של שמן אקליפטוס על מצע של שמן בסיס יסייע לגוף להדוף את מחולל המחלה, ישפר את יכולת הנשימה ויחזק את חוסנו של הגוף.

     

    יש לעסות את אזור השמות והגב העליון, ולפתיחת מערכת הנשימה לעסות את החלקים הצדים של הנחיריים. שמן גזר יסייע לבניית מחודשת של רקמה פגועה ויסייע במצב של בעיות בכבד. שמן ג'ינג'ר ידוע ביכולתו לחמם את הגוף, להמריץ תהליכים פיסיולוגיים כגון תהליכי עיכול.

     

    שמן מליסה יסייע לאדם להירגע, לשחרר פחדים ועצבנות ויוריד את לחץ הדם. שמן פלפל שחור יעודד את זרימת הדם בגוף האדם ושמן הקינמון יחמם את הגוף, ובמצב של בחילות, הקאות ובעיות במערכת העיכול שמן הל יסייע. אצל תינוקות וילדים נעשה שימוש בשמנים החל מגיל שבועיים ונדייק בתמהיל.

     

    לבנדר יעיל לטיפול בדלקות וכאבי אוזניים בזילוף של טיפה אחת על דש הבגד של הילד, או בטיפטוף של טיפה אחת על יד ההורה והנחתה באופן קעור על אוזן התינוק. שמן הקמומיל יסייע במצב של בעיות עיכול של הילד, עיסוי סביב הטבור של הילד עם כיוון השעון מומלץ. ולהרגעת הפעוט והמבוגר מומלץ לעשות שימוש בשמן רוז הידוע בהשפעתו על רוח ונפש האדם, והרגעתו.

     

    קרן בית און, מטפלת ברפואה סינית מנהלת מסלול לימודי רפואה סינית במזרח מזרח מערב מקבוצת עמל סיעודית

     




  • לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    העיסוי יכול לפתור בעיות בריאות לא מעטות
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים