שתף קטע נבחר

סטודנטים, מה איבדתם ברמאללה?

התאחדות הסטודנטים צריכה לדאוג לרווחת הסטודנט. המפגש שהיא מארגנת עם אבו מאזן נגוע בפוליטיקה ובמניעים זרים. לא מאוחר לבטלו

בימים האחרונים דווח שהתאחדות הסטודנטים הארצית תקיים לקראת אמצע החודש הקרוב מפגש היסטורי עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן. כ-200 סטודנטים מכל רחבי הארץ יגיעו למוקטעה בראמאללה ויוועדו עם הראיס ועם שריו הבכירים.

 

לדברי המארגנים, מטרת המפגש היא קידום דו-שיח ועידוד תהליך השלום. כסטודנט הרואה בהתאחדות הסטודנטים גוף המייצג גם אותו, אני חש אכזבה ותסכול עמוק נוכח ההחלטה שנגועה בפוליטיקה ובמניעים שאינם קשורים כלל וכלל לאינטרסים של הסטודנטים. ברצוני למחות בשמי ובשמם של אלפי סטודנטים מכל רחבי הארץ - ימנים ושמאלנים כאחד.

 

עוד בערוץ הדעות של ynet:

רוצה להיות איינשטיין, שבוי בגולן / יואב קניאס

די לאפליה / רפיק אברהים

 

כדי שאף אחד לא יחשוד שיש לי מניעים נסתרים, אציין שאני מחזיק בדעות פוליטיות ימניות. כמוני ישנם עוד אלפי סטודנטים, גם באוניברסיטת תל אביב. איני רואה שום כבוד במפגש עם אדם שעבודת הדוקטורט שלו עסקה בהכחשת שואה, ושתנאי הסף שלו לכניסה למשא ומתן עם ישראל היה שחרורם של עשרות מחבלים רוצחים. נכון, בניגוד לקודמיו, דבריו הם דברי נועם, רוך ומתינות - אך צעדיו ודרישותיו יובילו בסופו של יום לקיצה של מדינת ישראל.

 

זו דעתי האישית, וכל אחד רשאי לחלוק עליה, אך חשוב להדגיש כי לא היא הדבר שעומד בבסיס ההתנגדות להחלטה של ההתאחדות, אלא העובדה שזוהי החלטה שחוטאת בפוליטיזציה חמורה. אמנם התאחדות הסטודנטים דאגה להבהיר מבעוד מועד שינכחו בפגישה סטודנטים מהימין ומהשמאל, אך מה שההתאחדות מתקשה להבין שעצם קיום הפגישה מהווה אמירה פוליטית. כיצד הייתם מרגישים אם התאחדות הסטודנטים הייתה מחליטה להיפגש עם איסמעיל הנייה "לצרכי הידברות"? מה הייתם אומרים לו הייתם מוזמנים ל"שיחה בארבע עיניים" עם הרוצח יגאל עמיר? סביר להניח שהייתם מתקוממים, ובצדק רב - וכך בדיוק מרגישים כרגע אלפי סטודנטים, שאוחזים בעמדות פוליטיות שונות מאלו של ראש התאחדות הסטודנטים. בשבילו פגישה עם אבו מאזן היא דבר לגיטימי. בשבילי ובשביל רבים אחרים - כלל וכלל לא.

 

כל ניסיון לשכנע שלא מדובר בהחלטה פוליטית דינו להיכשל. המפגש עם אבו מאזן אורגן בשיתוף עם ח"כ חיליק בר ממפלגת העבודה, וגם דעותיו של יו"ר ההתאחדות אורי רשטיק ידועות לכל. רשטיק הוא חבר מועצת העיר גבעתיים מטעם מפלגת העבודה. אם לא די בכך, בתחילת החודש שעבר הצהירה התאחדות הסטודנטים על שיתוף פעולה עם עמותת "קול אחד" לקידום פתרון שתי המדינות לשני עמים. הסיפור הזה מזכיר לכם משהו? לא במקרה - ההתאחדות הייתה קרש המקפצה לפוליטיקה של ח"כ איציק שמולי מהעבודה, שגרר בזמנו את התאחדות הסטודנטים להשתתפות במחאה החברתית. ואני לתומי חשבתי שמטרת-העל של ההתאחדות היא לדאוג לרווחת הסטודנטים, ולא לרווחת העומדים בראשה.

 

האם מישהו בהתאחדות הקדיש רגע של מחשבה להשלכות הפוליטיות והמדיניות שעשויות להיות לפגישה שכזו? לא צריך להיות מומחה כדי להבין שאבו מאזן ינצל את המפגש המחויך כדי להפעיל מנופי לחץ על נתניהו ולהציגו כסרבן שלום. האם ההתאחדות צריכה לקחת חלק במשחק המסוכן הזה? הדבר האחרון שיועיל למשא ומתן הזה, שגם כך עומד על כרעי תרנגולת, הוא התערבות של גוף חסר כל הבנה פוליטית ומדינית.

 

התאחדות הסטודנטים היא גוף שצריך בראש ובראשונה לדאוג לרווחת הסטודנט. עליה לדאוג שכל סטודנט יקבל את הסיוע האקדמי, הכלכלי והחברתי המקסימלי שיש ביכולתה להעניק. מהיכרותי עם הנפשות הפועלות בהתאחדות, יש לזקוף לזכותם את העובדה שהם אכן עושים את עבודתם נאמנה ובמסירות אין קץ. אני קורא להתאחדות להקפיד ולעסוק רק בנושאים הללו, ולא להיגרר להרפתקאות פוליטיות מיותרות כמו זו. מפגש עם אבו מאזן אולי יצטלם יפה במהדורות החדשות, אך יפגע באופן בלתי הפיך באמון ובכבוד שאני וחבריי הסטודנטים רוחשים לגוף הזה.

 

אני קורא לראשי ההתאחדות לעשות מעשה אמיץ אמיתי ולבטל את המפגש. זה אולי ירגיז קצת את אבו מאזן, אבל זה יחזיר את האמון שלנו בהתאחדות הסטודנטים.

 

לב סולודקין, סטודנט לחשבונאות וכלכלה באוניברסיטת תל אביב 

 

גולשים מוזמנים להציע טורים במייל הבא: opinions@y-i.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
המרוץ לפגישה עם אבו מאזן
צילום: AP
צילום: חגית דהן
לב סולודקין
צילום: חגית דהן
מומלצים