שתף קטע נבחר

השלג של השכן: מזרח תיכון לבן, בתמונות

לרגע אחד, השכונה המדממת שלנו נראית ככל פינה שפויה אחרת בעולם: הטלוויזיה של אסד מצלמת בובות שלג, חיזבאללה משדר תחזית מזג אוויר ואת טיפות הדם של חומס מכסים פתיתים לבנים. הסערה אצל שכנינו

המזרח התיכון מעולם לא היה כנראה מפולג יותר, אבל היום (ד') נמצא סוף סוף הדבר שיאחד אותו, גם אם לכמה ימים בלבד. הסופה הפוקדת את ישראל תוקפת בממטרים עזים גם את שכנותיה הערביות והמוסלמיות, וצובעת את חלקן במרבדים של שלג לבן.

 

עוד חדשות מהעולם :

 

בלבנון צנחו הטמפרטורות באזורי ההר ל-2-5 מעלות, ובצפון המדינה אף נמדדו באזורים מסוימים שבע מעלות מתחת לאפס. שלג כבד יורד בצפון לבנון ובמזרחה, אך בינתיים לא דווח על אירועים בטיחותיים משמעותיים עם הרוגים ופצועים, כפי שקרה בשנים קודמות כשאת לבנון פקד מזג אוויר סוער.

 

משחקים בין הקרבות: בשלג בחומס, סוריה ()
משחקים בין הקרבות: בשלג בחומס, סוריה

שמיכה לבנה על מקדשים בבעלבק, לבנון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שמיכה לבנה על מקדשים בבעלבק, לבנון(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

מי שכן נפגעים מהסופה הם הפליטים הסורים שברחו ממלחמת האזרחים בארצם וחונים במחנות פליטים מאולתרים בלבנון, שבהם התשתיות רעועות. בעיירה ערסאל שבבקעת הלבנון קרסו חלק מאוהלי הפליטים כתוצאה מהרוחות והגשם, ואחד הפליטים באזור סיפר שאוהלים טבעו במים. בבתי הספר בלבנון לא נערכו היום לימודים, ובדרום המדינה נותרו תושבים רבים בבתים ובתי עסק נותרו סגורים. בביירות נותרו הכבישים פתוחים, ושוטרים פרוסים בכניסה הצפונית לבירה הלבנונית.

 

כלי התקשורת המזוהים עם חיזבאללה והן אלה המתנגדים לו הניחו לרגע את המחלוקות בצד, והם מסקרים בהרחבה את המערכת החורפית שהגיעה לשיאה בארץ הארזים. ערוץ הטלוויזיה "אל-מנאר", שופר ארגונו של חסן נסראללה, דיווח על גשם רב ושלג שחסם דרכים בהרים. "שום קול לא חזק יותר מזה של הסופה", נכתב בעיתון "אל-מוסתקבל" המזוהה עם מתנגדי הארגון השיעי, "כך היה מצב הלבנונים אתמול, וכך הוא יהיה גם בימים הקרובים". כמו בישראל, כלי התקשורת הלבנוניים משתפים את הציבור בחוויה החורפית הקיצונית, ומבקשים מהקוראים והצופים לשלוח להם תמונות מזג אוויר.

 

סערה בחוף הים של עזה (צילום: AP) (צילום: AP)
סערה בחוף הים של עזה(צילום: AP)

מחנה פליטים סורי שהוצף מצפון לטריפולי, לבנון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מחנה פליטים סורי שהוצף מצפון לטריפולי, לבנון(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

ילדים סורים פליטים בלבנון מנסים להתחמם ליד התנור (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ילדים סורים פליטים בלבנון מנסים להתחמם ליד התנור(צילום: AFP)

בסוריה המדממת ממלחמת האזרחים הציפייה היא ש-80% מהמדינה (יוצאים מהכלל אזורי החוף) יכוסו בשלג בשעות הקרובות, ופתיתים לבנים רבים ירדו כבר בכמה אזורים בצפון, בהם חומס וחלב. השירות המטאורולוגי הסורי צופה שגם באזורים הדרומיים ובדמשק יירד שלג. מזג האוויר הקשה עשוי להשפיע גם על הקרבות הקשים המתנהלים בין המורדים לבין כוחותיו של בשאר אסד באזור האסטרטגי של הרי אל-קלמון שבגבול לבנון, שם קוצר בימים האחרונים אסד הישגים לא מבוטלים.

 

שדה הקרב של חומס נצבע בלבן:

 

עוד ממחוז חומס: 

 

אנשי אופוזיציה סורים כבר העלו לאינטרנט סרטונים המתעדים את השלג הרב בחומס ובאזורים נוספים. "למרות השלג, התקיפות וההפגזות נמשכות", סיפר תושב חומס בראיון. סוכנות הידיעות הרשמית של משטר אסד, "סאנא", שמחה לזנוח לרגע את העיסוק במלחמה ב"טרוריסטים" כפי שהיא מגדירה את המורדים, והיא מקדישה כר נרחב לסיקור הסערה. לדף הפייסבוק של הסוכנות הועלו תמונות המתעדות את השלג בחומס, ובאחד הפוסטים נכתב: "הלבן מתאים לסוריה".

 

גם בירדן החל לרדת שלג בכמה אזורים, ופסגות ההרים אמורות להיצבע בלבן בימים הקרובים. בעמאן צפויים לקבל קור של מינוס מעלה עד מינוס שבע מעלות, וגם שם חוזים מזג אוויר שיאפשר לבנות בובות שלג. ראש הממשלה, עבדאללה א-נסור, לא לוקח סיכונים והודיע כי מחר יהיו סגורים כל מוסדות החינוך הרשמיים במדינה. בבירה ובאזורים נוספים כבר מרגישים היטב את מזג האוויר הסוער. בסעודיה הזהירו הרשויות את תושבי צפון הממלכה מגל הקור שבו הם עלולים להיתקל החל ממחר, ומסרו כי הטמפרטורות שם עשויות לרדת אל מתחת לאפס.

 

הצפות ברחובות עמאן:

 

במצרים מדווחת התקשורת על גשמים כבדים ברחבי המדינה, כולל בבירה קהיר. נמלי ים נסגרו, ושיבושים נרשמו בתנועה בכבישים המהירים ובדרכים חקלאיות.

 

גשם כבד בכל רחבי מצרים:

 
שחקני יובנטוס וגלאטסראיי במשחק שהופסק בטורקיה (צילום: AP) (צילום: AP)
שחקני יובנטוס וגלאטסראיי במשחק שהופסק בטורקיה(צילום: AP)
 
מגרש הכדורגל באיסטנבול מלא בשלג, גם אחרי עבודת המפלסות (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מגרש הכדורגל באיסטנבול מלא בשלג, גם אחרי עבודת המפלסות(צילום: רויטרס)

 

גם צפונית בהרבה מכאן, בטורקיה, מזג האוויר סוער. בצעד נדיר, כשביציעים עשרות אלפי צופים גועשים, נאלצה התאחדות הכדורגל האירופית

להפסיק אמש את המשחק המכריע בליגת האלופות בין גלאטסראיי הטורקית ליובנטוס האיטלקית, משום ששלג כבד ירד על המגרש וכיסה אותו. עובדי האיצטדיון באיסטנבול פינו את השלג במהלך הלילה והבוקר, והיום הושלם המשחק (גלאטסראיי ניצחה 0:1 ועלתה לשמינית הגמר על חשבון יובנטוס), אולם גם הוא התנהל תחת גשם שוטף ובתנאי מגרש איומים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים