שתף קטע נבחר

איילה חסון נגד שידורי ערוץ 1 בסופ"ש: "הפקרנו את הזירה"

הערוץ הראשון לא סיקר מסביב לשעון את הסערה כפי שעשו מתחריו, ומגישת יומן העבירה ביקורת על ההתנהלות: "רציתי לעלות לשידור מוקדם יותר כי זה תפקידנו כשידור ציבורי, ונעניתי בשלילה". גורם ברשות השידור: "לא היו לנו תנאים טכניים מתאימים"

איילה חסון נגד החלטת הערוץ הראשון: בסוף השבוע האחרון שידרו חברות החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10 סביב השעון בעקבות מזג האוויר הסוער, בעוד שבערוץ הראשון כמעט שלא שידרו עדכוני חדשות - מה שהכעיס את מגישת "יומן", איילה חסון. בהתכתבות פנימית בקבוצת וואטס אפ של עובדי הערוץ, שהגיעה לידי ynet, העבירה חסון ביקורת על החלטת קברניטי הערוץ.

 

"אתמול הפצרתי לבטל את התוכנית שלפני היומן (יעקב מנדל בשידור חוזר בפעם המי יודע כמה) ולעלות לשידור בשעה שבע או שבע וחצי", כתבה חסון לחברי הקבוצה, "גם כי זה תפקידנו כשידור ציבורי, וגם כדי לתת מענה לאחרים ששידרו כבר משבע, לצערי קיבלתי תשובה שלילית".

 

חסון הוסיפה, "הפקרנו את הזירה וזה בא לידי ביטוי בנתונים כפי שאמרתי שיהיה. אמנם יומן הביא 6.5 אחוזי רייטינג, אבל רצף החדשות שנקטע משבע עד שמונה, עזר לאחרים - שם היה עם ישראל. כמו שאומר הסלוגן שלנו: השידור הציבורי בשבילכם ולמי גם".

 

עם זאת, גורם ברשות השידור מנסה לסנגר על החלטת המנהלים ומגנה את חסון: "לה חשוב רק לעבור את ערוץ 10 ברייטינג, אמר והוסיף: "אי אפשר היה לשדר באופן רציף כי לא היו לנו תנאים טכניים לכך. לא חשוב רק לעלות, השאלה איך ניראה גם. מה היה קורה אם היה שידור רציף תקלות?"

 

יושב ראש רשות השידור אמיר גילת סירב להתייחס לדבריה של חסון, אולם אמר ל-ynet כי מדובר ביום הכיפורים של הטלוויזיה הציבורית: "אנחנו צריכים לתת תמורה למשלמי האגרה. אני אבדוק את כל האירועים סביב הקדמת המהודרות על חשבון תוכניות מוקלטות, לבדוק אם היה צורך להאריך את היומן. כי כשהוא נסגר - נסגרו נתיבי איילון. בדיוק כמו בסיפור של אריק איינשטיין שלא השתמשו בקטעי ארכיון - היה מקום להפעלת שיקול דעת. אין מצב שהערוץ הראשון לא ערוך לשידור - בין אם מדובר בסופה, החלפת ממשלה, טילים חס וחלילה וכדומה. המטרה היא לא עריפת ראשים אלא בדיקת כל ההיערכות".

 

מרשות השידור נמסר בתגובה לדבריו של גילת כי "מנכ"ל הרשות ומנהליה רוצים להודות למאות העובדים אשר עבדו כמעט ברציפות במשך שלושה ימים ללא תנאים, בעוד שגילת ככל הנראה ישב מול תנור וטלוויזיה והגיע למסקנותיו המופרכות המשוללות כל יסוד והרחוקות מלהבין בתוכן חדשות והפעלת מערכות טלוויזיה והפקה. כמו כן, ניסיונותיו של גילת לעורר מהומות ולעבור מצד לצד לפי צו הנוחות ולנסות להציל את הקדנציה הכושלת שלו מעוררים גיחוך במצב הטוב ושאט נפש במצב הרע. עדיף לו גילת היה עוסק בליכוד השורות לטובת השידור הציבורי, ולא נוהג בסכסכנות ופלגנות". על דבריה של חסון לא נמסרה עדיין תגובה מהרשות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איציק בירן
איילה חסון. רצף החדשות נקטע
צילום: איציק בירן
לאתר ההטבות
מומלצים