שתף קטע נבחר

מורסי לדין: 'ריגל לטובת חמאס וחיזבאללה'

התביעה במצרים החליטה להעמיד לדין את הנשיא האיסלאמיסטי שהודח בגין אישומים חדשים, בהם מסירת מידע למדינה זרה וסיוע בהברחת נשק לעזה

התביעה במצרים החליטה היום (יום ד') להעמיד לדין את הנשיא לשעבר, מוחמד מורסי, בגין ריגול לטובת תנועת חמאס וחיזבאללה. כך פורסם באתר האינטרנט של העיתון אל-אהראם. כבר מספר חודשים נחקר מורסי במספר אישומים חמורים ובהם קשריו עם תנועת חמאס. בין היתר יועמדו לדין באותו אישום גם מנהיג "האחים המוסלמים", מוחמד בדיע, ושניים מסגניו.

 

חייך למצלמה: כך נראה האסיר מוחמד מורסי

 

עוד חדשות בעולם :

טורקיה: 4.5 מ' דולר נמצאו בקופסאות נעליים

גלשה בפייסבוק בטיול במזח - ונפלה למים

מת בגיל 84 שודד הרכבות הגדול בבריטניה

מכת מדינה: כל סרבית שנייה חוותה אלימות

 

על פי הודעת התביעה, מורסי ושאר הנאשמים שיתפו פעולה כדי לבצע פעולות טרור ומסרו מידע למדינה זרה. בתחילת חודש נובמבר הגיע מורסי לראשונה לבית המשפט, שם הוא נאשם יחד עם בכירים אחרים ב"האחים המוסלמים" במעורבות בהרג מפגינים לפני כשנה ליד ארמון אל-איתחאדיה בקהיר.

 

כבר עומד למשפט בגין מעורבות בהרג מפגינים. מורסי בכלוב הנאשמים בקהיר ()
כבר עומד למשפט בגין מעורבות בהרג מפגינים. מורסי בכלוב הנאשמים בקהיר

פרקליטות המדינה ייחסה לנאשמים סעיפים של שיתוף פעולה עם ארגונים זרים מחוץ למדינה במטרה לבצע פעולות טרור בתוך מצרים, חשיפת סודות מדינה למדינה זרה ולמי שעבדו למענה, מימון של טרור והדרכה צבאית וביצוע פעולות שיובילו לפגיעה בעצמאות המדינה, אחדותה ושלמותה הטריטוריאלית.

 

מחקירות הפרקליטות המצרית עולה כי הארגון הבינלאומי של "האחים המוסלמים" הוציא לפועל פיגועים במצרים כדי להפיץ אנרכיה רבה במדינה. עוד נטען כי התנועה האיסלאמית תכננה אירוע טרור שכלל ברית בין בכירים ב"אחים המוסלמים" במצרים לבין כמה ארגונים זרים מחוץ למדינה, בהם חמאס וחיזבאללה וארגונים זרים "בעלי אידיאולוגיה כופרת וקיצונית".

 

בכתב האישום עולה גם כי הארגון הבינלאומי של "האחים המוסלמים" הבריח נשק מהגבול המערבי וסייע להברחת נשק ואמצעי לחימה ממצרים לרצועת עזה דרך מנהרות.

 

העמדתו של מורסי לדין איננה הראשונה ובמצרים כבר מתנהל משפט בעניינו. מורסי ו-14 מבכירי "האחים המוסלמים" נאשמים במעורבות בהרג מפגינים מול ארמון הנשיאות אל-איתחאדיה בדצמבר שעבר. עם תחילת משפטו סירב מורסי להכיר בסמכותו של בית המשפט וטען כי הוא הנשיא הלגיטימי של מצרים ושהשופט צריך לשחררו.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים